Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز ترجمه و زبان‌های خارجی دانشگاه بوعلی سینا همدان به‌منظور توسعه و تسهیل تولید محتوای علمی به زبان‌های رایج دنیا افتتاح شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبر دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، دکتر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا در آیین افتتاحیه مرکز ترجمه و زبان‌های خارجی این دانشگاه گفت: افتتاح مرکز ترجمه و زبان‌های خارجی دانشگاه بوعلی سینا از ایده‌های جدیدی است که در جهت ارتقای ارتباطات و سطح علمی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه به آن نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: ارتقای ارتباطات و سطح علمی دانشجویان، استادان و کارکنان، هدف اصلی راه‌اندازی مرکز ترجمه و زبان‌های خارجی دانشگاه بوعلی سینا است و امیدواریم گشایش ان مرکز منشأ حرکت‌های علمی مؤثر برای دانشگاه باشد.

به گفته رئیس دانشگاه بوعلی سینا، موفقیت این مرکز، موفقیت دانشکده‌هایی همچون علوم انسانی، علوم ورزشی، علوم اجتماعی، هنرومعماری و رشته‌هایی که پایه نظری و انسانی دارند را شامل می‌شود.

وی تشریح کرد: امید آن داریم که این حرکت، حرکتی در راستای اعتلای علم و تبدیل دانشگاه به مرکزی برای سایر تعاملات شود، چراکه ما بحث دانشگاه نسل یک و دانشگاه نسل دو را پشت سر گذاشته‌ایم؛ هدف ما این است که با این مراکز و برنامه‌های دیگری، چون برج فناوری و توسعه مرکز رشد، نسل سوم دانشگاه‌ها را که کارآفرینی است محقق کرده و به مرحله چهارم که همان مسئولیت اجتماعی و جامعه‌پذیری دانشگاه است گام بنهیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پایان گفت: توقع ما این است که در اسرع وقت شاهد فعالیت این مرکز در کنار مراکز دیگر در جهت بالندگی دانشگاه باشیم.

در ادامه دکتر سودمند افشار، رئیس مرکز ترجمه و زبان‌های خارجی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: فعالیت مرکز به دو بخش درون دانشگاهی و برون دانشگاهی تقسیم می‌شود؛ فعالیت درون دانشگاهی شامل آموزش زبان‌های خارجی ازجمله زبان انگلیسی، برای کلیه متقاضیان اعم از اعضای هیئت‌علمی، کارکنان، دانشجویان، مخصوصاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

دکتر سودمند افشار اضافه کرد: در بحث ترجمه نیز، آماده ارائه خدمت به اعضای هیئت‌علمی جهت برگردان مقالات و کتب آن‌ها و همچنین ویراستاری و ترجمه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهیم بود.

وی از دیگر خدمات این مرکز، به آماده کردن دانشجویان جهت شرکت در آزمون‌های زبان و اخذ مجوز برگزاری آزمون‌های جدید و بین‌المللی اشاره کرد.

رئیس مرکز ترجمه و زبان‌های خارجی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: تلاش ما در گام اول کمک به ارتقای جایگاه علمی دانشگاه و در وهله دوم درآمدزایی علمی برای دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: به علت فعالیت گسترده این مرکز، از اعضای هیئت‌علمی گروه زبان و نیز از اساتید و افراد واجد شرایط خارج از دانشگاه جهت همکاری استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترجمه و زبان های خارجی دانشگاه بوعلی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سیدامیر فتاحیان با بیان این مطلب در نشست مشترک معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج و نمایندگان وزارت دفاع، اداره کل راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذیربط که در سالن جلسات معاونت عمران برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری های وزارت دفاع در اجرای طرح های مختلف استان از جمله؛ امتداد بلوار ماهان اظهار داشت: موضوعات حقوقی مربوط به اراضی موسوم به باغ ارتش که طی سنوات گذشته تاکنون مورد بحث و بررسی بوده است، با طرح در صحن شورای اسلامی شهر کرج بزودی تعیین تکلیف شده و امتداد بلوار ماهان زیر بار ترافیکی می رود.

وی افزود: وزارت دفاع در سطح استان البرز به منظور اجرای طرح های مختلف عمرانی همکاری مطلوبی با مسئولان استان داشته است که این روحیه با توجه به اهمیت انتفاع عمومی مردم در راستای تسهیل در تردد بسیار حائز اهمیت است.

فتاحیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به واسطه مدیریت نماینده عالی دولت در استان هم افزایی و وحدت رویه مطلوبی میان مدیران دستگاه های اجرایی حاکم است که ثمره آن خدمت مورد انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی را رقم می زند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه بلوار ماهان که با هدف تامین ارتباط ترافیکی در موازات خیابان شهید بهشتی در حال احداث است زمینه لازم برای تسهیل در عبور و مرور شهری و همچنین کاهش بار ترافیکی منطقه فراهم می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899001

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه