Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی نوروزی معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: آستان قدس رضوی در استان، در موضوعات مختلف در 24 زمینه بدون غرض ورزی سیاسی فعال می باشد. آستان قدس رضوی با انتخاب تولیت سابق در سال 94 نگرشی جدید پایه ریزی کرد که محرومیت زدایی در محوریت امور قرار گرفت و بر همین اساس خادمیاری در کشور تاسیس شد و نمایندگی آستان در استانها در سال 95 راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ماموریت و موضوعات خادمیاران چهار محور اصلی است. آنچه بعنوان محور اصلی خادمیاری در کل کشور مهم است موضوع فرهنگی و محرومیت زدایی است. همچنین بحث وقف و نذورات و امور خادمیاران موضعات فرعی می باشد.

معاون محرومیت زدایی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین اظهار کرد: سه مفهوم توسط این سیستم مورد توجیه بوده که شامل خادم، مخدوم و خدمت می باشد. هدف از این امر بسط سبک زندگی رضوی و رفع محرومیت از جامعه می باشد.

نوروزی عنوان کرد: خادمیارانی که تمایل دارند در این سیستم فعال باشند در دو کانون تخصصی و محلی می توانند فعالیت نمایند و کانونهای تخصصی در بخش های خاص فعال هستند که 25 کانون تخصصی و موضوعی شامل رسانه، مداحان، شعرا، ورزشکاران، بانوان و وکلا، سلامت و غیره و نیز 75 کانون محلی در استان فعال می باشند.

وی افزود: برای خادمین طرح تشویقی در نظر گرفته شده که به صورت مقطعی بعنوان خادم در حرم امام رضا(ع) در ماه یکروز خدمت نمایند و حدود چهارهزار نفر در استان در این دو کانون ثبت نام شده اند که در سه بخش کتب و انبار، ویلچیر و انتظامات می توانند خادم شوند.

معاون  محرومیت زدایی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین تصریح کرد: در دو سال گذشته خادمیاران 9 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش خدماتی با 280 هزار نوع خدمت در استان قزوین ارایه کرده اند که می توان به عملیات آبرسانی در 4 روستای الموت در سال گذشته و نیز امسال سه خدمت در الموت و یک مورد در منطقه طارم اشاره کرد.

نوروزی اضافه کرد: تا پایان سال 97 حدود 14 هزار نفر به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام شدند و امسال این تعداد به طور ماهانه سیصد نفر تغییر کرده است.

این مسوول اشاره کرد: طی دوسال گذشته 150 هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد که 38 هزار پرس غذای گرم مربوط به ماه رمضان بوده و امسال 10 هزار و 200 پرس غذای گرم و نیز چهار هزار بسته ارزاق بین نیازمندان توزیع شده که 2 هزار بسته، ویژه ماه مبارک رمضان بوده است.

معاون محرومیت زدایی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین سه هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده و حدود 187 راس گوسفند بعنوان عقیقه از سوی مردم به آستان اهدا شد که بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: دوهزار نفر از سوی آستان، خدمات درمانی دریافت کردند. همچنین 680 برنامه فرهنگی در سطح استان انجام شده که اوج برنامه های ما در دهه کرامت و تولد امام رضا(ع) و ماه صفر همزمان با شهادت امام مهربانی ها می باشد و این در حالی است که 330 برنامه فرهنگی در سایر ایام سال برگزار شده است.

نوروزی با اشاره به فعالیتهای جهادی آستان قدس رضوی یادآور شد: 36 مسکن محروم در دوسال گذشته نوسازی و بازسازی شده است. سه روستا در الموت غربی و چهار روستا امسال با کمک و مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی آبرسانی شده است.

وی گفت: 52 گروه جهادی با کمک بسیج محلات به مناطق محروم اعزام و 17 هزار و 543 خدمت انجام شده است. همچنین حدود 800 میلیون تومان مواد خوراکی، پتو، فرش و بیش از 200 میلیون تومان به صورت نقد به حساب مناطق سیل زده واریز شده و پانزده گروه جهادی به این مناطق اعزام شده اند که در حال حاضر از طریق قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سپاه استان بحث بازسازی مناطق، از نیروهای خادمان نیز استفاده می کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی