Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@03:07:41 GMT

سنای آمریکا معامله ترامپ با سعودی‌ها را به هم زد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۹۲۱

آفتاب‌‌نیوز :

سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن قرارداد فروش سلاح که در پرتو شرایط اضطراری منعقد شده است را متوقف می کند.

۵۳ سناتور به این طرح رأی مثبت دادند و ۴۵ نفر هم با آن مخالفت کردند، اما از آنجا که اکثریت سنا در اختیار جمهوری خواهان است نشان می‌دهد که این مصوبه به صورت دو حزبی به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود مجموع قراردادهای فروش تسلیحات که اخیراً امضا شده بالغ بر هشت میلیارد دلار برای سعودی‌ها، اماراتی‌ها و اردنی‌ها سلاح تأمین می‌کند.

سناتور «باب منندز» عضو ارشد دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی و یکی از حامیان اصلی این طرح، گفت: این یک پیام روشن برای سعودی‌ها خواهد بود که آنها چک سفید امضا از آمریکا ندارند.

منندز اظهار داشت: ماه‌ها و ماه‌ها، این دولت نتوانسته است نشان دهد که چگونه تجهیز سعودی‌ها به سلاح‌های بیشتر باعث بهبود احترام سعودی‌ها به حقوق بشر در یمن یا پیشبرد ارزش‌های خود و منافع امنیت ملی می‌شود.

فشار برای قطع حمایت از سعودی‌ها به دنبال قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد حاکمان فعلی ریاض افزایش یافت و با انتشار گزارش سازمان ملل در این باره هم بیشتر شد.

ترامپ برای فروش این میزان سلاح از شرایط اضطراری قانون کنترل صادرات سلاح استفاده کرد اما قانون گذاران به موجب این قانون حق دارند تا در مدت ۳۰ روز نسبت به توقف فروش آن اقدام کنند.

ترامپ تا کنون مانع قطعی شدن مصوبات کنگره در قبال سعودی شده و آن را وتو می‌کند اما به نظر می‌رسد مصوبه امروز سنا و تصویب آن در مجلس نمایندگان، سدی در برابر وتوی ترامپ محسوب شود.

تحت قانون مذکور، قانونگذاران می‌توانند فروش اسلحه را تنها با یک اکثریت ساده بجای ۶۰ رأی که معمولاً برای تصویب قانون در مجلس سنا مورد نیاز است، ممنوع کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سنای آمریکا دونالد ترامپ عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که امروز (۱۶ اردیبهشت) در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

براساس این اطلاعیه، از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد؛ در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

کد خبر 6097585

دیگر خبرها

  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد+ جزییات
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند