Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران گفت: مهمترین چالشی که در ارتباط با اسناد در سالهای گذشته وجود داشته است این است که این اسناد و سندها در مرحله اجرا به طول کامل پیاده نمی‌شود و همین امر مشکلاتی را در فرآیند اجرا به وجود می‌آورد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود نیلی در هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که صبح امروز با حضور اساتید دانشگاه و حوزه و همچنین صادق واعظ‌زاده رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران در برگزاری هشتمین کنفرانس با مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت همکاری نزدیکی را داشته است و امیدوارم این مشارکت به تهیه و تدوین سند قابل قبول بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با بررسی عمیق‌تر  موضوعات در سندها اظهار کرد: امیدواریم پس از دو سال از تهیه سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، یک سند کامل را داشته باشیم و مشکلی را در فرآیند اجرا نداشته باشد.لذا برای اجرای یک سند کامل باید نگاه نقادانه به سند داشته باشیم و البته این نگاه در جهت تقویت این سند باشد.

نیلی  تصریح کرد: بزرگترین چالشی که در سندها در ایران وجود دارد؛ بحث پیاده‌سازی و اجرایی شدن سندهاست که امیدواریم در اجرای سند مدنظر این موارد و چالشها به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه ما در کشورمان نهاد و دستگاه برای تهیه و تدوین قوانین و مقررات کم نداریم، گفت: هیچ کشوری بدون داشتن دانشگاه و مراکز علمی نمی‌تواند پیشرفت کند و در واقع یکی از کارهایی که ما باید در کشور انجام دهیم قانون‌زدایی است نه قانون‌نویسی و در این مقطع در کشور ما باید برخی از قوانین موجود در کشور را مورد بازنگری و بازنویسی قرار بدهیم.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: مهمترین چالشی که در ارتباط با اسناد در سالهای گذشته وجود داشته است این است که این اسناد و سندها در مرحله اجرا به طول کامل پیاده نمی‌شود و همین امر مشکلاتی را در فرآیند اجرا به وجود می‌آورد و بنده به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه امیدوارم سند مدنظر به طول کامل و با همراهی و استفاده نظر دانشگاهیان و اساتید به طور کامل اجرا شود.

نیلی اظهار امیدواری کرد: سند اشاره شده به گونه‌ای تهیه و تدوین شود که دانشگاهیان نیز از آن سند و اطلاعات آن مطلع باشند و به گونه‌ای نباشد که سند اشاره شده خارج از اطلاعات اساتید و دانشگاهیان باشد.

وی با اشاره به موضوع خلاقیت و نوآوری گفت: این موضوع محور توسعه در دنیاست و امروزه کشورهایی موفق هستند که به موضوع خلاقیت و نوآوری توجه داشته باشند و این مراکز جزء مراکز مهم در کشورها محسوب می‌شوند و هم اکنون شاخص‌های دنیا براساس تعداد مراکز نوآوری و خلاقیت ارزیابی می‌شوند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره مجدد به این موضوع که چرا اسناد بالادستی به طور کامل اجرا نمی‌شوند، گفت: شاید بخشی از این موضوع به بحث فرآیندها برمی‌گردد و در واقع در این بخش سندها با چالشهای جدی روبرو می‌شوند.

وی تصریح کرد: اینکه ما در کشورمان به این استعداد رسیده‌ایم که برای 50 سال آینده طرح و سندی را تهیه کنیم امری مهم و با ارزشی است و در واقع منجر به افزایش اعتماد به نفس در کشور می‌شود و در واقع ما در این حوزه توجه ویژه‌ای به آینده‌پژوهی داریم.

"سند الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت" از سال 1400 عملیاتی می‌شود

انتهای پیام/

 

R1491/P1014142/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد