Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرج گالووی، نماینده سابق مجلس عوام انگلیس و تحلیل‌گر ارشد سیاسی اتهام مقامات آمریکایی و برخی از کشورهای منطقه علیه ایران درباره حادثه روز پنج‌شنبه در دریای عمان را احمقانه خواند.

 جرج گالووی در صفحه توییتر خود نوشت: «اگر بر این باورید که ایرانی‌ها به آن کشتی‌های ژاپنی و محموله‌های نفتی حمله کرده‌اند، آن هم درست زمانی که نخست‌وزیر ژاپن (در تهران) با آنها صحبت می‌کرد تا (درباره شرایط کنونی) کمکی کند، شما «احمقِ بالفطره»ای بیش نیستید، گوسفندی در خدمت سگهای جنگ‌طلب هستید!».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پنج‌شنبه گذشته دو نفت‌کش غول‌پیکر در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی به آن‌ها وارد شد. (اینجا)

مانند همیشه مقامات آمریکا و انگلیس و  به دنبال آن‌ها برخی از کشور‌های عربی شناخته‌شده حوزه خلیج فارس تلاش دارند با تبلیغات رسانه‌های، ایران را مسئول این حادثه معرفی کنند. بسیاری از کشورها و مقامات سیاسی جهان اما این فضاسازی شناخته‌شده علیه ایران را بی‌اساس خواندند و آن را رد کردند.

بیشتر بخوانید: واکنش مشاور موگرینی به ادعای ضدایرانی آمریکا

پیش از این جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس نیز اتهامات دولت این کشور را درباره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش‌ در خلیج عمان به چالش کشیده بود. وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «انگلیس باید برای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس اقدام کند نه اینکه به تنش‌های نظامی دامن بزند. اظهارات دولت بدون وجود مدرکی مستدل درباره حمله به نفتکش‌ها تنها تهدیدها را افزایش می‌دهد».

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس پس از اتهامات مقامات آمریکا علیه ایران  در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد ایران در حملات اخیر به دو نفتکش در دریای عمان دست داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث بین الملل انگلیس خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • حمله شدید بازیکن ژاپنی به داور بازی سوسیداد - رئال مادرید
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت