Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@05:55:20 GMT

اجرای طرح «احسان مسجد» در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۵۹۹

اجرای طرح «احسان مسجد» در زنجان

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظها کرد: طرح «احسان مسجد» برای اولین بار در زنجان اجرا می‌شود و در راستای آن با کمک‌های مردمی برای نیازمندان جهیزیه تدارک می‌بینند.
وی با اشاره به اینکه تمام نهادهای دولتی می‌توانند در بحث اهدای جهیزیه به نیازمندان مشارکت کنند، ابراز کرد: در راستای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت با همکاری و کمک خیرین و مدیریت امام جماعت مساجد نسبت به تأمین جهیزیه اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: با اجرای این طرح ۴ مورد جهیزیه شامل تلویزیون، یخچال، فرش، اجاق‌گاز و ماشین لباسشویی تحویل خانواده‌های کم‌درآمد شهرستان شد.
وی الا رفتن سن ازدواج و بیکاری را از مهم‌ترین علت وقوع آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: برای حل مشکل ازدواج جوانان باید ریشه و موانع شناسایی شود که یکی از مهم‌ترین این موانع بیکاری است.
این مسئول به ایجاد و تقویت عزم همگانی برای کاهش یا جلوگیری از روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه تأکید کرد و افزود: اهدای مستقیم جهیزیه به نیازمندان امری انسانی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
صفی‌یاری خاطرنشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی تنها نهادی است که به‌صورت تشکیلاتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شده است اقدام ویژه‌ای را در دستور کار دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان ازدواج جهیزیه احسان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه