Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@01:16:55 GMT

ارائه گزارش حادثه فجیره به شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۴۰۱۵

ارائه گزارش حادثه فجیره به شورای امنیت

سه کشور امارات متحده عربی، عربستان سعودی و نروژ، نتایج تحقیق مشترک درباره انفجار در چند کشتی در حوادث اخیر بندر فجیره امارات را تسلیم اعضای شورای امنیت کردند.

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه نوشت امارات متحده عربی، عربستان سعودی و نروژ، امروز پنجشنبه نتایج تحقیق مشترک درباره انفجار در چند کشتی در حوادث اخیر بندر فجیره امارات را تسلیم اعضای شورای امنیت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این گفته شده بود که شورای امنیت سازمان ملل متحد موضوع مربوط به حوادث فجیره را در جلسه‌ای پشت‌درهای بسته بررسی خواهد کرد.

22 اردیبهشت گذشته، وزارت خارجه امارات اعلام کرد که «چهار فروند کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات در نزدیکی فجیره هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفته‌‌اند». ساعاتی بعد «خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان سعودی نیز اذعان کرد که دو کشتی نفتکش سعودی نیز در این حادثه آسیب دیده‌اند.

پس از آن بود که دولت امارات از تحقیقات یک تیم تحقیق بین‌المللی بر روی حادثه فجیره خبر داد و اعلام کرد نتایج این تحقیقات به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد.

شبکه «کان» متعلق به تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گزارش داد که دولت آمریکا اطلاعاتی را که از سازمان موساد درباره نقش داشتن ایران در انفجارهای الفجیره دریافت کرده، به زودی و پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل منتشر خواهد کرد.

در پی انتشار این خبر، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد: «چوپان دروغگوی تیم B که فریاد "گرگ آمد" سر داده یکبار دیگر جار و جنجال به پا کرده: این بار موساد اطلاعات مربوط به نقش‌آفرینی ایران در عملیات خرابکارانه الفجیره را تحریف کرده است. من درباره وقوع "تصادف‌ها" و دادن آدرس‌های غلط هشدار داده‌ام- می‌دانیم وقتی دروغ‌هایشان را باور کنیم چه اتفاقاتی می‌افتد. قبلاً در چنین وضعیتی قرار داشته‌ایم، درست است؟»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شواری امنیت فجیره نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

این سازمان انگلیسی بیان کرد: گزارشی را در خصوص وقوع حادثه در فاصله ۱۷۷ مایل دریایی از جنوب شرق منطقه نشطون یمن دریافت کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این گزارش اشاره می‌کند که یک قایق کوچک که ۴ نفر سوار آن بوده‌اند به یک کشتی نزدیک شده است.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس تاکید کرد: این کشتی در امنیت قرار گرفته و به مسیر خود ادامه داده است. مقامات ذیربط در این مورد تحقیقاتی را صورت خواهند داد.

کد خبر 6091459

دیگر خبرها

  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل (+فیلم)
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل