Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@23:02:27 GMT

هاشمی: موضوع حیات شبانه نباید سیاسی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۳۳۹

هاشمی: موضوع حیات شبانه نباید سیاسی شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران سیاسی کردن موضوع زیست شبانه و در نظر نگرفتن تمامی ابعاد و جنبه‌های مختلف آن، بویژه تامین امنیت، بهداشت و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها بخصوص اعتیاد در حاشیه زیست شبانه را از آسیب‌های آن عنوان کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اموربین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی افزود: از همه کارشناسان و صاحب نظران دعوت می کنیم فارغ از نگاههای سیاسی و هیجانی، در ایجاد فضایی کارشناسی جهت بررسی علمی موضوع و ارائه راهکار مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پی انتشار تقطیع شده اظهارتش درباره زیست شبانه توضیح داد: در ابتدا لازم می دانم نکته ای را در مورد مصاحبه های عبوری و شتابزده با اصحاب رسانه در حاشیه جلسه علنی شورا عرض کنم که بصورت حرفه ای اینگونه پرسش و پاسخ ها که با اصرار خبرنگاران عزیز و بدون داشتن فرصت کافی صورت می گیرد، نمی تواند محتوای لازم و در خور سوالات را به افکارعمومی منتقل کند و بعضاً موجب سوتفاهم هایی می شود.

هاشمی با بیان اینکه خبرنگاران می توانند سوالات تخصصی و نیازمند فرصت بیشتر را به مصاحبه های تفصیلی و براساس تعیین فرصت وزمان مناسب موکول کنند از اصحاب رسانه ها خواست که از طرح سوالات با شتابزدگی اصرار نکنند و بپرهیزند تا رئیس شورا نیز در محذوریت اخلاقی ناگزیر به ارائه پاسخ نشود.

رئیس شورای شهر تهران توضیح داد: یکی از محورهایی که طی سالهای اخیر در مورد تحول در مدیریت شهری مطرح شده است، موضوع زیست شبانه است.

وی ادامه داد که برای نگاه تخصصی به این موضوع باید ابتدا منظر و انتظار خود را مشخص کنیم و ببنیم آیا مقصود از زیست شبانه همان مفهومی است که در کلانشهرهای توسعه یافته وجود دارد؟

هاشمی اضافه کرد: آیا این مفهوم با فرهنگ وقوانین ما سازگاری دارد یا اینکه منظور از زیست شبانه فروش اجناس و مواد غذایی است در کنار معابر در ساعات انتهایی شب است؟

وی توضیح داد: اگر مقصود ما این است که باید توجه داشتیم در شهرهای توسعه یافته، اینگونه مسایل را حل نمی کنند که به ایجاد اختلال در کسب و کار شهری و فعالیت واحدهای دارای مجوز قانونی است مالیات خود را پرداخت می کنند، منجر شود.

به گفته رئیس شورای شهر، در شهر تهران نیز اگر ما می خواهیم فضایی برای فعالیت اقتصادی اقشار فرودست و تامین معیشت آنها فراهم کنیم، بهتر است که با ایجاد زیرساختهای مناسب و رعایت کرامت انسانی و منزلت اجتماعی آنها این امکان را فراهم کنیم.

وی افزود: اگر برای زیست شبانه طرحی متفاوت و بومی را در نظر داریم بهتر است که ابتدا جزییات این طرح کارشناسی شود، اگر می خواهیم که بستر مناسب برای برنامه های فرهنگی، تفریحات سالم و فعالیتهای اجتماعی در قالب زیست شبانه فراهم شود باید ابتدا این برنامه ها را طراحی و تدوین کنیم و پس از تایید کارشناسی به مرحله اجرا دراوریم.

هاشمی اذعان کرد: تقلیل دادن زیست شبانه به وضعیت فعلی موجب می شود تا این کسب وکار نیز به سرنوشت کسب وکارهای روزانه تبدیل شده وبرای فروشندگان، مانع تامین سرقفلی و حق کسب وپیشه غیررسمی ایجاد شود و بتدریج موجب رانت و افزایش هزینه فروش محصولات به مردم می شود.

وی ادامه داد: بنابراین ما باید ابتدا چارچوب و ابعاد بحث زیست شبانه را مشخص کنیم و تجربه سایر کلانشهرهای مشابه در جهان را با در نظر گرفتن شرایط بومی فرهنگی واجتماعی خود تطبیق دهیم به نحوی که با یک طرح شتابزده موجب اختلال در سایر فعالیت های شهر ویا بروز مشکلات جدید نشویم./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی

دریافت 24 MB

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید