Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@01:32:43 GMT

◄ ایمنی راهها پیش‌نیازکاهش تلفات جاده ای

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۹۱۲

◄ ایمنی راهها پیش‌نیازکاهش تلفات جاده ای

تین‌نیوز | 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه ایمنی راه‌ها پیش‌نیاز کاهش تلفات جاده ای می باشد، گفت: یکی از راه‌های ایمن سازی جاده‌ها مطالعه بر روی نقاط پرحادثه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، عباسعلی نجفی اظهار داشت: ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پرتصادف راه‌های استان، نیازمند تأمین منابع مالی است اما تلاش می‌شود تا در فرایندی این نقاط شناسایی و ایمن‌سازی شوند؛ امروز باید تصمیم بگیریم سالانه چند نقطه حادثه خیز را رفع کنیم تاسال آینده در نقاط مشخص شده دیگر شاهد حادثه‌ای نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: برخی از مسافران از شهرهای دور آشنایی به جاده ندارند، لذا باید علائم هشدار دهنده‌ای نصب شود تا رانندگان درجاده ها این نقاط را بشناسند و از ایجاد حادثه جلوگیری شود که به این منظور از ابتدای سال تاکنون در حوزه ایمنی راه های استان، اداره کل اقدام به 300 کیلومتر خط کشی سرد ترافیکی، نصب 1700 عدد مسیرنما ارتجاعی، نصب 5950 عدد تابلو های اخطاری-انتظامی –مسیر نما –جهت نماو بازتاب ، نصب51 عدد چراغ پلیس مجازی در نقاط دارای تصادف حوزه استحفاظی ،نگهداری روشنایی راه و تونل بطول 380 کیلومتر، اجرای سیستم روشنایی نقطه ای در 3 مقطع، اجرای روشنایی نقطه ای در شکتا ساری و پل لاریم جویبار هرکدام 4 نقطه، اجرای روشنایی محور ساری دریا آکند 700 متر، اقدام به اجرای روشنایی تیل برده سر تنکابن 1200 متر، تهیه و نصب 15 دستگاه چراغ چشمک زن سولار و فلش پاکسازی و منظر آرایی ، ساخت و سازهای غیر مجاز، احداث یک کیلومتر روشنایی محور کمربندی نوشهر و همچنین روشنایی 3 کیلومتر کمربندی نوشهر و 1 کیلومتر ساری –دریا نموده و یا در در دست اجرا دارد. رمز اصلی کاهش تلفات جاده ای ایمن سازی راه ها است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه در استان مازندران 51 نقطه یا محدوده پر تصادف شناسایی‌شده است، گفت: آرام‌سازی، نصب تابلوهای مکمل و تجهیزات لازم در تمامی این نقاط صورت گرفته است و اقدامات اساسی‌تر ایمنی در نقاط مذکور باقی‌مانده که در میان‌مدت و بلندمدت انجام می‌شود.

عباسعلی نجفی اظهار داشت: استان‌های شمالی کشور و شهرهای زیارتی جزء نقاط گردشگرپذیر در تعطیلات هستند و به همین دلیل این مسیرها به لحاظ شرایط ایمنی و ترافیکی مورد ارزیابی بیشتر توسط مردم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه عواملی مثل: خستگی و خواب‌آلودگی، حواس‌پرتی و عجله در تصادفات نقش اساسی داشته، تصریح کرد: رانندگان در مسافت‌های طولانی پس از ۲ ساعت رانندگی، حتماً استراحت ۱۵ دقیقه‌ای را جدی بگیرند تا سفر ایمن‌تری را برای خود، خانواده و سایر هموطنان فراهم کنند.  

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تلفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علی یوسف‌زاده ظهار کرد: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.
وی با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.
یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.
وی هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است