Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@02:51:59 GMT

تا 10 سال آینده به 40 هزار واگن و لکوموتیو نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۰۷۰

تا 10 سال آینده به 40 هزار واگن و لکوموتیو نیاز داریم

پول‌نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۱۰ سال آینده به ۴۰ هزار دستگاه واگن لکوموتیو در کشور نیاز داریم، گفت: مهم‌ترین علت توقف خودروهای تولیدی در پارکینگ‌ خودروسازها کمبود قطعات الکترونیک و دانش‌بنیان است.

ضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





رضا رحمانی در حاشیه این بازدید اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توانمندی‌هایی که امروز دیدیم، نشان می‌دهد پیشرفت محسوسی در بخش ریلی و خصوصا نسبت به سال‌های گذشته رخ داده است و در این بین در بخش دانش‌بنیان‌ها و ساخت داخل نیز پیشرفت‌های مناسبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واحدهای تولیدی هم تلاش زیادی برای پیشرفت داشتند و وزارت راه و راه‌آهن انگیزه و اراده قوی بر توسعه ریلی دارند و کارها را به خوبی پیش می‌برند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همه واحدهای تولیدکننده واگن در۱۰ سال آینده با همه ظرفیت بازار خواهند داشت؛ در ۱۰ سال آینده به ۴۰ هزار دستگاه واگن باری، واگن مسافری و لکوموتیو نیاز داریم که این نشان می‌دهد، صنعت ریلی بازار خوبی دارد.

وی یادآور شد: عمده‌ترین مشکل ما در بخش سفارشات ساخت، حوزه تامین مالی است. با دولت صحبت کرده‌ایم و این موضوع در حال پیگیری است و قرار است، تامین شود.

رحمانی افزود: در بخش واگن‌های مسافری ما ۷۵ درصد، باری ۸۵ درصد و واگن مترو ۳۳ درصد در داخلی‌سازی رشد کرده‌ایم و این آمار در حال پیشرفت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اگر سفارش‌گذاری‌ها تکمیل شود، ساخت داخل پیشرفت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: در حوزه ساخت واگن ما امروز در کشور خودکفا هستیم. عدد ۸۵ درصد به معنای آن است که ساخت داخل تقریبا محقق شده است و در همه دنیا نیز ممکن است در تولیداتی نیاز به واردات هم باشد.

رحمانی اظهار داشت: ما از تولید داخل حمایت می‌کنیم. هر جا که صنعت‌گران ما بتوانند قطعه‌ای در داخل تولید کنند، حمایت می‌شوند و واحدهای مصرف‌کننده هم موظف به خرید از آنها هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در راستای حمایت از تولید داخل و رونق تولید هر قطعه‌ای که از داخل تولید شود از واردات آن جلوگیری می‌شود یا موانعی ایجاد می‌کنیم که تولیدکننده داخلی با فراغ خاطر تولید کند. رسانه‌ها هم باید از تولید داخل حمایت کنند.

* راه‌اندازی دو سامانه برای حمایت از تولید داخل

وی افزود: در راستای حمایت از تولید داخل دو سامانه «نیاز» و «سامانه محصولات دانش‌بنیان» ایجاد کرده‌ایم که فعال هستند و سامانه‌های دیگری هم به زودی راه‌اندازی می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مهم‌ترین علت توقف خودروهای تولیدی که امروز در پارکینگ‌ها هستند، کمبود قطعات الکترونیک و دانش‌بنیان است.

رحمانی همچنین در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر صحت استعفای وی، اعلام کرد که سخنگوی دولت این موضوع را تکذیب کرده است. اینها شایعه است و ما آمده‌ایم تا کار کنیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واگن وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال و با تخفیف 50 درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه 1403/2/9 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (10) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

2- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (50) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل