Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به خرداد ماه که می‌رسیم، تب امتحانات پایان ترم در بین دانش‌آموزان حسابی داغ می‌شود‌؛ پدر و مادر‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش درس‌ها را مطالعه کنند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس‌ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امتحانات پایان ترم با اینکه از هفت سالگی تا ۱۸ سالگی همراه دانش آموز است، اما  همواره استرس‌ زیادی را به بچه‌ها وارد می‌کند،‌ هر چند به گفته کارشناسان وجود این استرس‌ها طبیعی است؛ جالب است که با گذشت سال‌ها نه تنها این استرس کاهش نمی‌یابد بلکه هر ساله بیشتر می‌شود و دلیل آن هم سخت‌تر شدن درس‌هاست که بسیاری از دانش آموزان را گرفتار خود می‌کند.

روش درست مطالعه، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

خوب است بدانید امتحانات پایان ترم را می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی پشت سر گذاشت و با خیال راحت برای سال تحصیلی جدید آماده شد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه امتحانات شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش‌های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ کتاب کمک درسی چه تاثیری در قبولی کنکور دارد؟

روش صحیح مطالعه که نمی‌دانستید

پویا علاالدینی شورمستی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش درس خواندن گفت: دانش آموزان حتما درس‌هایی که در طول روز می‌خوانند را باید در همان روز مطالعه کنند و نباید به زمان بعدی موکول کنند چرا که اینکار باعث تقویت حافظه می‌شود و در زمان امتحانات دیگر فرد استرسی از این بابت نخواهد داشت.

علاالدینی شورمستی ادامه داد: اگر دانش آموزان در طول دوران تحصیل زمانی که معلم تدریس می‌کند،  همان شب  یک مرور ساده بر مطالب داشته باشند؛ بسیار برایشان مفید خواهد بود و اینگونه در جلسه امتحان دیگر هیچ استرسی نخواهند داشت و می‌توانند به خوبی از پس امتحان برآیند.

این مشاور گفت: در غیر این صورت اگر درس را به روز دیگری موکول کنند، برای یادگیری مجدد نیاز به انرژی بیشتری خواهند داشت و حتی ممکن است درس دیگر در ذهنشان به خوبی روز اول نماند.

این مشاور تحصیلی تشریح کرد: دانش آموزان حتما باید دروس خود را خلاصه نویسی کنند و برای هر درسی دفترچه‌ای از نکات داشته باشند که می‌تواند شامل نکات تستی و تشریحی باشد؛ دانش آموز باید برای درس خواندن خود یک استراتژی تعیین کند؛ به طور مثال در ۳ ماه آینده چه مقدار از دروس را مطالعه کرده‌اند و در این برنامه‌ریزی روند پیشرفت دروس را یا با آزمون یا از طریق مشاور تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: امتحان نهایی ۹۸/ بایدها و نبایدهای استفاده از خوراکی‌ها در ایام امتحانات

وی درباره نحوه آمادگی برای حضور در جلسه امتحان بیان کرد: پیش از امتحان تا حد امکان از ابزاری همچون ماشین حساب و سایر موارد کمک آموزشی این چنینی استفاده نشود چراکه این ابزار باعث تنبلی ذهن دانش آموز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رشد هشت درصدی توسعه متوازن رشته‌ای خبر داد.

ابوالقاسم اکبری، ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شاخص توسعه متوازن رشته‌ای استان در سال تحصیلی گذشته ۳۶ درصد بود که به بیش از ۴۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که درحال حاضر بیش از ۴۴ درصد از دانش آموزان ما در رشته‌های هنرستان‌ها و کار و دانش تحصیل می‌کنند و تلاش می کنیم این عدد به ۵۰‌ درصد برسد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته به این موضوع اعتقاد دارند که باید در حوزه فنی و هنرستانی سرمایه‌گذاری کنند و به همین دلیل در موضوع اشتغال موفق هستند.

اکبری گفت: رشته های نظری، بیشتر ایجاد علم می‌کنند و شغل کمتری ایجاد می کنند به همین دلیل باید به سمت حضور دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتدار کردن آن‌ها حرکت کنیم.

وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: برای جبران این کمبودها با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ مدرسه دیگر نیز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: امسال، ساخت ۱۳ مدرسه جدید در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان به تصویب رسیده و ۱۲۰ کلاس درس در آن‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: در آستانه برگزاری امتحانات نهایی هستیم و با توجه به اینکه میزان تاثیر آن‌ها در قبولی دانشگاه افزایش یافته، اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به تعداد مدارس تک دانش آموز اشاره کرد و افزود: در استان ما ۱۸ مدرسه تک دانش آموزی با یک معلم وجود دارد و ۱۳۴ مدرسه نیز کمتر از پنج دانش آموز دارد و این نشان از توجه وزارت آموزش و پرورش و دولت به گسترش آموزش‌ها و عدالت تربیتی و آموزشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود