Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:27:59 GMT

مبارزه با اقتصاد قاچاق کالای دخانی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۹۳۸۶

مبارزه با اقتصاد قاچاق کالای دخانی ضروری است

امیر محمد پرهام فر عصر سه شنبه در کارگاه آموزشی "پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی" در مشهد افزود: مبارزه با قاچاق کالای دخانی نیاز به برنامه ریزی در حوزه پیشگیری و مقابله کامل دارد و این برنامه‌ها و اقدامات باید ناظر بر شفافیت گردش کالا باشد.

وی اظهار داشت: محصولات دخانی از نظر شفافیت در عرضه و رهگیری نسبت به سایر کالاها وضعیت بهتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مفرهای متخلفان در کشورهای مختلف، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند گفت: در ایران ضوابط اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی لازم الاجراست.

پرهام فر افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز طی برنامه جامعی در امر پیشگیری از قاچاق مواد دخانی اقداماتی انجام داده که در دست پیگیری است.

وی اظهار داشت: به دنبال نظارت بر محموله‌های ترانزیتی محصولات دخانی هستیم که در این زمینه پیگیرهای جدی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است.

وی گفت: محدود کردن و نظارت بر ترانزیت محصولات دخانی از مرزهای کشور یکی از راه‌های اصلی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور افزود: کنترل مصرف دخانیات به عنوان کالای آسیب رسان باید در دستور باشد و سعی شود با پیشگیری از قاچاق کالای دخانی جلو سودهای ناسالم گرفته شود.

* ثبت فرایند خرید و فروش کالای دخانی در سامانه جامع تجارت

مدیرکل دفتر نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این نشست گفت: فرایند خرید و فروش کالای دخانی بر اساس شناسه کالا باید به صورت سیستماتیک در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

حمید رضا دهقانی نیا افزود: براساس ضوابط ابلاغی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق، خریداران و فروشندگان کالای دخانی تا مهر ماه امسال برای ثبت فرایند خرید و فروش در سامانه یاد شده ۴۸ ساعت مهلت دارند اما بعد از مهر ماه ثبت خرید و فروش باید به صورت آنی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: برای خرید و فروش کالای دخانی نیز باید از مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور مجوز لازم دریافت شود و خرید و فروش بدون مجوز تخلف است.

کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی به مدت ۲ روز با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، جمعی از مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، پلیس امنیت اقتصادی، گمرک ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهد ادامه دارد.

۷۵۰۵/‏‬ ۶۰۵۳ 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی گشایش و آغاز فعالیت خزانه سکه طلای شرکت بورس کالای ایران، اولین گواهی سپرده سکه طلای صادره توسط این خزانه در روز جاری به تاریخ ۱۷ اردیبهشت امسال در سامانه معاملاتی ابزارهای نوین مالی و مشتقه این بورس معامله شد.

کلیه فعالان بازار سرمایه که امکان معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران را داشته‌اند، از این پس می‌توانند در سامانه معاملاتی ابزارهای نوین مالی بورس کالا علاوه بر شمش طلا، سکه تمام بهار آزادی را نیز در قالب گواهی سپرده معامله کنند که تابلوی معاملاتی آن شامل سفارشات خرید و فروش، قیمت‌ها و … در درگاه cdn.ime.co.ir قابل مشاهده است.

همچنین کلیه دارندگان سکه طلای تمام بهار آزادی می‌توانند پس از اخذ کد بازار مالی بورس کالا از طریق شرکت‌های کارگزاری، با تحویل سکه طلا به خزانه سکه طلای بورس کالای ایران، گواهی سپرده قابل معامله دریافت کرده و ضمن اطمینان از نگهداری دارایی خود در فضای امن خزانه، از مزیت معافیت مالیاتی معامله گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا بهره مند شوند. به این منظور متقاضیان می‌توانند جهت اخذ نوبت تحویل سکه طلا به خزانه با شماره ۸۵۶۴۴۴۴۴ تماس حاصل کرده و هم چنین اطلاعات تکمیلی را در بخش اعلانات بازار مالی در سایت بورس کالای ایران به آدرس www.ime.co.ir مشاهده کنند.

کد خبر 6099400

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • ساز و کار خرید اموال متروکه از سازمان اموال تملیکی چیست؟
  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد