Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@17:01:03 GMT

۳ شهر ایران، در آستانه جهانی شدن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۲۹۴۰

آفتاب‌‌نیوز :

غادا هیجاوی در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به پتانسیل‌های قوی اصفهان در صنعت گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۰ شهر از شهرهای ایران به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده اند، که شامل اصفهان، میبد، آزاده، مشهد، تبریز، سیرجان و … می‌شود.

وی ادامه داد: طرح انتخاب شهرهای جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرد و قرار است تا سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۸ شهر در این طرح انتخاب شوند که از مجموع سی و هشت شهر ۳۰ شهر متعلق به آسیا و اقیانوسیه، ۲ شهر از اروپا و ۶ شهر از آمریکای جنوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی صنایع دستی تصریح کرد: در آینده ۳ شهر از ایران، ۲ شهر از تایلند، ۳ شهر از هند و از کشورهای همچون فلسطین، لبنان، عمان، اردن، مالزی هر کدام یک شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب خواهد شد.

هیجاوی با اشاره به شهرهای تخصصی صنایع دستی، گفت: برخی شهرها که در آن بیش از یک صنایع دستی توانستند ثبت کنند و در آن رشته‌ها حرفه ای عمل می‌کنند به عنوان شهر تخصصی صنایع دستی انتخاب می‌شود، شهر اصفهان هم یکی از شهرهای تخصصی صنایع دستی انتخاب شده است.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی صنایع دستی با ابراز رضایت از اینکه مردم، کارآفرینان و سازمان غیر دولتی ایران توجه ویژه به صنایع دستی و توسعه آن دارند، گفت: توسعه در این بخش نیازمند همکاری و تعامل بین بخش عمومی و خصوصی است. صنایع دستی نقش بنیادین و کلیدی در توسعه پایدار و یکپارچگی منطقه دارد که باید برای حفاظت از آن بیش از گذشته اقدام کرد.

وی تاکید کرد: صنایع دستی به عنوان ابزار فرهنگی و تأثیرگذار در ایجاد دوستی و صلح بین جوامع شناخته می‌شود، که خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی ایران با سعی و تلاش خستگی ناپذیر خود توانسته صنایع دستی را به عنوان برنامه توسعه ملی در دستور کار خود قرار دهد.

هیجاوی ادامه داد: ایران با انتخاب قرار دادن صنایع دستی به عنوان یکی از محورهای توسعه ملی سعی بر آن دارد تا از طریق صنایع دستی فرصت‌های متفاوتی ایجاد به و آینده اجتماعی و فرهنگی کمک شایانی کند که خوشبختانه این امر از طریق همکاری بین بخشی در حال تحقق است که نمونه از این همکاری بین بخشی را می‌توان به برپایی نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان اشاره کرد.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی صنایع دستی در پایان با اشاره به تعداد زیاد شهرهای جهانی صنایع دستی در ایران، گفت: اصفهان یکی از شهرهایی است که در شبکه شهرهای جهانی صنایع دستی آمده است و قطعاً این امر مسئولیت سنگینی را برای این شهر به همراه دارد زیرا که باید به تعهدات خود عمل کرده که با ارتباط با سایر اعضای شبکه این امر صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گردشگری شهر جهانی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  شهردار دژکرد گفت: دومین جشنواره شکوفه‌های بادام شهر دژکرد بخش سده شهرستان اقلید فارس با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، برپایی سیاه چادر عشایری، غرفه‌های صنایع دستی، نمایش آداب و رسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات باغی، دارو‌های گیاهی، حبوبات و معرفی مناطق گردشگری دژکرد برگزار شد.

رئیسی افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژکرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه گذار در زمینه‌های صنایع دستی ، تبدیلی و گردشگری برپا شد.

بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهر دژکرد به کشت بادام دیم اختصاص یافته و این شهر را به بزرگترین بادامستان دیم کشور تبدیل کرده است. 
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جشنواره گفت: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، نامگذاری شده است و این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند در آن نقش آفرینی کنند.
جلالی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده و به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.
در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی دژکرد به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد.
در شهر دژکرد رشته‌های صنایع دستی کیسه بافی، قالی بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی و قلاب بافی فعال است.
شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، چشمه‌سار‌های چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و باغ‌های بادام، گردو، سیب، هلو، آلو و گیاهان دارویی از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد