Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:48:50 GMT

حریم هوایی ایران برای پرواز‌های عبوری امن است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۰۸۲۱

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فضای ایران برای کلیه پرواز‌های عبوری امن بوده و پرواز‌ها به طور عادی درحال انجام است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علی عابدزاده روز جمعه  با تاکید براین که تمامی پرواز‌های عبوری از آسمان ایران درحال انجام است افزود: حریم هوایی ایران هم در حوزه خلیج فارس و هم در داخل کشور امن است و همه شرکت‌های خارجی به پرواز‌های خود در حوزه هوایی ایران ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهارداشت: پرواز‌های عبوری از حریم ایران کاهش نیافته است و به طور عادی در جریان است.

به گفته وی، در دو سال گذشته و در پی افزایش ناامنی‌ها در منطقه و ایمن بودن حریم هوایی ایران؛ پرواز‌های عبوری از آسمان ایران به بیش از یک هزار پرواز در روز رسید و عبور از آسمان ایران به دلیل کوتاه شدن مسیر‌های پروازی و امنیت بالا برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی جذابیت دارد.

عابدزاده ادامه داد: هیچ شرکت هواپیمایی خارجی تا این لحظه در خصوص تغییر مسیر‌های خود و ممانعت از پرواز در آسمان ایران اطلاعیه‌ای به سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نداده‌اند.

وی افزود: مجوز عبور ایرلاین‌ها و شرکت‌های خارجی از حریم هوایی ایران را سازمان هواپیمایی بعد از درخواست ایرلاین‌ها بررسی و صادر می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری مسیر هوایی هواپیما های تجاری پرواز های عبوری آسمان ایران بیژن زنگنه بنی صدر پل گیشا سعید جلیلی گلوبال هاوک آب های سرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد گزارش های اولیه از سرنگونی یک هواپیما بر فراز حریم هوایی استان صعده در شمال یمن حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برخی منابع خبری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند نیروی های مسلح یمن یک پهپاد MQ9 آمریکا را در آسمان شهر صعده یمن سرنگون کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سومین پهپاد سی میلیون دلاری آمریکایی هست که بدست انصارالله سرنگون می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

لاشه هواگردی که در حریم هوایی یمن، استان صعده، توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

 

   

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن