Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام ارزانی، با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت در مناطق سیل زده گفت: اجرای این طرح با هدف تقویت روحیه نشاط و امید بین مردم سیل زده صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله ارزانی»، امروز(2 تیر) در مراسم ملی افتتاحیه غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در شهر سیل زده پلدختر، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از روزهای نخست سیل در کنار مردم سیل زده قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: خداوند متعال در کنار هر سختی، آرامش قرار داده است، سیل امسال در مناطق سیل زده کشور به رغم مشکلات متعددی که برای مردم به همراه داشت اما نمایش همدلی ملت ایران و مسئولان کشوری شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در فراموش نشدن سیل زدگان، افزود: امروز امداد رسانی به مردم سیل زده همچنان نیازمند حضور خیران مسئولان و مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی، در سایه طرح های خلاقانه باید اشتغال در این شهرستان احیاء و زیرساخت های تخریب شده شهرستان پلدختر بازسازی شود.

وی با اشاره به طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: در حوزه اوقات فراغت، با توجه به نگاه مثبت وزیر فرهنگ و ارشاد، بیش از دو میلیون و 300 نفر روز گذشته در سراسر کشور به صورت همزمان طرح اوقات فراغترا آغاز کرده اند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، با اشاره به اینکه فعالیت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در 6 محور شامل هنر متعالی، قران، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی و کتاب و کتابخوانی برگزار می شود، افزود: با توجه به سیل ویرانگر در شهرستان پلدختر طرح اوقات فراغت با رویکرد تقویت برنامه های فرهنگی هنری و تقویت نشاط معنوی در این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: رویکرد برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد پلدختر در اوقات فراغت، تقویت روحیه امید و نشاط در بین سیل زدگان است.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی، با اشاره به طرح های چون ثبت کانون ها و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد، بیان کرد: در مرحله سوم فعالیت کانون ها در حوزه های مختلف و در هر جای کشور در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود.

رئس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: تاکنون بیش از 23 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد و بیش از دو میلیون و 300 نفر در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

وی اذعان داشت: در گام سوم ثبت که فعالیت هاست که در این راستا طرح ملی فهما، طرح فرهنگ و هنر مساجد ایران اجرایی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی، بیان کرد: در طرح فهما یک استان به عنوان خت فرهنگ و هنر مساجد انتخاب خواهد شد.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت بیرجند شیراز مسجد نماز جمعه خراسان جنوبی خبرگزاری شبستان مجلس مناطق سیل زده غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور گفت: اوقات فراغت بستر مناسبی برای شکل‌گیری و ظهور رضایت و انتخاب‌گری هر فرد است و لازمه احساس استقلال، خودشکوفایی و تعالی انسان به شمار می‌رود.

حسین روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت اوقات فراغت و تأثیر آن در زندگی افراد اظهار کرد: اوقات فراغت در زندگی افراد حساسیت فوق العاده‌ای دارد و اندکی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی نسبت به آن، می‌تواند آسیب‌ها و انحرافات فراوانی به بار آورد.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت بستر مناسبی برای شکل‌گیری و ظهور رضایت و انتخاب‌گری هر فرد است و لازمه احساس استقلال، خودشکوفایی و تعالی انسان به شمار می‌رود، افزود: در واقع اوقات فراغت به نوبه خود در پیشرفت و کارکرد هرچه بیشتر اجتماع نیز مؤثر است.

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌های اوقات فراغت با جهت‌گیری صحیح و سالم انتخاب شود، بسیاری از نابسامانی‌های روحی و جسمی و اجتماعی درمان می‌شود و خلاقیت‌های فردی و اجتماعی بروز می‌کند.

روزبهانی ادامه داد: از جمله کارکردهای مثبت اوقات فراغت می‌توان به فهم مسئولیت‌پذیری و نقش فرد در سازندگی، شناخت نقاط ضعف و محدودیت‌های خود، بهبود سلامت روانی و شکل‌دهی شخصیت سالم اشاره کرد.

وی گفت: افراد خلاق علاوه بر اینکه از هوش سرشار، صداقت، صراحت و انعطاف پذیری برخوردار هستند، از اوقات فراغت خود حداکثر استفاده را می‌کنند و با آزاداندیشی و تفکر، مسائل مختلف را ارزیابی خواهند کرد.

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور اضافه کرد: فشارها و خستگی‌های جسمی و روحی ناشی از اشتغال مستمر و بدون وقفه به فعالیت‌های الزامی و اجباری، به تدریج زمینه نشاط، شادابی، سرزندگی و تعادل حیاتی فرد را سلب می‌کند و چه بسا منجر به بروز اختلالات روانی همچون اضطراب، افسردگی و بیماری‌های روان‌تنی خواهد شد.

روزبهانی با بیان اینکه در این میان تفریحات سالم عامل مهم مقابله با اختلالات مذکور به شمار می‌رود، افزود: ساعات فراغت، فرصتی است که انسان می‌تواند به ارزیابی عملکرد گذشته خود بپردازد، عادات ناپسند و زشت گذشته خود را با رضایت و انگیزه باطنی ترک کند و فارغ از فشارهای روانی و خستگی‌های روحی و جسمی که در غیر اوقات فراغت همیشه با آن مواجه بوده است، به کسب عادات خوب و شخصیت سالم بپردازد.

کد خبر 747710

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی