Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : پیشگیری از اعتبار نیاز به بسیج همگانی دارد تا به فرهنگ نهادینه بین تمام خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه تبدیل شود.

وی گفت : باید در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز کار، مساجد و بالاخص در محله‌ها همه جا خطرات و تبعات زیان بار اعتیاد را گوشزد کنیم، خانواده‌ها قدرت نه گفتن به فرزندشان را بیاموزند، دوست فرزندانمان را بشناسیم زیرا بیشتر آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد از ناحیه همسالان نوجوانان سرایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خواستار قانونمند شدن بنیان و اداره خانواده و متدین شدن آنها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: افراد دیندار و متدین در برابر تفریحات ناسالم و بخصوص اعتیاد اراده قوی دارند چرا که ارزش‌های دین اجازه سستی به آنها نمی‌دهد بنابراین تقویت دینداری به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد باید مورد توجه خانواده و مراکز باشد.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: پیشگیری و درمان ۲ بخش مهم جلوگیری از اعتیاد است که به باور متخصصین امر، پیشگیری ارجحیت بیشتری برای مقابله با اعتیاد دارد لذا برنامه توانمندسازی، اجتماعی کردن پیشگیری اعتیاد و مهارت آموزی افراد جامعه از مهد کودک‌ها، محله‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است.

فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: اعتیاد برای جامعه و کشور تبعات و خسارت فراوانی به دنبال داشته به نحوی که تاکنون حدود چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و منابع بسیار مالی برای ایجاد موانع فیزیکی و سرمایه انسانی در بحث مقابله با مواد مخدر هزینه شده است و از بعد اجتماعی بهداشت جامعه را با تهدید بیماربهای روحی روانی، ایدز، بیمارهای عفونی، طلاق، سرقت، نزاع و خشونت، همسر و کودک آزاری مواجه کرده است.

وی پیشگیری از اعتیاد را مهم‌ترین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر دانست و از نخبگان، خیرین جامعه خواست برای پیشگیری از اعتیاد و کمک به فرزندان خانواده های گرفتار اعتیاد وارد میدان شوند، تا این غول وحشتناک با همبستگی مهار می‌شود زیرا ابعاد بسیار پیچیده ای دارد و به تنهایی کنترل شدنی نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: ۴۰ درصد زندانی‌های استان مستقیم و ۲۰ درصد غیرمستقیم در ارتباط با تبعات و خسارت‌های اعتیاد مانند خشونت، طلاق، قتل و آزار و سرقت سر و کارشان به زندان کشیده است.

بهمن مرادی فر، هزینه ماهیانه هر زندانی را یک میلیون تومان دانست و گفت: این مبلغ با هزینه‌های نگهداری، پاسبانی، دادگستری و حراست و غیره جمع کنیم یک هزینه هنگفتی برای نظام اقتصاد و انسانی کشور می‌شود که اگر پیشگیری در تمام ابعادش صورت بگیرد از میزان این هزینه به مقدار زیادی جلوگیری می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه مراقب فرزند خود بودن فقط ۲۰ درصد پیشگیری از اعتیاد است زیرا بچه‌ها بیشترین از همسالان خود تأثیر می‌پذیرند بنابراین همه باید مراقب جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کارخانه فرهنگ سازی و انسان سازی است، گفت: پیشگیری از اعتیاد باید از مدارس و خانواده شروع شود و مهارت‌های زندگی و آسیب‌های اجتماعی به دانش آموزان و خانواده‌هایشان آموزش داد ولی نباید آموزش و پرورش را تنها گذاشت باید همه به آن کمک کنیم.

مرادی فر در ادامه از نهاد حمایت گر و سازمان‌های مردم نهاد و متولیان مبارزه با مواد مخدر خواست در بحث پیشگیری و مبارزه با اعتیاد با انسجام هم افزایی و با برنامه کار کنند زیرا جزیره ای کار کردن جواب نمی‌دهد باید همه حلقه‌های برخورد با اعتیاد با هم در کنار هم و در ارتباط هم کار کنند تا به موفقیت منجر شود .

 

 

انتهای پیام/د

۶۰ درصد پرشدن زندان‌ها در ارتباط با مقوله اعتیاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتیاد قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای گذشته تهدید شدن خانواده آنخل ‏دی‌ماریا در آرژانتین به سرخط خبرهای این کشور راه یافته است. ‏امروز پای وزیر امنیت این کشور به ماجرای دی‌ماریا باز شد و او ‏تهدیدها علیه ستاره فوتبال این کشور را تروریستی توصیف کرد. ‏

ماجرا از زمانی آغاز شد که آنخل دی‌ماریا اعلام کرد به تیم روزاریو ‏سنترال نخواهد پیوست. بعد از آن بود که رسانه‌های آرژانتین اعلام ‏کردند خانواده این ستاره تهدیدهایی جدی دریافت کرده و به قتل ‏تهدید شده‌اند. ‏

وزیر امنیت آرژانتین امروز در این باره توضیحاتی داد و گفت:" من چند ‏بار با پدر دی‌ماریا صحبت کردم. آنها خیلی ترسیده‌اند و من درک‌شان ‏می‌کنم. کسانی که این تهدیدها را می‌کنند از قصد افراد مشهور را ‏انتخاب می‌کنند. این تهدیدها به نظر من تروریستی است. تروریسمی ‏از طرف باندهای مواد مخدر". ‏

این وزیر آرژانتینی در ادامه صحبتهایش گفت:"امیدوارم تلاشهای ‏دولت برای سرکوب این گروه‌های تبه‌کار به نرمال شدن فضای کشور ‏منجر شود. ما در چهار ماه اخیر موفق شدیم نرخ قتل را پنجاه درصد ‏کاهش بدهیم. اوضاع در روزاریو در حال بازگشت به شرایط عادی ‏است و من امیدوارم دی‌ماریا به شهرش برگردد".

دیگر خبرها

  • هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه