Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:29:42 GMT

پاکستان چند قدم از فهرست سیاه FATF فاصله گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۸۶۹۶

پاکستان چند قدم از فهرست سیاه FATF فاصله گرفت

به گزارش روز جمعه منابع خبری پاکستان، نشست پنج روزه گروه اف ای تی اف در شهر اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا برگزار شد و هیات پاکستانی توانست با حمایت چین، مالزی و ترکیه تهدید قرار گرفتن در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی را از خود دور کند.

در عین حال یک مقام وزارت امور خارجه پاکستان (بدون ذکر نام) به رسانه های این کشور گفت که خطر فهرست سیاه FATF هنوز به پایان نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، گروه ویژه اقدام مالی سال گذشته پس از ارزیابی مکانیسم امنیتی و نحوه مقابه با تامین مالی تروریسم در پاکستان تصمیم به قرار دادن این کشور در فهرست خاکستری گرفت و از آن پس اسلام آباد زیر ذره بین این نهادمالی قرار گرفت.

با توجه به منشور گروه ویژه اقدام مالی، هر کشوری برای جلوگیری از قرار گرفتن در فهرست سیاه نیاز به حمایت حداقل ۳ کشور عضو دارد.

رسانه های پاکستانی گفتند: نشست آتی گروه ویژه اقدام قرار است هفته سوم مهرماه امسال در پاریس برگزار شود که طی آن قرار نگرفتن پاکستان در فهرست سیاه این گروه اعلام خواهد شد.

یکی از اعضای تیم مذاکراتی پاکستان با گروه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد: رفع خطر فهرست سیاه و همزمان خروج از فهرست خاکستری این نهاد بین المللی ملزم به تسریع تلاش ها دیپلماتیک برای کسب اعتماد اعضای اف ای تی اف است.

وی اظهار داشت: پاکستان قطعنامه های مربوط به سازمان ملل را به طور کامل اجرا کرده و اکنون باید تلاش های دیپلماتیک خود را ظرف چهار هفته آینده تشدید کند تا بتواند حمایت و رای کافی را جهت خارج کردن این کشور از فهرست خاکستری FATF کسب کند.

اسلام آباد برای خروج از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی به ۱۵ تا ۱۶ رای نیاز دارد و برای جلوگیری از قرار گرفتن در فهرست سیاه نیازمند حداقل ۳ رای است.

اسلام آباد از اواسط اسفند ماه سال گذشته روند اجرای برنامه های نظارتی گروه ویژه اقدام مالی را تسریع کرد که طی آن برخورد قانونی و قضایی با عناصر گروه های غیر قانونی در این کشور تشدید شد.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز پیش تر در بیانیه ای اعلام کرد، دولت این کشور رای شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با مسدود و توقیف کردن حساب ها و دارایی های سازمان های ممنوعه را به جریان انداخته است.

در این بیانیه آمده است، این رای به این معناست که دولت بر دارایی ها و حساب های بانکی سازمان های ممنوعه مورد نظر شورای امنیت سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

به دنبال تصویب قطعنامه اخیر سازمان ملل برای قرار دادن نام «مسعود اظهر» سرکرده گروه جیش محمد در فهرست تروریست‌ها، دولت پاکستان ۱۱ موسسه و تشکل را تروریستی خواند و فعالیت های آنها را ممنوع اعلام کرد.

به گفته تحلیلگران، تصمیم دولت اسلام آباد علیه هشت گروه تروریستی بیشتر در راستای اجرای تعهدات پاکستان به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) صورت گرفت.

گروه ویژه اقدام مالی در آخرین گزارش خویش عدم رضایت خود را از اقدامات پاکستان برای مقابله با قوانین پولشویی و تأمین مالی گروه‌های تروریستی اعلام کرده بود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس

عبدالحسین روح الامینی، معاون احزاب شورای ائتلاف، آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس را اینگونه روایت کرد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه