Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:05:22 GMT

حافظان امنیت جامعه، ایثارگر هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۰۹۹

حافظان امنیت جامعه، ایثارگر هستند

امام جمعه کرمان گفت: کسانی که از امنیت جامعه و آرامش مردم حمایت و حفاظت می کنند با آنها که در خانه ها نشسته و هیچ حرکتی انجام نمی دهند در پیشگاه خدا یکسان نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز(22 خرداد)در اجلاسیه اصلی سرداران و 574 شهید نیروی انتظامی استان بحث شهادت در فرهنگ دینی را بسیار ارزشمند دانست و با بیان اینکه هر ملتی و بلکه انسان ها در هر تاریخی ممیزاتی دارند؛ گفت: امت اسلامی که پیامبر عظیم الشأن اسلام با تشکیل حکومت اسلامی ایجاد و امتی پیشرو بود؛ مشخصات و ممیزاتی در قرآن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی بر این اساس ارزش انسان و جایگاه رفیع او بر اساس قرآن کریم را تقوا، دانش و جهاد ذکر کرد و افزود: تقوا یعنی اینکه در همه صحنه ها خدا را حاضر و ناظر دیدن؛ انسان هایی باید از نظر مراعات مسائل تقوایی، در همه خلوت ها و جلوت ها خدامحور باشند و فقط برای خدا کار کنند و خدا را در صحنه های زندگی خود ببینند.

 

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در امت اسلامی کسی که دانش بیشتر داشته باشد جایگاه او رفیع تر است؛ اظهار داشت: به همان اندازه که مسئولیت بیشتر بر عهده کسی گذاشته شود جایگاهی ارزشمندتر دارند.

 

 

وی ایثار و شهادت را ملاک انسان های برتر در جامعه اسلامی عنوان و در این باره به آیه «فضل الله المجاهدین علی القاعدین...» استناد کرد و گفت: کسانی که از امنیت جامعه و آرامش مردم حمایت و حفاظت می کنند با آنها که در خانه ها نشسته و هیچ حرکتی انجام نمی دهند در پیشگاه خدا یکسان نیستند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان حافظان امنیت را ایثارگر خواند و بیان داشت: آنها به مقامی نائل می آیند که مخصوص کسانی است که اهل جهاد و شهادت و ایثار باشند.

 

 

 

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده نیروی انتظامی استان هم در سخنانی با بیان اینکه تفاوت شهدای جنگ و نیروی انتظامی در این است که در دوران جنگ با خاکریز و سنگر و هدف مشخص می جنگیدند؛ افزود: اما در نیروی انتظامی تشخیص مجرم از غیرمجرم کار ساده ای نیست.

 

 

وی افزود: مجرم به سادگی در پوشش لایه های جمعیتی جامعه پنهان و از ایاب و ذهاب عادی استفاده می کند و اگر مأمور نیروی انتظامی در  تشخیص مجرم خطا کند، برای او پرونده تشکیل می شود لذا جان آنها در خطر است و اگر حواس شان نباشد حتی ممکن است از موقعیت خود سوءاستفاده کنند پس حیثیت آنها هم در خطر است.

 

 

سردار بنی اسدی فر اظهار داشت: به واسطه شهید زنده و سربازی ولایتمدار و در پی رهنمودهای مقام معظم رهبری، عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی را به آن سوی مرزها برده و هیچکس جرأت حمله به ایران ندارد و آن کسی نیست جز سردار حاج قاسم سلیمانی.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس بیرجند اردبیل شبستان بیرجند صنایع دستی استان همدان دهه کرامت مریم داوری بنی اسدی امام جمعه کرمان یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، سردار علی محمدی در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش آمپول‌های قاچاق در تبریز، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به محل نگهداری آمپول‌ها اعزام شده و در بازرسی از محل، تعداد ۴۷ هزار و ۴۹۰ عدد انواع آمپول تزریقی قاچاق را کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی شدند.

محمدی، مبارزه با قاچاق را یکی از مهمترین ماموریت‌های مجموعه انتظامی قلمداد کرد و گفت: امروزه تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است و شهروندان در صورت مشاهده موضوعات مشابه، مراتب را به ۰۹۶۳۰۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی و ۱۱۰ سامانه فوریت‌های پلیس و سامانه ۱۹۷ جهت رسیدگی گزارش کنند.

اراذل و اوباش قمه بدست در تبریز زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز نیز از دستگیری و زمینگیر شدن ۲ نفر از اراذل و اوباش قمه بدست با تیراندازی پلیس خبر داد.

سرهنگ یداله جهان آرا در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر این‌که ۲ نفر با قمه و چاقو قدرت‌نمایی، ایجاد درگیری و مزاحمت در یکی از محلات شهرستان موجب سلب آسایش عمومی و نگرانی شهروندان شده بودند، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۳ به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران در محل، یکی از متهمان با دیدن گشت کلانتری با قمه به سمت ماموران حمله ور شد که ماموران انتظامی با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کرده که متاسفانه متهمان توجه نمی‌کنند و ماموران برای حفظ جان خود و پس از چندین بار اخطار به پای آنها شلیک و هر ۲ متهم را زمین گیر و دستگیر کردند.

وی تاکید کرد: امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است و اگر فردی بخواهد نظم و امنیت جامعه را مختل کند با برخورد شدید و سخت پلیس مواجه می‌شود.

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان