Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@11:54:37 GMT

ادعای وزیر خارجه آلمان از تصمیم اروپا درباره ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۱۴۹۱

ادعای وزیر خارجه آلمان از تصمیم اروپا درباره ایران

وزیر خارجه آلمان در جریان سفرش به بغداد، مدعی شد که اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز تعاملات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه‌نیوز، دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای از دیدار عبدالمهدی و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و هیئت همراهش در بغداد، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، عبدالمهدی و وزیر خارجه آلمان در این دیدار درباره بحران‌های منطقه گفت‌وگو و مواضع کشورهای‌شان در این‌باره را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: سفر وزیر خارجه آلمان به ایران برای تضمین درباره «اینستکس» اروپایی‌ها ۲۹ روز دیگر فرصت دارند

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق، دو طرف در این دیدار در مورد اهمیت تداوم گفت‌وگوها بین عراق و آلمان به منظور شکل‌گیری گفت‌وگوهایی تأکید کردند که ملت‌های منطقه و جهان را از پیامدهای بحران منطقه دور می‌کند.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: «ما از هرگونه تلاش‌ها، که به ثبات منطقه و جهان کمک می‌کند، حمایت می‌کنیم و در این راستا حرکت می‌کنیم و با کشورهای اتحادیه اروپا در تماس هستیم و هیئت‌ها و پیام‌هایی به تهران، واشنگتن و اروپا در این زمینه می‌فرستیم.»

از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان بر حمایت کشورش از نقش متعادل عراق در منطقه، در سایه تحولات منطقه‌ای و تنش جاری میان واشنگتن و تهران، تأکید کرد و از برنامه‌اش برای سفر قریب‌الوقوع به تهران خبر داد.

ماس گفت: «در سفری که طی چند روز آینده به تهران خواهم داشت، با مقام‌های ایرانی درخصوص تنش موجود در منطقه گفت‌وگو خواهم کرد و پایبندی آلمان و اروپا بر توافق هسته‌ای با ایران را مورد تأکید قرار خواهم داد.»

وی همچنین مدعی شد اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تعاملات مالی با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

این وزیر آلمانی افزود، در جریان سفرش به ایران همچنین بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تأکید خواهد کرد. منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی آلمان آمریکا اتحادیه اروپا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است