Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@00:41:42 GMT

۹۰ باند قاچاق مواد‌ مخدر ‌در گیلان متلاشی شد‌

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۷۴۸۷

۹۰ باند قاچاق مواد‌ مخدر ‌در گیلان متلاشی شد‌

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان گفت: بیش از ۸۰ باند قاچاق مواد مخدر سال گذشته در استان گیلان متلاشی شد. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ احدالله احدی امروز در نشست خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با اصحاب رسانه گیلان در رشت اظهار داشت: کشور ایران در عرصه مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر به‌خوبی پیشگام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه پدیده اعتیاد به مواد مخدر جزء جدی‌ترین مسائل کشور در حوزه فرهنگی و سیاسی جامعه است خاطرنشان کرد: بیش از دو دهه است که مواد مخدر صنعتی جایگزین مواد مخدر سنتی شده است.

احدی با بیان اینکه تغییر ساختار مواد مخدر به‌صورت مهندسی شده توسط برخی افراد انجام شده است افزود: این تغییر در زیرمجموعه جنگ نرم جای گرفته و روند رو به رشد و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر، زنگ خطر بزرگی را به صدا درآورده است.

کشفیات مواد مخدر در استان کرمان 20 درصد کاهش داشتافزایش 2 هزار درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی در خراسان جنوبیجانشین فرمانده ناجا: کشفیات 3 ماهه مواد مخدر در ایران به 800 تن رسید / هلاکت اشرار و قاچاقچیان ‌2.5 ‌برابر شد

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد است گفت: مبارزه با مواد مخدر از مطالبات جدی عموم مردم است و در این راستا تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی و به‌صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اهتمام ورزند که شاهد فضای سالمی در جامعه باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان ابراز داشت: گردش مالی و سود حاصل از جابه‌جایی و فروش مواد مخدر که نصیب برخی قاچاقچیان مواد مخدر شد زمینه‌ای را فراهم کرد که آن‌ها با برنامه‌ریزی خود، جوانان ما را به این معضل گرفتار کنند.

احدی با بیان اینکه وظیفه ما و تمام مسئولان اجرایی استان گیلان این است که در زمینه مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در این استان به‌صورت جدی وارد عمل شویم افزود: این برنامه‌ریزی و حرکت جدی ما در راستای کاهش آسیب‌ها در کنار توسعه مشارکت‌های مردمی حیاتی است.

وی به گستردگی و چند بُعدی بودن معضل مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز پرداختن به موضوع اعتیاد ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و نیروی پلیس نیز با عزمی جدی نسبت به مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان حرکت کرده و با این پدیده شوم مقابله می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در همسایگی کشور ما قرار دارد خاطرنشان کرد: نیروی پلیس از ابتدای انقلاب همچنان در خط مبارزه با مواد مخدر و مقابله با اقدامات قاچاقچیان قرار دارد.

احدی ابراز داشت: امروز راهبرد، اولویت و مأموریت اصلی نیروی پلیس در اصل، پاسخگویی به مطالبات مردم است و نیروی پلیس با مشارکت سایر دستگاه‌های متولی به موضوع ساماندهی و جمع‌آوری معتادان پرخطر در استان گیلان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه پلیس علاوه بر اقدامات پیشگیرانه با تمرکز اطلاعاتی و توسل بر الگوهای کاربردی میزان کشفیات مواد مخدر را افزایش می‌دهد تصریح کرد: البته این امر نیازمند تلاش مجاهدانه آحاد نیروهای پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان گیلان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه پلیس به هیچ‌وجه به قاچاقچیان اجازه جولان نخواهد داد افزود: در این راستا با تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی استان و دیگر دستگاه‌ها در هر نقطه‌ای از کشور جلوی اقدامات مجرمانه قاچاقچیان را می‌گیریم.

احدی با بیان اینکه به‌هیچ وجه با قاچاق‌فروش و خرده فروشان مواد مخدر در استان گیلان تعارف نداریم خاطرنشان کرد: متاسفانه مکان مناسب برای ساماندهی معتادان در استان گیلان وجود ندارد و 120 عملیات در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در استان گیلان در سال 97 داشتیم.

وی با اشاره به اینکه 3 تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان گیلان در سال 97 کشف شد ابراز داشت: در این راستا بیش از 38 هزار نفر دستگیر ‌و بیش از 80 باند از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در استان گیلان در سال 97 متلاشی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در راستای تعامل بسیار خوب با سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستگاه قضایی استان گیلان و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان در سه ماهه نخست سال 98، نزدیک به یک تن انواع مواد مخدر در استان گیلان کشف شد.

احدی افزود: بیش از 8 هزار و 400 نفر از افراد با عناوین قاچاقچی، معتاد و خرده فروش در سه ماهه نخست سال 98 در استان گیلان دستگیر شده و به دستگاه قضایی تحویل داده شدند و در رابطه با مجازات اعدام، این قانون در زمان خودش از وقوع جرم به شکل جدی پیشگیری می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان امروز از امکانات و شیوه‌های جدیدی برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کنند گفت: حضور و هماهنگی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی استان گیلان به همراه مشارکت مردم یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان گیلان است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگه داری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و درعملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و ۲ عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکبل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6087888

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه