Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@10:31:17 GMT

عراقچی: حفظ برجام اهمیت زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۴۸۲

عراقچی: حفظ برجام اهمیت زیادی دارد

معاون سیاسی وزیر خارجه در دیدار هیأت پارلمانی فرانسه گفت: جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران باعث تنش در منطقه شده است.

به گزارش مشرق، خانم «ماریل دوسارنز» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه که در صدر یک هیأت پارلمانی به ایران سفر کرده است، امروز (شنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله برجام و مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت: جنگ اقتصادی که آمریکا علیه مردم ایران آغاز کرده، امنیت و ثبات تمامی منطقه را مورد هدف قرار داده و باعث تنش در منطقه شده است.

وی افزود: برجام تنها تجربه موفق دیپلماسی برای حل مشکلات از طریق مذاکره در منطقه پرآشوب غرب آسیا است و آمریکا با خروج خود از این توافق، دیپلماسی و چندجانبه گرایی را به خطر انداخته و این تجربه را در معرض شکست قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش عراقچی به سفر آبه به تهران

خانم دوسارنز رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فرانسه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه برجام یک پیشرفت و موفقیت دیپلماتیک به شمار می‌رود اظهار داشت: حفظ برجام اهمیت زیادی دارد و باید تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق به کار گیریم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه بر ضرورت گفتگو با ایران در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

هیأت پارلمانی فرانسه امروز با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرده بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری برجام سیدعباس عراقچی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • عکسی از ۲ چهره خارجی حاضر در صحن علنی امروز مجلس ایران
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان