Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان (الحاق موادی به قانون اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۴ تیر ماه) مجلس پیشنهاد حذف ماده ۶ طرح مذکور را ارائه کرد و ضمن مخالفت با ورود دادستان به بحث اموال نامشروع مسئولان به عنوان وارد یا معترض ثالث، گفت: برخورد با مجرم حد و حدودی دارد، مجرم باید مطابق با آیین و شریعت مورد مواخذه قرار گیرد و حکم در رابطه با آن صادر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میاندوآب در مجلس تصریح کرد: ما در زمان جنگ حکمی داشتیم که براساس آن نسبت به اسیر نمی‌توانستیم کوچک‌ترین تعدی داشته باشیم، مجرم هم همین‌طور است. شما فکر می‌کنید که دو قدم جلوتر از اسلام، شریعت، فقه، قرآن و ائمه (ع) هستید که نسبت به مجرمین بخواهید پدرش را درآورید، فکر می‌کنید به ثواب رسیدید. باور کنید این خود یعنی گناه.

وی ادامه داد: سلامت جامعه تنها به این نیست که شما یک چاقوی تیز را در دست دادستان بگذارید و هر کس رسید یا نرسید آن را بکوبید بر سرش. این عادلانه و منطقی نیست، این ماده منطبق با واقعیت نیست. این ماده می‌گوید چنانچه نسبت به اموال نامشروع ـ که خدا بانیان آن را لعنت کند و خدا هر کسی که آلودگی دارد را دچار سرطان کند ـ در سایر مراجع نظامی و انتظامی و... دعوایی در جریان بوده و شک نداریم که جریان است یا حکم صادر شده باشد، دادستان می‌تواند باز طرح دعاوی کند آن هم به عنوان وارد یا معترض ثالث.

در همین حال زمانی که محبی‌نیا عنوان کرد امیدواریم کسی که آلودگی دارد سرطان بگیرد بسیاری از نمایندگان فریاد «ان‌شاءالله» سر دادند و در ادامه گفت: من از آقای قاضی‌پور و لاهوتی که کاملا موافقت کردند و پیشنهاد حذف دادند و به من اجازه دادند از پارلمان جمهوری اسلامی شکایت کنم تشکر کنم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس تاکید کرد: آن نوع احکام، آن زیبایی و احتیاط قضا و بررسی دقیق به همراه دقت را از بین می‌برد و ما این قانون را می‌خواهیم، اما نه به این معنا که دقت فدای سرعت شود و سرعت باعث مفسده شود. بنده عاجزانه تقاضا می‌کنم نسبت به حذف این ماده با توکل بر حضرت باری‌تعالی که بالا سر ماست و توسل بر پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) اقدام کنید.

بعد از استماع سخنان محبی‌نیا به عنوان موافق حذف ماده، محمدحسین فرهنگی به عنوان مخالف حذف این ماده گفت: ماده ۶ حکمی است برای جلوگیری از ترفند‌های فرار مجرمان، گاهی زمانی که مجرمان متوجه می‌شوند خیانت و جرائمی اتفاق افتاده و دادستانی آن را در مسیر پیگیری قرار می‌دهد، فورا دعاوی صوری در محافل صوری درست می‌کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس بیان کرد: در همین رابطه جنگ‌های زرگری را برای فرار از مجازات قرار می‌دهند، اجازه دادستان در این رابطه هم زمانی است که بر نامشروع بودن اموال اشراف داشته باشند. این حکم قطعا از این موارد جنگ‌های زرگری جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد:‌گاهی ممکن است در اثر دعاوی صوری مال نامشروعی بین افراد غیرذی حق جابجا شود و فرض بر نامشروع بودن اموال است ثانیا دادستان بدون این حکم مجاز به بررسی نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند

دریافت 528 KB

دیگر خبرها

  • آموزش جنایت و روابط نامشروع ماحصل اخبار حوادث بدون پیوست!
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس منتفی شد
  • جوان کهنوجی از چنگال آدم‌ربایان آزاد شد
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • آزادی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان/ رهایی در مرز‌های شرقی
  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند