Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسمعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان شب گذشته 27 خردادماه در جلسه پیشگیری از وقع جرم اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه باید در راس امور قرار گیرد تا شاهد وقوع جرم در جامعه نباشیم. بخش قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری به نزاع و درگیری مربوط می‌شود که پارسال 10 هزار نفر مراجعه مردمی در بخش نزاع و تاییدیه پزشکی قانونی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اجرای عدالت را از وظایف اصلی و محوری دستگاه قضایی داسنت و گفت: عمل به قانون معیار ما در تعریف عدالت است که تعریفی همه‌فهم بوده و در مقابل آن می‌توان بی‌‌قانونی را بی‌عدالتی نامید و زمانی که قانون زیر پا گذاشته می‌شود دستگاه‌های قضایی باید به میدان آمده و اهمال و کوتاهی در اینجا جایز نیست.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: اگر علی‌رغم این اقدامات یک مجموعه و جمعی با استفاده از قدرت شخصی، رانت و انتصابات به برخی افراد و جریان‌های سیاسی و غیرسیاسی مرتکب جرم شود، هیچ‌کس نباید مماشات کرده و اهمال و کوتاهی روا دارد. ما در اجرای عدالت و تنظیم امور هیچ تعارفی با هیچ فردی نداریم.
صادقی‌نیارکی با بیان اینکه آمار معیار و پایه‌ای برای سنجش پیشرفت کار است، خاطرنشان کرد: باید اندازه‌گیری یک شاخص برای پیشرفت باشد و با توجیه اینکه آمار خوب نیست و داده‌های درستی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد از آن چشم‌پوشی کرد.
در ادامه این جلسه، معاون اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه حوزه درمان اعتیاد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: متاسفانه برنامه‌های مراقبتی معتادان متجاهر مورد غفلت واقع شده و می‌بایست درمان این افراد در کانون توجه باشد.
محمدتقی فتحی با اشاره به کمپ اجرای ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر، خاطرنشان کرد: در این مرکز 200 نفر تحت پوشش قرار دارند و در نظر داریم که یک مرکز دیگر را نیز تبدیل به موضوع ماده 16 موادمخدر کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان دادگستری رانت خواری عدالت جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، داود مهرگان افزود: ساعت ۱۸:۲۸ شامگاه گذشته برخورد ۲ دستگاه خودروی سمند در جاده زنجان _تهم - چورزق توسط مردم به ندای امداد اطلاع داده شد. وی یادآوری کرد: یک تیم عملیاتی از پایگاه کوهستان همراه با آمبولانس برای امدادرسانی به کیلومتر ۱۰ این مسیر ارتباطی اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: نجاتگران اقدام به رهاسازی مصدوم با ست نجات سبک کردند و عملیات در ساعت ۱۹:۳۰ پایان یافت. مهرگان از وقوع تصادف دیگری ساعت ۲۳:۵ در کیلومتر پنج قیدار به کرسف خبر داد و اظهارداشت: در این سانحه پژوه ۴۰۵ با ستون پل برخورد کرده و ۲ سرنشین در دم جان باختند.

وی ادامه داد: نجاتگران اقدام به رهاسازی ۲ جوان فوت شده ۲۵ ساله کردند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: گزارش این سانحه توسط اورژانس به ندای امداد اطلاع داده شد و یک تیم عملیاتی چهار نفره همراه با ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.

مهرگان، پایان عملیات را ۴۰ دقیقه بامداد شنبه بیان کرد. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

کد خبر 6096242

دیگر خبرها

  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم