Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:59:12 GMT

چک‌هاي برگشتي زياد شدند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۳۰۹

چک‌هاي برگشتي زياد شدند

خبرگزاري آريا - بالغ بر ٦٥٦ هزار فقره چک به ارزشي بالغ بر ٩٢ هزار ميليارد ريال در ارديبهشت‌ ماه ١٣٩٨، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 24.9درصد و 58.9درصد افزايش نشان مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، براساس تازه‌ترين آمار بانک مرکزي، بالغ بر دو ميليون و 700هزار فقره چک به ارزشي بالغ بر ٩٩١ هزار ميليارد ريال در ارديبهشت‌ ماه سال جاري، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ٣٤ درصد و 83.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1درصد افزايش نشان مي‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود دو ميليون و 500هزار فقره چک به ارزشي بالغ بر ٥١٨ هزار ميليارد ريال مبادله شد.
در ارديبهشت ماه ٩٨، معادل 52.1درصد از تعداد چک‌هاي مبادله‌اي کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوي مبادله شده که به ترتيب با 34.6درصد، 9.8درصد و 7.7درصد بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنين ٦٤ درصد از ارزش چک‌هاي فوق در سه استان تهران (52.3درصد)، خراسان رضوي (٦ درصد) و اصفهان (5.7درصد) مبادله شده که بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
چک‌هاي وصولي
بالغ بر ٦ ميليون و 500هزار فقره چک به ارزشي حدود ٨٩٩ هزار ميليارد ريال در ارديبهشت ماه سال جاري، در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ٣٥ درصد و ٨٦ درصد افزايش نشان مي‌دهد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور 90.9درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 90.7درصـد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي وصول شد. در اين ماه، در استان تهران حدود ٢ ميليون و 300هزار فقره چک به ارزشي حدود ٤٧٣ هزار ميليارد ريال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد 91.4درصد و از نظر ارزش 91.2درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي وصول شده است.
در ماه مذکور در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت تعداد چک‌هاي وصولي به کل چک‌هاي مبادله‌اي در استان، به ترتيب به استان‌هاي گيلان (92.6درصد)، البرز (92.5درصد) و خوزستان (92.2درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي کهگيلويه و بويراحمد (٨٤ درصد)، چهارمحال و بختياري (86.6درصد) و کردستان (87.3درصد) پايين‌ترين نسبت تعداد چک‌هاي وصولي به کل چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
در ماه مورد گزارش، در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت ارزش چک‌هاي وصولي به کل ارزش چک‌هاي مبادله‌اي در استان به ترتيب به استان‌هاي کهگيلويه و بويراحمد (95.1درصد)، ايلام (94.7درصد) و خوزستان (93.6درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي کرمان (85.9درصد)، سمنان (86.4درصد) و خراسان شمالي (87.4درصد) کمترين نسبت ارزش چک‌هاي وصولي به کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
چک‌هاي برگشتي
بالغ بر ٦٥٦ هزار فقره چک به ارزشي بالغ بر ٩٢ هزار ميليارد ريال در ارديبهشت‌ ماه ١٣٩٨، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب24.9درصد و 58.9درصد افزايش نشان مي‌دهد. در ماه مورد گزارش، در استان تهران بالغ بر ٢١٤ هزار فقره چک به ارزشي بالغ بر ٤٥ هزار ميليارد ريال برگشت داده شد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور 9.1درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 9.3درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است.
در ماه مورد گزارش، در استان تهران 8.6درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و ٨.8درصـد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي بـه کل ارزش چکهاي مبادله شده در استان به ترتيب به استان‌هاي کرمان (14.1درصد)، سمنان (13.6درصد) و خراسان شمالي (12.6درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي کهگيلويه و بويراحمد (4.9درصد)، ايلام (5.3درصد) و خوزستان (6.4درصد) کمترين نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي به کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
چک‌هاي برگشتي به تفکيک علل
حدود ٦٢٨ هزار فقره چک به ارزشي حدود ٨٧ هزار ميليارد ريال در ارديبهشت ماه ١٣٩٨، در کل کشور به دلايل کسري يا فقدان موجودي برگشت داده شده است. در واقع درکل کشور از نظر تعداد 95.6درصد و از نظر ارزش 94درصد از کل چک‌هاي برگشتي به دلايل کسري يا فقدان موجودي بوده است.
در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود ٢٠١ هزار فقره چک به ارزشي بالغ بر ٤٢ هزار ميليارد ريال به دلايل کسري يا فقدان موجودي برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد 93.8درصد و از نظر ارزش 92.8درصد از کل چک‌هاي برگشتي به دلايل کسري يا فقدان موجودي بوده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاه‌میرزایی روز گذشته در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاه میرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاه میرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاه میرزایی افزود: توجه به مسئولیت اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاه میرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵ درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاه میرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

کد خبر 6087332 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش