Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@22:08:03 GMT

۲۳ منطقه محیط زیستی در استان کرمان حفاظت‌شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۵۹۶

۲۳ منطقه محیط زیستی در استان کرمان حفاظت‌شده است

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه در زمان ثبت جهانی کویر لوت هیچ استعلامی از محیط زیست گرفته نشده است گفت: همه جای کویر برای ورود گردشگران و آفروید ممکن نیست و این کار باید با مجوز انجام شود. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مرجان شاکری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با اشاره به اینکه هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که همکاران محیط زیست دو نفر را به طور عمدی بکشند اظهار داشت: کشته شدن دو نفر شکارچی کاملا یک حادثه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این حادثه دادستانی ورود پیدا کرده و به‌زودی حقیقت آشکار خواهد شد گفت: از متخلفین هیچ حمایتی نخواهیم کرد و اگر تخلفی از همکاران ما ثابت شود برخورد می‌کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه جامعه محیط زیست از بروز این حادثه متاسف است و امیدواریم دیگر چنین اتفاقی نیافتد افزود: حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است و محیط زیست در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

کرمان|محیط‌بان راوری توسط شکارچی متخلف به شهادت رسیدکرمان| محیط‌‌بان کرمانی حین تعقیب شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدمحیط‌بان احمدی نیک در قلعه‌گنج کرمان به شهادت رسید

وی با بیان اینکه از طرفی جلوی توسعه را نمی‌توان گرفت اما باید بدون تخریب محیط زیست توسعه انجام شود گفت: کارخانه مس سرچشمه که سال‌ها آلودگی هوا داشت با پیگیری‌های جدی محیط زیست استان ظرف دو سال کارخانه بازیابی اسید راه‌اندازی شده است.

شاکری با اشاره به اینکه در مس خاتون‌آباد نیز کارخانه بازیابی اسید در حال راه‌اندازی است و با راه‌اندازی این دو کارخانه قطعا از آلودگی هوا به میزان زیادی جلوگیری می‌شود بیان کرد: رفع آلایندگی در واحدهای تولیدی در دستور کار محیط زیست استان کرمان است.

وی با بیان اینکه حفظ تنوع زیستی رسالت مهم سازمان محیط زیست است گفت: استان کرمان دومین استان از نظر وجود مناطق حفاظت‌شده محیط زیستی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه 23 منطقه تحت مدیریت محیط زیست در استان کرمان داریم و پارک ملی خبر یکی از این مناطق است تصریح کرد: قانون حفاظت از خاک در کشور ضعیف بوده و خوشبختانه قانون جدید در حال پیگیری است و در استان کرمان گزارشی مبنی بر قاچاق خاک نداشتیم.

وی با بیان اینکه اگر فعالیت معدنی باعث تخریب محیط زیست شود قطعا برخورد می‌کنیم و برای حفاظت از محیط زیست هیچ مماشاتی وجود ندارد گفت: اولین ماموریت من کویر کلوت بود و در زمان ثبت جهانی کردن آن هیچ استعلامی از محیط زیست گرفته نشد.

شاکری با اشاره به اینکه سال گذشته گونه جدیدی از حشرات کشف شد که یک ظرفیت بسیار مهم است افزود: نیازمند فرهنگسازی برای استفاده و گردشگری در کویر هستیم.

وی با بیان اینکه همه جای کویر برای ورود گردشگر و آفروید ممکن نیست و باید با مجوز انجام شود گفت: این مجوزات در راستای حفاظت از کویر است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه قانون مدیریت اجرایی نخاله‌ها را به شهرداری‌ها واگذار کرده است بیان کرد: متاسفانه نخاله‌ها توسط شهرداری‌ها حمل و جابه‌جا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم خودشان این نخاله‌های ساختمانی را به بیرون شهر حمل می‌کنند گفت: گاهی دیده شده که این نخاله‌ها در جاهایی تخلیه می‌شود که اصلا مناسب نیست و باعث آلودگی می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»