Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:56:43 GMT

افزایش ماموریت‌های اورژانس

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۴۲۸

افزایش ماموریت‌های اورژانس

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در نخستین همایش مراکز آمبولانس‌های خصوصی و سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران گفت: مراکز آمبولانس‌های خصوصی می‌توانند در مواقع مختلف از بحران تا مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی بازویی توانمند برای سازمان اورژانس در تمام مناطق کشور باشند و تلاش ما این است که این برنامه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغییرات بسیار خوب سازمان اورژانس از زمان شکل‌گیری تاکنون بیان کرد: در طول یکی دو سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی برای اورژانس اتفاق افتاد به نحوی که در بسیاری از زمینه‌ها توانستیم به افزایش پایگاه‌های اورژانس بپردازیم.

کولیوند ادامه داد: تعداد پایگاه‌های زمینی اورژانس از ۲ هزار و ۴۰۰ به ۵ هزار و ۵۰۰ رسیده و تعداد آمبولانس‌ها نیز اکنون به ۷۵ هزار مورد رسیده است.

وی افزود: تعداد بالگرد‌های اورژانس نیز در حال حاضر از هفت مورد به ۴۲ بالگرد رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین از افزایش پنج موردی پایگاه‌های اورژانس هوایی در کشور خبر داد.

وی در مورد وضعیت مراکز آمبولانس خصوصی نیز عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مرکز آمبولانس خصوصی در کشور فعال است که امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین همایش‌هایی، تعامل میان سازمان‌های اورژانس و این مراکز را در کل کشور ارتقا دهیم.

کولیوند با بیان اینکه در همایش امروز توافقات خوبی صورت گرفت، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با پیشبرد اهداف، این مراکز را منسجم‌تر از قبل در کنار سازمان اورژانس حفظ کنیم و با افزایش نظارت خود، کیفیت خدمات آمبولانس‌ها را نیز افزایش دهیم.

وی، یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده توسط مراکز آمبولانس‌های خصوصی را بحث تعرفه اعلام کرد و یادآور شد: تعرفه از مشکلات اصلی مراکز آمبولانس خصوصی است، زیرا اکنون تعرفه‌ها واقعی نیست و در مواردی نیز خود مراکز اقدام به تعیین هزینه خدمات می‌کنند که امیدواریم بتونیم در این زمینه یک برنامه منسجم ارائه دهیم.

انتهای پیام/م

حضور رئیس اورژانس در یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز