Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی هاشمی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ۳۶ درصد از جمعیت استان همدان در روستاها زندگی می‌کنند که ۹۸ درصد از آب مورد نیاز آنها از آب‌های زیر زمینی، چشمه‌ها و قنات‌ها تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: پنج شهرستان رزن، کبودراهنگ، بهار، فامنین و درگزین بیش از ۵۴ درصد جمعیت روستایی را دارند که بیشتر این مناطق آبرسانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب از یکم تیرماه عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال، برخی تصور می‌کنند بحران آب در استان حل شده است اما مردم بدانند نعمت آب را باید غنیمت شمرد.

وی ادامه داد: در پی بارش‌های سال آبی جاری، ذخیره سازی های خوبی انجام شده اما هنوز برخی از چاه‌ها با عمق ۲۵۰ متر تغذیه نشده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه گرمای چند روز اخیر مصرف آب را افزایش داده است، تاکید کرد: مصرف بی رویه در بخش غیر آشامیدنی در فصل تابستان افزایش می‌یابد و در زمینه‌های آبیاری باغچه، شست و شوی ظرف، کوچه و خیابان، آب زیادی هدر می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف بهینه و صرفه جویی هیچگاه نباید فراموش شود، اضافه کرد: در شهریور سال گذشته مصرف بی رویه آب، موجب شد ۱۹ روستا با تانکر آبرسانی شوند.

ظرفیت آب روستایی ۳۸ میلیون متر مکعب است

هاشمی افزود: کل ظرفیت آب روستایی استان ۳۸ میلیون متر مکعب در سال است، که از طریق ۸۸۰ حلقه چاه، ۲۲۹ دهنه چشمه و ۶۲ رشته قنات تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومتر خطوط انتقال، آب روستاهای استان را تأمین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان ادامه داد: ۱۲۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در سطح استان داریم که مشکل تأمین آب روستایی را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۴۶ ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۲۸ هزار متر مکعب در استان، بیان کرد: با بهره برداری از ۱۹ مجتمع آبرسانی ۱۷۷ هزار تن از جمعیت روستایی استان از شبکه آبرسانی روستایی بهره مند می‌شوند.

هاشمی عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۵ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۲۷۰ میلیارد ریال از ردیف اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی جذب شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۰ حلقه چاه در استان حفر شد که طول آنها نزدیک به سه هزار متر می‌رسد، ادامه داد: با بهره برداری از این چاه‌ها، ۳۴۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی روستایی استان اضافه شد.

تلفن ۱۵۲۳ آماده پاسخگویی به حوادث آب روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه سال گذشته هشت هزار و ۳۶۸ مورد حوادث آبی برطرف شد، گفت: شماره تلفن ۱۵۲۳ بدون کد شهری آماده اطلاع رسانی در خصوص حوادث آبرسانی روستایی را اندازی شده است که در آن ۱۲ ساعت اپراتور و ۱۲ ساعت سامانه پیامگیر به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم آب بهداشتی، با کیفیت خوب و کمیت عالی در اختیار مردم قرار گیرد، اضافه کرد: هشت باب آزمایشگاه سنجش کیفیت آب تجهیز شده است و کیفیت آب را کنترل می‌کنند.

هاشمی اظهار داشت: ۹ دستگاه آب شیرین کن نیز به منظور گندزدایی آب استفاده می‌شود و آب آشامیدنی چند روستای استان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ۹۶.۷ درصد از موارد آزمایشی، بهداشت سلامت آب تأیید شده است، افزود: سال گذشته ۴۰ تن کلر و نمک برای گند زدایی آب روستایی مصرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان گفت: تیم‌هایی به منظور شناسایی انشعابات غیر مجاز تشکیل شده که پارسال یک هزار و ۴۴۳ مورد انشعاب غیر مجاز را شناسایی کردند.

قبض آب روستایی حذف شد

وی با اشاره به اینکه قیمت آب بهای روستایی نصف آب شهری است، عنوان کرد: در حال حاضر قرائت، چاپ و پرداخت قبض همزمان صورت می‌گیرد که باعث شد سال گذشته کل بهای آب مصرفی روستاها دریافت و برخی از بدهی‌های مشترکان نیز وصول شود.

هاشمی تاکید کرد: سال گذشته با راه اندازی این سامانه و حذف صدور قبض کاغذی، در چاپ ۹۰۰ هزار برگ کاغذ صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه اماکن مذهبی، فرهنگی و مدارس روستایی از پرداخت آب بها معاف هستند، افزود: سال گذشته ۲۷ میلیون متر مکعب آب روستایی در استان به فروش رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان گفت: ۱۵۳ هزار مشترک روستایی از نعمت آب بهره می‌برند و در حال حاضر هیچ روستایی در استان همدا با تانکر آبرسانی نمی‌شود.

وی افزود: در سال جاری به ۴۲۰ میلیارد ریال برای تأمین و نگهداری تأسیسات آبرسانی روستایی اعتبار نیاز داریم.

هاشمی گفت: استاندار مقدار ارسنیک موجود در آب ۵۰ پی. پی. بی است که این مقدار در آب روستایی استان به ۱۰ پی. پی. بی رسیده است.

وی با بیان اینکه مشترکان روستایی ۶۰ میلیارد ریال به آبفار بدهکارند، عنوان کرد: ۲.۵ درصد از جمعیت روستایی استان از شبکه فاضلاب بهره مندند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان افزود: ۷۷ درصد از جمعیت روستایی از شبکه آبرسانی بهره مندند که بر اساس برنامه ششم توسعه باید به ۸۴ درصد افزایش یابد.

۹۹۰۴/‏۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبرسانی روستایی شرکت آب منطقه ای همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب شرب در روستای یزدکان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و با تلاش همکاران حوزه بهره‌برداری و توسعه آب شرکت با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب روستای یزدکان در سایز ۵۰ از جنس پلی اتیلن وبطول ۱۰۰ متر انجام شد، افزود: مردم نسبت به اخذ انشعاب اقدام و برای رعایت حقوق دیگر مشترکین از مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

روستای یزدکان با ۷۷۹ خانوار و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی