Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران بی‌نیازی از درآمدهای حاصل از فروش نفت است. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سید قاسم جاسمی در نشست خبری که ظهر امروز در دفتر خبرگزاری تسنیم کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استکبار جهانی تمام تلاش خود را بر موضوع صفر کردن صادرات نفت ایران قرار داده است ولی با تدبیر مسئولان کشوری یک فضایی در کشور ایجاد شد که آمریکایی‌ها در این اقدام ناموفق باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون در شرایط مناسبی از لحاظ صادرات نفت قرار داریم ولی با وجود این موضوع در شرایط کنونی و با اتکا به فرهنگ اقتصاد مقاومتی روی پای خود ایستاده‌ایم و اکنون با تبعیت از فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توان ادعا کرد که به فروش نفت اصلاً نیازی نداریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنده به عنوان نماینده ملت معتقدم که در سال‌های آینده بر اساس خواسته مقام معظم رهبری می‌توانیم چاه‌های نفت را برای فروش جهانی ببندیم گفت: عدم نیاز کشور به درآمدهای فروش نفت از برنامه‌ها و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم به زودی محقق شود.

کارکرد رسانه‌های انقلابی در پیشبرد دستاوردهای انقلاب اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارکرد رسانه‌های انقلابی در شرایط کنونی و تهاجم فرهنگی دشمن بر نیروهای متعهد انقلابی پوشیده نیست گفت: رسانه‌های انقلابی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی همواره از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده‌اند.

جاسمی با بیان اینکه حاکم شدن تفکر انقلابی از سوی رسانه‌های انقلابی دغدغه اساسی این نیروهای مخلص است بیان کرد: این تفکر انقلابی از زمان امام خمینی(ره) برای مملکت به ارث رسیده و اکنون نیز توسط مقام معظم رهبری این تفکر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب شرایط کشور بسیار متلاطم و کشور با بحران‌های مختلفی درگیر بود، عنوان کرد: جوانان موثر انقلابی به عنوان افسران جنگ نرم در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جهاد خدمت را آغاز کرده و بر مشکلات پیروزی شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در حادثه سیل اخیر با خدمت‌رسانی جهادی خود همه را متحیر کردند، بیان کرد: دشمنان به دنبال این بودند که حادثه سیل اخیر در کشور به یک بحران عظیم سیاسی و امنیتی تبدیل شود تا موجب نارضایتی‌های عمومی گردد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: اگرچه حادثه سیل اخیر خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های کشور وارد کرد و اما با لطف خداوند، همکاری و هماهنگی ملت مقاوم ایران و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و در سایه وحدت کلمه بر مشکلات غلبه کردیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران از روزهای نخستین انقلاب اسلامی در زیر سایه تدبیر مقام معظم رهبری و اطاعت محض از ولایت فقیه به موقع در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف انقلاب حضور پیدا کردند، بیان کرد: بعد از آن مردم با بحران‌های داخلی و امنیتی در کشور که از سوی دشمنان انقلاب برنامه‌ریزی شده بود مواجه شدند که این بحران‌ها را هم با ایستادگی و مقاومت پشت سر گذاشتند.

جاسمی با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی همواره به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران هستند، بیان کرد: دشمنان انقلاب از همان ابتدا یک جنگ تمام عیار و همه‌جانبه را علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران آغاز کردند اما نتیجه آن بعد از هشت سال پیروزی نیروهای مردمی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی بازسازی شهرهای مرزی کشور از سوی همین نیروهای جوان بسیج سازندگی شروع شد، بیان کرد: دشمنان زمانی که دیدند نتوانستند ما را در جنگ تحمیلی به زانو دربیاورند شروع به طراحی تحریم‌های همه‌جانبه و ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کردند و تنها به این دلیل دشمنان این تحریم‌ها را علیه ما وضع کردند که دارای تفکر انقلابی و جهادی و روحیه استقلال‌طلبی هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه دشمنان اکنون با این تحریم‌ها به دنبال به بن‌بست رساندن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: دشمنان از کشورهای همسایه ایران برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده می‌کنند و فشارهای سنگینی را بر روی برخی از کشورها از جمله چین و روسیه وارد می‌کنند تا این کشورها با ایران همکاری نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان کشوری باید در خدمت مردم و برای مردم کار کنند افزود: حل مشکلات مردم اولویت اساسی است و مردم ایران بهترین ملت هستند زیرا مردم ایران با وجود مشکلات فراوان، مردانه پای انقلاب ایران ایستاده‌اند.

ظرفیت 100 هزار بشکه‌ای نفت پالایشگاه آناهیتا 

جاسمی در رابطه با وضعیت پالایشگاه آناهیتا گفت: چندین بار با وزیر نفت صحبت کردیم و این نکته را گوشزد کردیم که پالایشگاه آناهیتا مسکوت مانده و اقدام مؤثری تاکنون برای بهبود اوضاع این پالایشگاه انجام نشده است که اکنون وزیر نفت متقاعد شده که یک پیمانکار به این موضع ورود پیدا کند یا از فاینانس خارجی استفاده کنند که بنده با فاینانس خارجی موافق نیستم و باید از ظرفیت داخلی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید در شرایط کنونی برای بهبود پالایشگاه آناهیتا از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم استفاده کنیم، عنوان کرد: در نشستی که با مسئول قرارگاه سازندگی برگزار کردیم قرار بر این شد که قرارگاه نیز با وزیر نفت جلسه‌ای برگزار کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اساسی توقف روند پالایشگاه آناهیتا نبود یک متولی مشترک در این عملیات است گفت: بخشی از متولی این پالایشگاه را بانک، بخشی را شستا و بخشی را وزارت نفت بر عهده دارد و یک برنامه منسجم سازمانی در روند عملیات اجرایی این پروژه وجود ندارد.

جاسمی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات اساسی این پروژه نبود اعتبارات کافی در این حوزه است، بیان کرد: دولت هم اراده‌ای تاکنون برای پیشبرد و اجرای پروژه ساخت پالایشگاه آناهیتا نداشته است که این پالایشگاه توجیه اقتصادی دارد و در صورت احداث برای اوضاع اقتصادی کشور مقرون به صرفه است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث این پالایشگاه در منطقه دارای توجیه اقتصادی است زیرا دارای چاه‌های نفتی در منطقه سومار و نفت شهر هستیم، عنوان کرد: اما موضوعی که در این جا حائز اهمیت است نفت منطقه کرکوک است که نفت کرکوک را می‌توان در پالایشگاهی با ظرفیت تولید روزانه 100 هزار بشکه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه یکی از کارهایی مهمی که باید انجام شود تقویت مرزها است، بیان کرد: تا چندی قبل در برخی از مرزهای شمال غرب و غرب کشور مشکلات امنیتی وجود داشت که در این رابطه مجلس براساس لایحه‌ای که برای تامین بودجه مرزهای جمهوری اسلامی به مجلس تحویل داده بود قرار شد که بودجه لازم در اختیار مرزبانی و وزارت کشور قرار بگیرد تا مشکلات مرزها رفع شود.

عدم وجود صداقت مذاکره در آمریکایی‌ها

جاسمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی باید به فعالیت‌های دیپلماتیک خود ادامه دهد زیرا ما بر اساس رهنموردهای مقام معظم رهبری به جز با رژیم غاصب اسرائیل با هیچ کشوری مشکل نداریم، بیان کرد: حتی اگر آمریکایی‌ها هم صادقانه پای میز مذاکره بنشینند و دست از زیاده‌طلبی و زیاده‌خواهی‌های خود بردارند و تحریم‌های ظالمانه را علیه ایران بردارند حاضر به مذاکره با آمریکا هستیم که البته این امر تنها با اذن مقام معظم رهبری انجام خواهد شد اما اکنون این صداقت را در رویه دولتمردان آمریکایی مشاهده نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: یکی از نمونه‌های عدم صداقت دولتمردان آمریکایی را در برنامه برجام مشاهده کردیم که چند سال متوالی دستگاه دیپلماسی کشور ما را معطل خود کردند و در نهایت با یک اقدام عجولانه و ناشیانه ترامپ این تعهد را زیر پا گذاشتند.

برگزای انتخابات کمیسیون امنیت ملی در هفته آینده

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با حضور سه کاندیدای این کمیسیون با اسامی فلاحت‌پیشه، ذالنور و بروجردی در روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

جاسمی با بیان اینکه تمام کارمندان مناطق جنگی شهرستان کرمانشاه و شهرهای غربی استان کرمانشاه مشمول بهر‌ه‌مندی از حقوق خاص مناطق جنگی شدند و پیگیر مطالبات حقوقی شاغلان و بازنشستگان مناطق عملیاتی استان کرمانشاه از طریق لایحه هم هستیم، گفت: اگر این لایحه در صحن علنی مجلس رأی بیاورد بازنشستگان هم مشمول این حقوق خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در اصلاحیه جدید خود شهر کرمانشاه به جز منطقه ماهیدشت و سرفیروزآباد جزو مناطق جنگی اعلام شد که برای اعلام این دو منطقه نیز در حال پیگیری جدی هستیم.

وی در رابطه با بازگشایی مرز خسروی گفت: هیچ یک از مسئولان ایران با این بازگشایی مشکلی ندارند و تمام زیرساخت‌ها در شهرستان قصرشیرین برای بازگشایی آماده است اما مسئولان عراقی هنوز با این بازگشایی موافق نیستند و ما منتظر تصمیم مقامات عراقی هستیم و وزارت خارجه و وزیر کشور و کنسولگری ایران در عراق منتظر موافقت کشور عراق برای بازگشایی این مرز هستند تا بار ترافیکی مرز مهران برای اربعین کاسته شود.

انتهای پیام/ ز

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت (ع) در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات