Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال اجرای فرآیند راه‌اندازی 1800 طرح اشتغال‌زایی در استان کرمانشاه است. این طرح‌ها تا چند ماه آینده تکمیل و به پایان می‌رسند. بهره‌برداری از این تعداد طرح اشتغال‌زایی، ایجاد بیش از 3 هزار فرصت شغلی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، پس از وقوع زلزله‌ی سرپل ذهاب، بنیاد برکت از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) مأموریت یافت که اشتغال‌های روستایی از دست‌رفته در اثر زلزله را احیا کند. در این راستا و در اولین گام، 315 طرح اشتغال‌زایی در مناطق زلزله‌زده به‌خصوص برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شد. تسهیلات واگذارشده برای اجرای این طرح‌های اشتغال‌زایی به شکل بلاعوض بود.

در گام دوم و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره)، ایجاد 500 طرح اشتغال‌زایی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برکت، تحت عنوان «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) در دستور کار قرار گرفت. این تعداد طرح اشتغال‌زایی با همکاری مشترک تسهیل‌گران بنیاد برکت و کارشناسان اشتغال کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید.

در گام سوم و پس از اجرای موفق این تفاهم‌نامه، با اضافه شدن متممی به آن، ایجاد یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور دیگر در تمام نقاط استان کرمانشاه هدف‌گذاری شد تا در قالب مدل اجتماع‌محور سحاب راه‌اندازی ‌شود. ‌

با طی شدن فرآیند شناسایی، آموزش و اعطای تسهیلات به متقاضیان، این تعداد طرح اشتغال‌زایی نیز تا چند ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این 1800 طرح اشتغال‌زایی، بیش از 3 هزار فرصت شغلی در سراسر استان کرمانشاه ایجاد می‌شود. میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال‌زایی، بالغ بر 1500 میلیارد ریال است.

با توجه به گسترش طرح‌های اشتغال‌زایی و تحت پوشش قرار دادن تمامی شهرستان‌ها و مناطق محروم استان کرمانشاه، بنیاد برکت در دومین دوره‌ی آموزش تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی که در تیر ماه برگزار می‌شود، آموزش تعدادی تسهیل‌گر را برای استان کرمانشاه در دستور کار خود قرار داده است.

1800 طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان کرمانشاه در 20 رسته‌ی شغلی از جمله پرورش دام سبک و سنگین، خیاطی، پرورش بوقلمون، صنایع دستی و ... ایجاد شده است.

گفتنی است، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم، نهضت اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار را در این مناطق راه‌اندازی کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال اقتصادی و اجتماعی حضرت امام زلزله سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی