Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون قضایی باید درباره اظهارات علی مطهری پاسخ شفاف دهد.

به گزارش خرداد، علی مطهری روز گذشته در کانال تلگرامی خود متنی را منتشر و تاکید کرد که این متن توسط روزنامه جام جم متعلق به صداوسیما سانسور شده است.
 
متن منتشر شده علی مطهری به شرح زیر بود:
 
همه می‌دانند که در سال ۹۴ تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون قضایی مجلس تغییر کرد و بدون آنکه به صحن مجلس بیاید به عنوان قانون ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در واقع قانون نیست.
 
این تبصره می‌گوید متهمان سیاسی فقط از وکلای مورد تأیید رئیس قوه قضائیه می‌توانند استفاده کنند، که یک تبعیض ناروای آشکار است.
 
همین طور است عبارتی که در ماده ۲۹ آیین دادرسی کیفری اضافه شد که طبق آن سازمان اطلاعات سپاه به ضابطان دادگستری افزوده شد. و همین طور حذف ماده ۱۹۰ که می‌گفت تحقیقات اولیه از متهم بدون حضور وکیل اعتبار ندارد.
 
این هرسه مورد بدون اینکه به صحن مجلس بیاید به عنوان قانون ابلاغ شد.
 
با علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره این اظهارات به گفت و گو پرداختیم.
 
وی با بیان اینکه فرآیند تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی مشخص است، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه مجلس طرح و لایحه باید بعد از بررسی در کمیسیون برای تصویب در صحن علنی ارائه شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از تصویب طرح یا لایحه پیشنهادی از سوی مجلس مراحل ارسال آن به شورای نگهبان باید تصویب شود سپس بعد از تایید شورا به صورت قانون ضمانت اجرایی داشته باشد.
 
بروجردی با بیان اینکه از ماجرای تصویب این مصوبات خبر ندارم، تصریح کرد: بنده نمی‌دانم چگونه این اتفاق رخ داده است و اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم از این رو بدون شک اعضای کمیسیون قضایی مجلس باید درباره این موضوع اظهارنظر کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: خیلی بعید است که این موضوع صورت گرفته باشد، چرا که برخلاف رویه قانونی است و مسئولین باید درباره صحت و سقم آن پاسخگو‌ باشند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است که کمیسیون قضایی مجلس درباره این موضوع اطلاعات و اتفاقاتی را رخ داده است توضیح دهد و در این باره واکنش نشان دهد. برچسب ها: بروجردی ، مطهری

منبع: خرداد

کلیدواژه: بروجردی مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی


به گزارش تابناک، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات اخیر حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود تاکید کرد: بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فقهای شورای نگهبان است و تاکید عزیزان نیز همیشه بر اجرای قانون بوده است؛ این حرفها تازگی ندارد ظاهراً برخی وقتی تایید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست و وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند.

دیگر خبرها

  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم