Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@23:34:12 GMT

کاهش اقبال جهانی به اوراق قرضه آمریکائی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۱۶۶

کاهش اقبال جهانی به اوراق قرضه آمریکائی

به گزارش راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرد روسیه در ماه آوریل ۱.۶ میلیارد دلار دیگر از اوراق قرضه وزارت خزانه داری خود را به فروش رسانده است و اکنون تنها ۲۹.۵ میلیارد دلار از این اوراق را در اختیار دارد. روند رو به کاهش سهم اوراق دلاری از دارایی‌های ارزی از می ۲۰۱۰ تاکنون بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روسیه که زمانی یکی از بزرگ‌ترین دارندگان اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا بود در سال‌های اخیر به سرعت در حال تبدیل این اوراق به دارایی‌های ارزی دیگر و یا طلا است و از ژانویه ۲۰۱۸ که ۹۶.۹ میلیارد دلار از این اوراق را در اختیار داشت تاکنون ۸۵ درصد این اوراق را واگذار کرده است.

پیش‌تر الیویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه گفته بود وابستگی اقتصادی روسیه به دلار باعث شد تا تحریم‌های غرب بر ضد این کشور در سال ۲۰۱۵ به کاهش رشد اقتصادی این کشور در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ منجر شود. نابیولینا با اشاره به این که سهم دلار از سبد ارزی روسیه در حال حاضر به ۳۵۶ میلیارد دلار کاهش یافته است گفت: بر خلاف دلار ذخایر ارزی بر حسب سایر ارزها تقویت شده است.

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، چین که بزرگ‌ترین دارنده اوراق قرضه این کشور در جهان است نیز برای دومین ماه متوالی اقدام به فروش اوراق خود کرده است و اکنون ۱.۱۱۳ تریلیون دلار از این اوراق را در اختیار دارد. تمایل ژاپن به عنوان دومین دارنده بزرگ این اوراق نیز به این اوراق کاهش پیدا کرده است به گونه‌ای که حجم این اوراق با ۱۲ میلیارد دلار کاهش به ۱.۰۶۴ تریلیون دلار رسیده است.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، کشورهای جهان تا پایان ماه آوریل ۶.۴۳۳ تریلیون دلار اوراق قرضه در اختیار داشته‌اند که ۴۰ میلیارد دلار کمتر از ماه قبل است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا سبد دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلورد گلادیاتور: رولز-رویس آمریکائی (+عکس)

عصر ایران - گیلورد گلادیاتور (Gaylord Gladiator) نام یک خودرو مفهومی است که طی دهه 50 میلادی توسط مت هاربت ساخته شد. این خودرو ارتباطی به کمپانی خودروسازی گیلورد ندارد. از گیلورد گلادیاتور با نام رولز-رویس آمریکایی نیز یاد می کنند.

این مفهومی از پیشرانه 305 اسب بخاری کادیلاک استفاده کرد. شاخص صفر تا 96 کیلومتر آن نیز 8 ثانیه محاسبه شد که برای 1800 کیلوگرم وزن در آن دوران عدد چشمگیری محسوب می شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کریستال آبی؛ یک کادیلاک کلکسیونی! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • طلای جهانی ثابت شد
  • گیلورد گلادیاتور: رولز-رویس آمریکائی (+عکس)
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد