Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هوشنگ خسروی مجری این پروژه بیان کرد: در این کار تحقیقی، از تعداد ۷۷ نمونه خاک جمع آوری شده از مناطق خشک و شور ایران، باکتری های مفیدی به نام ازتوباکتر جداسازی شدند. باکتری ها از نظر تولید مواد کمک کننده به رشد گیاه در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی ادامه داد: یک کود بیولوژیک مایع تهیه و بر روی ذرت علوفه ای در شرایط تنش خشکی و کم آبی مطالعه شد. نتیجه آزمایش ها نشان داد با کاهش ۲۰ درصد آب نسبت به حالت آبیاری کامل باکتری ها مانع کاهش رشد گیاه شدند. همچنین برخی از این باکتری ها در جاییکه ۶۰ درصد آب کاهش پیدا کرده بود باعث افزایش ارتفاع و وزن علوفه ذرت شدند.

وی بیان کرد: یک لیتر از این کود بیولوژیک دارای حدود ۱۰ میلیارد باکتری مفید ازتوباکتر است که برای یک هکتار کافی است. روش مصرف این کود زیستی بصورت آغشته کردن و بذرمال است. در آینده این کار تحقیقی در شرایط کم آبی و خشکی در مزرعه کشاورزان ادامه خواهد یافت که در صورت موفقیت نهایی می تواند در کشت ذرت در مناطق کم آب مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته خسروی، سطح وسیعی از سرزمین ایران دچار خشکی و کم آبی و همچنین دارای خاک های شور و با املاح زیاد است که رشد و پرورش محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه می کند. یافتن یک راه حل ارزان و دوستار محیط زیست برای کاهش این مشکلات ارزش زیادی از نظر تولید محصول دارد.

کد خبر 4649478 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید پرشی گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده برای از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب است که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.


وی افزود: کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه رامین اهواز هستند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب برای استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.


پرشی ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل  تیپ  ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve  مدرنیزه در هد پمپ کردیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.


سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز می‌گوید: هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود  ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل براساس مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند و سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان