Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@21:59:53 GMT

اعتراض کمیته ملی المپیک به اتحادیه جهانی کشتی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۷۱۰۱

اعتراض کمیته ملی المپیک به اتحادیه جهانی کشتی

در متن نامه ارسالی کمیته ملی المپیک به رییس اتحادیه جهانی کشتی آمده است:

جناب آقای نناد لالویچ

رییس اتحادیه جهانی کشتی

عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک

جناب آقای رییس.

توجه جنابعالی را به اتفاق ناخوشایند اخیر که برای آقای محمد باقر یخکشی، عضو تیم ملی کشتی ایران در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام "ساساری" رخ داد جلب می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدال آور طلای ۶۱ کیلو گرم، آقای یخکشی که تیشرت آستین کوتاه تیم را به تن داشت برای حضور در مراسم توزیع مدال بر روی سکو رفت. اما از وی خواسته شد که لباس آستین بلند بپوشد در حالی که ورزشکار لباس مورد درخواست را برای پوشیدن همراه نداشت. سپس برگزار کننده از ورزشکار خواست تا یونیفرم ایتالیا را بپوشد و ورزشکار حاضر به پوشیدن لباس یک کشور دیگر بر روی سکو نشد (همان طور که در ماده ۵ قوانین بین المللی کشتی نیز تاکید شده است " استفاده از لباس با نشان یا علایم اختصاری کشوری دیگر ممنوع است").

در نتیجه بلافاصله بعد از مراسم مدال، خانم ادیت دزازا مدال را از گردن ورزشکار خارج کرد و به گردن خود انداخت و ورزشکار شوکه شده را به "دلیل عدم رعایت قوانین مراسم مدال اتحادیه جهانی کشتی و عدم همکاری در مراحل مراسم توزیع مدال" (طبق آنچه در وب سایت اتحادیه جهانی کشتی آمده است)، فاقد صلاحیت اعلام کرد. این در حالی است که ورزشکار به هیچ وجه قصد عدم رعایت قوانین را نداشته است و همچون هم تیمی خود که در روز قبل با همان لباس متحد الشکل تیم، بر روی سکو حاضر شده و مدال برنز خود را دریافت کرده است، لباس تیم را بر تن داشت.

خواهشمند است دستور فرمایید کمیته فنی UWW این موضوع را فورا مورد بررسی و تجدید نظر قرار داده تا ورزشکار بتواند امتیاز و مدال خود را باز پس بگیرد.

قبلا از حمایت شما تشکر می‌کنم و منتطر پاسخ شما هستم.

سید رضا صالحی امیری

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کشتی اتحادیه جهانی کشتی کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی

به گزارش همشهری آنلاین اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

کد خبر 847333 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس