Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@13:17:06 GMT

کاخ سفید بابت آزادی نزار زاکا از ایران تشکر کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۷۳۴۸

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی با اشاره به بازگشت نزار زاکا، افزود: به خاطر آزادی این فرد در ایران، سپاسگزاریم.

وی از پاسخگویی به این سوال که آیا دولت آمریکا در تضمین آزادی زاکا دخیل بوده است یا نه، خودداری کرد.

«غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در نشست خبری آزادی «نزار زاکا، شهروند لبنانی - آمریکایی را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزار زکا که به جرم جاسوسی در تهران بازداشت شده بود عصر امروز به همراه عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

«کیوان خسروی» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی هم امروز در گفت و گو با روزنامه العهد لبنان با اعلام آزادی نزار زکا، این اقدام را در چارچوب همکاری دو جانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت عنوان کرد و گفت: هیچ کشور سومی در آزادی زکا نقش نداشت و این اقدام صرفاً بنا به درخواست» «میشل عون» رییس جمهوری لبنان و وساطت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.

وی یادآورشد: باتوجه به نقش مهم و مؤثر آقای میشل عون در حمایت از جریان مقاومت در لبنان به درخواست وی پاسخ مثبت داده شد.

به گفته خسروی، برخوردی که طی مدت بازداشت در تهران با «نزار زکا» صورت گرفت به طور کامل با معیارهای قانونی و رعایت حقوق قضائی و انسانی محکومان مطابق بود و حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از خدماتی بود که به دیگر زندانیان ارائه می‌شود.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: براساس مستندات دستگاه امنیتی ایران، نزار زکا با دستگاه اطلاعات آمریکا علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته وپس از سپری کردن ۴ سال از مدت محکومیت ۱۰ ساله با ارائه وثیقه از امتیاز آزادی مشروط استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاخ سفید نزار زاکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

به گزارش کجارو، در قبرستان سفید چاه سنگ مزارها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری‌ دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901420

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • هواداران سپاهان با شعارهای طلایی در ورزشگاه آزادی +فیلم
  • پیام تشکر بابت تبریک روز معلم
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی