Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@01:02:54 GMT

افطاری همه دعوت بودند با خانواده!

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۳۴۹

افطاری همه دعوت بودند با خانواده!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ امسال، «دعوت» ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیما بود. برنامه‌ای بدون مجری و پلاتو، با یک کارشناس محتوایی و ثابت به‌نام حجت‎الاسلام محمد برمایی که در مدت زمان ۵۰ دقیقه پخش زنده این برنامه با میهمانان گفت‎وگو می‌کرد. مجتبی کشاورز تهیه‌کننده برنامه که رمضان گذشته این برنامه را با اجرای نیما کرمی و همسرش با عنوان جنگ شبانه شبکه یک سیما در فرهنگسراهای مختلف شهر تهران روی آنتن برد، امسال تصمیم گرفت شکل و شمایل این برنامه را تغییر دهد و برنامه‌اش را در استودیو و به‌عنوان ویژه‌برنامه قبل از افطار تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور برنامه نیز به موضوع ازدواج و سبک زندگی مطلوب در زمان حاضر اختصاص داشت.

مجتبی کشاورز تهیه‌کننده و حجت‌الاسلام محمد برمایی کارشناس خانواده، یک هفته پس از پایان ماه رمضان، مهمان اداره کل روابط عمومی رسانه ملی و واحد ارتباط با مخاطبان (162) شدند و در فرصتی یک ساعته به سوالات مخاطبان پاسخ دادند. تماس‌های مخاطبان از زمان پخش زیرنویس شبکه‌ها مبنی بر حضور عوامل برنامه «دعوت» در امور مخاطبان آغاز شد و آن‌ها توانستند از مجموع هزار تماس ثبت شده، به 80 تماس پاسخ دهند.

مجتبی کشاورز تهیه‌کننده برنامه «دعوت» یکی از ویژگی‌های این برنامه را نبود مجری به معنای متداول آن دانست و توضیح داد: حجت‌الاسلام محمد برمایی به‌عنوان میزبان و کارشناس، دعوت را اجرا کرده و با مهمانان هم‌صحبت می‌شد. مهمانانی که اغلب زوج‌های جوانی بودند که فرایند خواستگاری و ازدواج جالبی داشتند. ساختار برنامه دعوت، مبتنی بر مباحث کاربردی در حوزه خانواده و عملاً در خلال گفت‌وگوهای صمیمانه با زوج‌های جوان و خانواده‌ها، به دنبال ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌بود.

وی با اشاره به دلیل انتخاب حجت‌الاسلام برمایی در مقام کارشناس افزود: سه مؤلفه برای این انتخاب در ذهن داشتیم. با توجه به ساختار برنامه، کارشناس آن باید مسلط به حوزه خانواده می‌بود. ضمن اینکه در برنامه زنده افطار حضور یک روحانی می‌توانست فضای معرفتی خوبی به برنامه ببخشد و در کنار آن من تجربه کار با برمایی را داشتم و البته از همه مهم‌تر او رسانه را کاملاً می‌شناخت و مخاطب هم از او پیش‌زمینه مثبتی در ذهن داشت.

وی ادامه داد: ساختار برنامه مناسبتی در شبکه یک کاملاً با دیگر برنامه‌هایی از این جنس متفاوت است. چه از لحاظ زمان پخش که باید در فاصله اخبار 19 تا 21 روی آنتن برود و چه نگاه ملی و فراگیر آن که بتواند مخاطب را به تأمل وادار کند و پیامی فراگیر داشته باشد. از این رو، به گونه‌ای برنامه‌ریزی ‌کردیم که نهایت استفاده را از این زمان ببریم.

کشاورز با اشاره به ترکیب برنامه گفت: گروه محتوایی برنامه، 15 نفر بودند و سوژه‌های خاص خانوادگی را شناسایی و به برنامه دعوت می‌کردند. ما زمان زیادی برای شناسایی سوژه‌ها نداشتیم و دو هفته قبل از ماه رمضان کار را شروع کردیم. اما در کنار محمد پیوندی سردبیر و یک گروه خبره در رسانه، کمبود زمان را جبران کردیم.

تهیه‌کننده دعوت با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر شباهت این برنامه با «ماه عسل» گفت: در موفقیت برنامه ماه عسل شکی نیست و من به‌عنوان یک برنامه‌ساز اذعان می‌کنم که این برنامه موفق بود اما  ما سعی کردیم «دعوت» شبیه خودش باشد و به نوعی روایت‌های خانواده‌ها در آن بیان شود. هرچند هیچ ایرادی ندارد همه برنامه‌سازان از نقاط مثبت و خوب دیگر برنامه‌ها بهره ببرند اما پس از چند قسمت همه متفق القول شدند که برنامه ما استقلال خود را دارد و شبیه هیچ برنامه دیگری نیست.

ویژه افطاری به سبک اجرای یک روحانی

«این برنامه مجری نداشت چون اصلاً پلاتویی وجود نداشت که مجری بخواهد در آن ظاهر شود». این اولین صحبت حجت‌الاسلام برمایی بود. وی با اشاره به استقبال مخاطبان از حضورش در واحد امور مخاطبان (162) گفت: از اینکه در این فضا حضور داشتم خوشحالم و گفت‌وگوی بی‌واسطه با مخاطبان برایم تجربه خاصی بود.

برمایی درباره سوالات مخاطبان توضیح داد: برخی از مخاطبانی که پشت خط تلفن می‌آمدند، وقتی من را می‌شناختند پس از اظهار لطف درباره برنامه سوالات و درددل‌هایشان را مطرح می‌کردند. برخی دیگر که منتظر گفت‌وگو بودند بار دیگر من را مورد مشورت قرار می‌دادند و امیدوار بودند راهنمایی من بتواند بخشی از مشکلاتی را که سر راه ازدواجشان است، حل کند.

این مشاور مذهبی و کارشناس خانواده با اشاره به بازخوردهای متفاوت مخاطبان از حضور یک روحانی در ویژه‌برنامه افطار گفت: مجری، ویترین یک برنامه محسوب می‌شود اما من در مقام کارشناس حوزه خانواده مقابل مهمانان می‌نشستم و ترجیح می‌دادم مسیر گفت‌وگو با مهمان برنامه را درست هدایت کرده و کمتر صحبت کنم.

وی افزود: مردم برنامه‌های اخلاق محور را دوست دارند و شنیدن قصه آدم‌ها برایشان راحت است اما ما می‌خواستیم به آن‌ها یادآوری کنیم که در کنار انبوه مشکلات اقتصادی، سیاسی و... خانواده اولویت زندگی است و همه این مشکلات زیر سایه خانواده قابل حل است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون ماه رمضان دعوت شبکه یک سیما ویژه برنامه افطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات متنوعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته اما بر اساس مسئولیت نظارتی شورا باید نکاتی را مطرح کنم، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات مناسبتی بود که خوشبختانه متنوع بود اما نمی توانیم فرهنگ را به یک سری اقدامات فرهنگی تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در فرهنگ‌سازی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی چه نقشی دارد سوالات و ابهاماتی دارد و این نگرانی برای ما ایجاد می شود که در مدیریت منابع دچار مواردی شویم که نشان دهنده فعالیت های هم افزا نباشد. سوال ما این است که سازمان فرهنگی و هنری چه اقداماتی انجام داده است؟

اقراریان با بیان اینکه تنوع مخاطب در اجرای برنامه ها بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و باید تنوع مخاطبان در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد. یکی از جمعیت های مورد نظر باید پرسنل شهرداری و مجموعه های تابعه آن باشند و پرسش ما این است که چه برنامه هایی برای پرسنل در نظر گرفته شده بود؟

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انطباق با اسناد بالادستی از دیگر موارد مورد نظر است، تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی فعالیت های شهرداری تهران نیز مورد اهمیت است.

وی تأکید کرد: غصه‌ای از ابتدای دوره برای ما وجود دارد. تابلوی کوچه ها مزین به تصاویر شهداست. ما به شهردار تذکر می دهیم و ناراحت می شود و به هم می ریزد اما به نظر می رسد این تذکر خوبی است. تابلوهای مزین به تصاویر شهدا شرایط خوبی ندارد و با این حجم از هزینه‌های گسترده در بخش های مختلف، شاید تغییر این تابلوها هزینه چندانی نداشته باشد. یادمان شهدا در مناطق نیز وضعیت مناسبی ندارد و وقتی شهردار تهران خود را داعیه دار فرهنگ شهادت می‌داند نباید توجه به شهدا و یادمان آنها مورد غفلت قرار بگیرد. امیدواریم پیام فرهنگی شهرداری این باشد که این مجموعه به تمام شهروندان توجه دارد نه یک جریان خاص.

دیگر خبرها

  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • رستگاری به افق فلسطین
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت