Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در اولین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان مرکزی گفت: در آستانه آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال ۹۸ ، تمهیدات لازم جهت اجرای مطلوب این طرح در استان اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریار فولادوند افزود: پیش بینی می شود در طرح سنجش امسال بالغ بر ۲۱ هزار نوآموز و کودک پیش دبستانی شرکت نمایند، به همین منظور ۲۱ پایگاه سنجش اولیه و تخصصی در قالب پایگاه های ثابت و سیار در سطح استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: طرح سنجش در شهرهای اراک و ساوه از ابتدای تیر ماه و در سایر مناطق از ۹ تیر آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس ابتدایی شهرهای اراک و ساوه می توانند از ۱۸ خردادماه جهت نوبت گیری سنجش به سامانه مربوطه مراجعه نمایند.

در ادامه محمود عسکری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی و دبیر ستاد طرح سنجش ضمن ارائه گزارشی از طرح سنجش سال گذشته گفت: در سنجش سال گذشته ۹ هزار ۹۶۵ کودک پیش دبستانی، ۱۲ هزار و ۷۷۹ نوآموز بدو ورود به دبستان و ۲۰۷ دانش آموز پایه اول بازمانده از سنجش سال ۹۶ مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۸۷ کودک در مناطق شهری و ۴ هزار و ۷۶۴ نفر در مناطق روستایی سکونت داشتند.

محمود عسکری افزود: از ۲۲ هزار و ۹۵۱ نفر سنجش شده در پایگاه های اولیه سنجش سطح استان، ۵ هزار و ۸۰۹ نفر جهت ارزیابی های تکمیلی در زمینه های هوش، بینایی، شنوایی و جسمی-حرکتی به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند.

 

جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور، از اهداف مهم طرح سنجش

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی اظهار داشت: جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور و نیز مداخله بهنگام در جهت رفع نیازهای وی از اهداف مهم طرح سنجش می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست کلی آموزش و پرورش در زمینه آموزش فراگیر و حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عمومی، پس از انجام ارزیابی های تخصصی ۱ هزار و ۶۲۲ کودک دیرآموز، ۴ کودک آسیب دیده بینایی، ۳۴ کودک آسیب دیده شنوایی و ۳۹ کودک آسیب دیده جسمی-حرکتی به عنوان دانش آموزان تلفیقی جهت تحصیل به مدارس عمومی محل سکونت خود هدایت شده و در مجموع ۱۳۹ دانش آموز با نیازهای ویژه ذهنی، بینایی، شنوایی و جسمی-حرکتی جهت دریافت خدمات آموزشی-توانبخشی ویژه به مدارس ویژه سطح استان معرفی شدند که تعدادی از این دانش آموزان پس از دریافت خدمات تخصصی و کسب شرایط بهتر مجددا جهت ادامه تحصیل به مدارس عمومی معرفی خواهند شد.

دبیر ستاد طرح سنجش سلامت تأکید کرد: شناسایی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر و پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آنها، پیشگیری از به هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی، ایجاد زمینه و فرصت های مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوتهای فردی (تحقق عدالت آموزشی) برای کودکان در سراسر کشور از ضرورت های اجرای طرح سنجش می باشد.

گفتنی است، تهیه و پخش برنامه های ویژه اطلاع رسانی طرح سنجش، پوشش خبری مراسم افتتاحیه، ارائه پیام های آموزشی در خصوص سنجش برای خانواده ها توسط صدا و سیما، همکاری دانشگاه علوم پزشکی در خصوص حضور پزشک در پایگاه های شهری اراک از جمله مصوبات نخستین جلسه طرح سنجش استان مرکزی بود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال 1403، گفت: مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» و «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش»، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم با دفترچه اختصاصی سؤالات جداگانه برگزار می‌شود، یعنی داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در این دوره‌ها پس از پاسخگویی به سؤالات آزمون اختصاصی در گروه آزمایشی انتخابی خود، بلافاصله باید به دفترچه سؤالات ویژه دانشگاه فرهنگیان که شامل سؤالات مواد آزمونی: هوش و استعداد معلمی با «ضریب 3» و تعلیم و تربیت اسلامی با «ضریب 2» است نیز پاسخ دهند.

 وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در اردیبهشت ماه و به صورت مجزا انجام خواهد شد و فرایند معرفی داوطلبان برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی و انجام این مرحله به نحوی انجام می‌شود که نتیجه نهایی پذیرش آنها تا نیمه اول مرداد ماه اعلام شود.

 پورعباس خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد. عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ صیانت این آزمون ملی تمام تلاششان را کردند و به عنوان آخرین اقدام، برای اینکه خیال داوطلبان از بروز هرگونه تقلب و شبهه راحت باشد علاوه بر نسل اول و دوم دستگاه‌های آشکار ساز نسل سوم این دستگاه‌ها در آزمون سال جاری در 412 شهرستان و 1993 حوزه بکار گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از جایگاه ویژه خانواده‌های محترم داوطلبان بازدید کرده و با آنان به گفت‌وگو نشستند در این گفت و گو والدین داوطلبان ضمن طرح نظرات و دیدگاههای خود از اقدام دانشگاه الزهرا(س) برای ایجاد جایگاهی برای استراحت والدین داوطلبان در زمان برگزاری آزمون تقدیر و تشکر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تدابیر سازمان سنجش برای امنیت کنکور رييس سازمان سنجش: كنكور تا سال 92 حذف مي‌شود

دیگر خبرها

  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی