Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@01:33:51 GMT

قوه قضائیه مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۵۴۹۶

قوه قضائیه مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته در دیدار جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان گفت: امام راحل در پیام خود از شهید چمران شهیدی انسان‏‌ساز، سردار پرافتخار اسلام، و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به «ملاء اعلی» یاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بازخوانی پیام امام(ره) درباره شهید چمران افزود: امام در پیام خود ضمن تسلیت شهادت ایشان فرمودند ملت ما سربازی را از دست داد، که در جبهه‏‌های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران، حماسه می‏‌آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، ادامه داد: امام فرمودند، شهید چمران جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود که با عقیده پاک خالص غیروابسته به دستجات و گروه‏‌های سیاسی، و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست، و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در پیام امام راحل آمده است، هنر آن است که بی‏‌هیاهوهای سیاسی، و «خودنمایی»های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست.
وی در ادامه با اشاره به روایت رهبر معظم انقلاب از شهید مصطفی چمران گفت: معظم له فرمودند ایمان عاشقانه‌ این دانشمند آنچنان بود که نام و نان و مقام و عنوان و آینده‌ دنیائىِ به ظاهر عاقلانه را رها کرد و رفت در لبنان و مشغول فعالیت‌های جهادی شد.
وی افزود: درروایت امام خامنه ای آمده است، شهید چمران با نگاه سیاسی و فهم سیاسی که داشت چراغ مه‌شکنِ دوران فتنه بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در ادامه آغاز هفته قوه قضائیه و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۰ تن از یارانش را مورد اشاره قرار داد و گفت: آیت‌الله بهشتی دقیقا بعد از یک روز از ترور رهبر معظم انقلاب در سال ۶۰ به شهادت رسید و همان طور که امام رحمت‌الله فرموده‌اند، شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم رفت و خار چشم دشمنان بود.
امام جمعه تبریز گفت: قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد و این قوه برای عدل است و معیار عدالت در جامعه عمل به قانون است به طوریکه نهادینه شدن اصل تقوا و بی‌طرفی اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضائیه است و قطع و یقین رکن رکین برقراری امنیت در جامعه می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین الزامات تحقق عدالت براساس گام دوم انقلاب تدوین قوانین عادلانه، ایجاد ساختار عادلانه و اصلاح ساختاری منافی عدالت است و قطعاً برای تحقق عدالت نیازمند مجریان عادل و با تقوا هستیم که در قوه قضائیه بسیار زیاد است.
نمانیده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نظارت مردم بر اجرای عدالت تضمین‌کننده است، توضیح داد: گفتمان‌سازی عدالت می‌تواند اصل باشد که البته لازمه تحقق عدالت برخورداری روحیه است و تحقق همزمان عدالت با دیگر ارزش‌ها بوده و برای تحقق این امر باید اهمیت ویژه‌ای بدهیم.
وی تاکید کرد: روحیه مجاهدت و مبارزه لازمه تحقق عدالت است و در اجرای سیاست‌های گام دوم انقلاب باید به تحقق عدالت توجه بیشتری شود؛ بر این اساس سرعت بخشی همراه با دقت در رسیدگی به پرونده ها، مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و نظارت قاطع و استفاده از نیروهای انقلابی در دستگاه قضایی می تواند در دستیابی به اهداف دستگاه قضایی بسیار موثر باشد.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: استفاده از جوانان مومن به عنوان موتور محرکه دستگاه قضایی موثر خواهد بود و خوشبختانه بعد از انتصاب آیت‌الله رئیسی یک امیدی نسبت به قوه قضائیه ایجاد شده است و تمام اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه مخصوصاً در رابطه با ابلاغ قانون رسیدگی اموال مسوولان موثر بوده است.
وی گفت: قانونی که چند سال تصویب شده بود و حتی از سال ۹۴ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده بود ولی قوه قضائیه به علت نداشتن ضمانت اجرایی آن را ابلاغ نکرد که آیت‌الله رئیسی آن را ابلاغکرده و ۱۴ سال از تصویب، آن قانون را به مرحله اجرایی رسانده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ششم تیرماه که یادآور حادثه دلخراش و البته حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این روز رهبر معظم انقلاب توسط تروریست‌ها ترور شد ولی با معجزه الهی زنده مانده و هدیه‌ای برای مسلمانان شد که از خداوند متعال عمر طولانی برای ولی‌فقیه داریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی، گفت: سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است. - اخبار استانها -

حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: تشکیل سپاه به عنوان مهم‌ترین رکن مردمی انقلاب اسلامی نشانگر باور جمهوری اسلامی ایران به مشارکت مردم در تامین امنیت است.

وی افزود: سپاه در حوزه بازدارندگی اقدامات بسیار خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و امروز بازدارندگی قدرت جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق به خوبی به دنیا اثبات شد.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: امروز در علم هوافضا در لبه علم دنیا هستیم و از بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان پیشتاز بوده و قدرت‌نمایی رزمندگان سپاه اسلام در تنبیه رژیم صهیونیستی برای همه قابل لمس بود.

اکبری ادامه داد: سپاه در حوزه نیروی زمینی در کنار برادران مرزبانی و ارتش و سایر نیروهای مسلح، حضور جدی و قوی دارد و بخشی از مرز در جنوب شرقی در زمره محدوده پاسداری فرزندان سپاه خراسان شمالی از تیپ جوادالائمه(ع) است.

وی تصریح کرد: امروز سلاح‌های به روز و کارآمد و دقیق در اختیار نیروهای زمینی سپاه و سایر نیروهای سپاه است و این حاصل پیوند علم با اقتدار ملی است.

اکبری گفت: بسیج، امروز با مردمی کردن موضوع امنیت توانسته است نمونه کاملی از امنیت مردمی را که امنیتی پایان ناپذیر است به همه مردم منطقه و دنیا ارائه دهد. در کنار این اقدامات، فعالیت‌های خدماتی و جهادی به صورت به صورت مردمی با 2000 گروه جهادی در حال انجام است.

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اعلام این موضوع که همه دستگاه‌های اجرایی و مردم از حضور سپاه و بسیج در فعالیت‌های خدماتی و عمرانی رضایت کامل دارند گفت: امروز در حوزه‌های آبرسانی، ساخت مسکن برای محرومان و ایجاد راه‌های روستایی و سایر اقدامات عمرانی و فرهنگی نیز  فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است