Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه انسانی که ولایت امیرالمومنین(ع) داشته باشد از آتش جهنم نجات پیدا می‌کند گفت: ولایت امام علی(ع) همان ولایت خدا است. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری در مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: انسان باید در شب قدر از خدا بخواهد یقینی به وی بدهد تا نگهبان قلبش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دعای جوشن کبیر هزار بار اسم خدا آمده است افزود: هنگامی که انسان در قیامت با صحنه جهنم روبه‌رو می‌شود همه موضوعات را فراموش کرده و از خدا می‌خواهد وی را از آتش جهنم نجات دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه انسان‌ها به گونه‌ای اسیر آتش هستند که در دنیا بین جهنم و بهشت قرار دارند و در دنیا مسیر این دو به یکدیگر آمیخته شده است و خداوند عده‌ای را نجات و برخی را نجات نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسانی که ولایت امیرالمومنین(ع) داشته باشد از آتش جهنم نجات پیدا می‌کند گفت: ولایت امام علی(ع) همان ولایت خدا است، ولایت دیگری نیز در عالم است و سبب می‌شود انسان به سوی جهنم برود و برخی آن را قبول دارند و در برابر اسلام قرار می گیرد.

میرباقری گفت: امام رضا(ع) فرمود کسی که موحد شد از آتش رها می‌شود، هیچ کدام از دوستان اهل بیت(ع) هنگامی که گناه می‌کنند از معصیت خویش خوشحال نمی‌شوند.

وی گفت: مومن عبد آتش و جهنم نیست ولی اسیر می‌شود انسانی که گناه می‌کند باید استغفار کرده و توبه کند، امام حسین(ع) به گودی قتلگاه رفت تا ما آزاد شویم و شب قدر یعنی رها شده و به ولایت امیرالمومنین(ع) برسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت امام علی(ع) همان ولایت خدا است، انسانی که اسیر است برای دنیا دست به مال شبهه‌ناک می‌زند انسانی که از دنیا خلاص شود اگر همه دنیا را به وی دهند ذره‌ای نمی‌لغزد و اگر همه شبهات در برابر وی قرار بگیرد منحرف نمی‌شود.

راهکار امام علی(ع) برای رهایی از دنیاپرستیعضو خبرگان رهبری: "رافت و گذشت" یکی از مهم‌ترین درس‌های امام علی (ع) برای مسلمانان استآزمون شیعیان در عصر غیبت در بیان امام علی (ع)

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ظهر روز عاشورا حُر می‌لرزید و گفت خود را بین بهشت و جهنم می‌بینم و در نهایت بهشت را انتخاب کرد، یک عده از ابتدا نگاهی به دنیا نکرده و شب و روز تلاش کردند تا در مسیر رضای الهی قرار بگیرند ولی برخی دیگر برای اینکه به دنیا برسند خدا را از خود دور می‌کنند.

وی بیان کرد: زندانیان با حضرت یوسف(ع) مانوس و همراه شدند ولی برادران یوسف دنیا را انتخاب کرده و وی را در چاه انداختند و خود را اسیر کردند.

میرباقری با بیان اینکه شب قدر شب رسیدن به امام(ع) و شب زُهیر شدن و همه دنیا را زیر پا گذاشتن و به امام زمان(عج) رسیدن است، گفت: زیارت امام رضا(ع) به اندازه 70 هزار حج ثواب دارد کسی که شب قدر می‌خواهد رها شود باید آماده باشد و پس از شب قدر همه زندگی خود را تغییر دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شب قدر و همه شب‌های مهم شب زیارت امام حسین(ع) است تصریح کرد: باید شب قدر خواسته‌های بزرگ داشته باشیم و ظهور امام زمان(عج) و پیروزی مومنین مورد تاکید باشد و از خدا بخواهیم گرفتاری‌ها برطرف شود و ایمان و استقامت و انس با خدا داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان هرگاه مشکل داشت پنج تن را نام ببرد و گره‌ها باز شده و ظلمات می‌رود و نورمی‌آید، باید 14 معصوم را واسطه قرار داد و مقدمه برطرف شدن مشکلات نیز سیدالشهدا(ع) است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت

به نقل از خبرگزاری شینهوا، موسی اشعری رئیس رسیدگی به بلایای طبیعی ولایت هرات افغانستان تایید کرد که بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در این ولایت جان هفت نفر را گرفته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،همچنین، یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در پی بارندگی و سیلاب‌های ناگهانی روز‌های اخیر جان باخته اند.

در ماه گذشته میلادی (فروردین-اردیبهشت) نیز طوفان و سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشت.

دیگر خبرها

  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اورونوف قاتل نساجی، منجی پرسپولیس/ فرار ۳ امتیازی شاگردان اسومار از جهنم وطنی
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • تاتنهام در جهنم آنفیلد سوخت / امید شاگردان کلوپ برای قهرمانی زنده ماند +فیلم
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد