Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد همتی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: اتخاذ رویکردهای علمی و کارشناسی و اجرای قانون از سوی مسئولان برای توسعه کشور مدنظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بودجه ریزی بر اساس جمعیت زمینه ساز محرومیت و عقب ماندگی در بسیاری از استان های کشور است که باید این رویه اشتباه اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه ملی و استانی باید شاخص هایی مانند وسعت، ظرفیت ها، پراکندگی استان و ترددهای میلیونی از محورهای ارتباطی و آمایش سرزمین مورد توجه قرار گیرد.
 

اجرا نشدن قوانین چالش اساسی کشور

همتی افزود: ۴۰ سال است که حرف از اجرای آمایش سرزمین در کشور زده می شود اما این طرح تاکنون در مرحله اجرا قرار نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تصریح کرد: بودجه ریزی باید براساس آمایش سرزمین در کشور انجام شود و اجرا نشدن قانون و رویکردهای کارشناسی همواره یک چالش جدی است.

وی اضافه کرد: اصل ۴۹ قانون اساسی در ارتباط با اعاده اموال نامشروع مسئولان تاکنون در کشور اجرا نشده است و اجرا نشدن قوانین اخلال در اعتماد عمومی را به همراه دارد.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از اصول قانون اساسی در کشور مغفول مانده و این امر به بی اعتمادی عمومی در کشور دامن می زند.

همتی افزود: هدف دشمن در ۴۰ سال گذشته ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده است و اکنون هم این روند ادامه دارد، اما روش برای ایجاد مشکلات در کشور با دهه های گذشته متفاوت شده است.

وی اضافه کرد: قبل از برجام دشمن با رویکرد هویج و چماق با ایران برخورد می کرد، اما اکنون این رویکرد به سیاست چماق و هویج تغییر کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما منشا بسیاری از شیطنت های خارجی از داخل کشور است که رفع این چالش نیازمند ملاک قراردادن قانون و اقدام های کارشناسی است.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۲ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی است در حالی که این رقم در آمار کشور ۳۸ درصد است.


امکان تغییر سال مالی به ۳۱ شهریور
همتی افزود: با توجه به جذب نشدن اعتبار، احتمال تغییر سال مالی از ۳۱ تیر به ۳۱ شهریور سال جاری وجود دارد.

وی اضافه کرد: اعتبارهای ملی برای توسعه استان سمنان باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان نباید به جذب اعتبارهای استانی دلخوش باشند.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی و سرمایه گذاران ظرفیت قابل توجهی برای توسعه اقتصادی در استان هستند که باید مدیران دستگاه های اجرایی با درایت و توانمندی برای جذب این فعالان اقتصادی تلاش کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: تامین منابع آب اولویت استان است و زمینه برای اجرا و بهره برداری انتقال آب خزر به سمنان، سد روزیه، سد فینسک و سد نمرود مهیا است.

در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران دستگاه های استان سمنان حضور داشتند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

محسن محرری،رئیس شورای اسلامی شهر قم امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شورا‌ها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیرو‌های متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.

 وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی، چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است. 

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ۱۲۴ جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت ۸۲۰ مورد لوایح و ۷۸ طرح مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شورا‌های اسلامی شهر مراکز شهر‌ها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود