Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@00:29:20 GMT

ابتدای یک مسیر درست !

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۸۹۰۸

ابتدای یک مسیر درست !

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، هفته پیش مجسمه‌ای زیبا از کریمخان زند، بنیانگذار دودمان حکومتی خوشنام زندیه در ملایر زادگاه ایشان نصب شد، ضمن تشکر از مسئولین شهرستان بابت این اقدام درست باید چند نکته را مد نظر قرار داد:

چندی پیش یادداشتی به قلم بنده در رسانه‌های ملی و بومی منتشر شد تحت عنوان شهری که مفاخرش را نمی‌شناسد و در آن اشاره‌ای داشتم به لزوم گردآوری آثار و افتخارات مفاخر شهرستان و معرفی آنها در سطح ملی و بین المللی که اگر این مهم صورت پذیرد، به طور قطع شاهد ایجاد و بهره‌گیری از پتانسیل بالای ملایر جهت جذب گردشگر و به گردش درآمدن چرخ اقتصاد بومی شهرمان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز و پس از این رونمایی وظیفه نهاهای اجرایی و مردمی شهرستان بیش از پیش خواهد بود! و البته این وظیفه صرفاً با شعار به نتیجه نمی‌رسد.

تابستان امسال بر روال سال‌های پیش منتظر برگزاری جشنواره ملی مبل و منبت و پس از آن جشن پایتخت جهانی انگور در ملایر خواهیم بود، نیکو است محوریت برنامه‌های فرهنگی این دوره به معرفی هرچه بیشتر وکیل الرعایا اختصاص گیرد.

البته امسال تابستان را در حالی شروع می‌کنیم که مثل سال‌های پیش برنامه مشخصی از سوی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان برای جذب گردشگر تابستانی مشاهده نشده است و امیدوارم پیش از شروع سیکل سفرهای تعطیلاتی داخلی برنامه‌ها در یک ستاد مشترک شهرستانی مدون و اجرا گردد.

امید است انفعال در سطح شهرستان مانند برنامه همدان 2018 تکرار نشده و ملایر بتواند با پتانسیل تاریخی و جغرافیایی خود سهم قابل قبولی از گردشگران داخلی را به خود اختصاص دهد.

پ.ن: راستی بازسازی یخچال تاریخی میرفتاح در چه مرحله است؟

محمود آصفی

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: ملایر میراث فرهنگی جشنواره مبل و منبت کریم خان زند فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • ببینید | ردپای آبی
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد