Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی نژاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از تیرماه سال گذشته تا کنون ۳۳ روستا در سطح استان آبرسانی شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح مخزن دو هزار متر مکعبی حاشیه شهر بیرجند در هفته دولت سال گذشته و آبرسانی روستاهای حاجی آباد، امیرآباد، چهکند و تخته جان هجمه زیادی از نارضایتی‌ها را کم کرد، افزود: ۱۰ روستای دیگر استان نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری آبرسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ حدود یک هزار و ۷۰۰ مورد کاهش سرویس دهی آبرسانی سیار داشته‌ایم، گفت: در سال گذشته ۲۸ هزار و ۲۸۷ مورد سرویس با حجم ۳۱۶ هزار و ۹۳۵ متر مکعب آب انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۸۹ کیلومتر اصلاح شبکه‌های آبرسانی را داشته‌ایم، عنوان کرد: همچنین طی سال گذشته دو هزار و ۶۶ استاندارد سازی انشعابات را داشته‌ایم.

صفوی نژاد با اشاره به اینکه ۹ حلقه چاه برای بهبود وضعیت شبکه‌ها در سال گذشته داشته‌ایم که از این تعداد پنج حلقه چاه به مدار آمده است، بیان کرد: ۵۹.۵ کیلومتر مشارکت با دهیاران شوراها و مردم در سطح استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از مجموع مشترکین آب و فاضلاب روستایی استان ۷۵ درصد الگوی مصرف را رعایت و مابقی بیش از دو برابر الگو مصرف کرده‌اند، اظهار داشت: در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ مشترک نیز به مجموعه مشترکین اضافه شده است.

یک درصد مشترکان به اندازه ۱۵ درصد مصرف آب دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه یک درصد از مشترکین به اندازه ۱۵ درصد مشترکین روستایی مصرف داشته‌اند که اصلاً قابل قبول نیست، افزود: چهار هزار و ۹۰۰ واحد دامداری و صنعتی تحت پوشش داریم که متأسفانه ۴۲ درصد از آنها بیش از دو برابر تعهد آب استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن از اعتبارات سال گذشته ساخته شده است، گفت: طی سال گذشته همچنین ۱۲ کیلومتر شبکه برق برای روستاها کار شده است.

صفوی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۴۱۷ تا ۴۲۵ روستا آبرسانی سیار انجام می‌شود، عنوان کرد: در مجموع ۵۳۶ ایستگاه پمپاژ و چاه با ۱۳۵ هزار مشترک که پنج درصد از ایستگاه‌های پمپاژ سطح کشور را تشکیل می‌دهند، در سطح استان وجود دارد.

جوشش آب در چشمه‌ها و قنوات ۱۸ روستا

وی با بیان اینکه ۱۸ روستا با تأمین آب از منابع آبی چشمه و قنوات از چرخه آبرسانی سیار حذف شده است، اظهار داشت: متوسط سرانه آبرسانی سیار برای هر نفر ۵۵ لیتر است که در شهرستان درمیان با توجه به تعداد جمعیت این مقدار به ازای هر نفر به ۱۰۴ لیتر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصوب مالی آب و فاضلاب روستایی در سال گذشته ۸۷ میلیارد تومان بوده که ۳۲ میلیارد تومان ملی و مابقی استانی بوده است، افزود: تخصیص استانی اعتبارات کامل بوده و تخصیص ملی حدود ۵۲ درصد بوده است.

صفوی نژاد با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۵ انشعاب غیر مجاز شناسایی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار کنتور خراب نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: مجتمع ۴۲ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان است که مجتمع کوثر طبس با چهار روستا بهشت آباد، عنایتیه و محمد آباد دچار مشکل شده است.

۳۵ درصد هدر رفت واقعی آب در شبکه روستایی

وی گفت: در طبس دمای بالای ۴۷ درجه را داریم که قطعاً بهداشت و شرب آنها باید مد نظر باشد که با پیگیری‌های انجام شده وضعیت این مجتمع نیز مطلوب‌تر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۹ مجتمع ملی در سطح استان وجود دارد، گفت: ۳۵ درصد هدر رفت واقعی آب و حدود ۴.۵ درصد هدر رفت ظاهری آب در استان را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متوسط مصرف روستاییان در هر ماه ۸.۵ متر مکعب است، بیان کرد: در منطقه شاخنات یک درصد از جمعیت در حد یک تا دو متر مکعب بیش از الگوی مصرف استفاده داشته‌اند.

کد خبر 4651775

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز پنجشنبه اظهار کرد: پس از بارندگی‌های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت بامداد امروز شکسته شد.

وی افزود: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: نیروهای امدادی هلال‌ احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنان روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

وی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی افزود: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌ آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد. 

وی گفت: به منظور کمک‌رسانی به ساکنان شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

وی گفت: امدادگران هلال‌ احمر اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

شب گذشته به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی روستای نوده شهرستان زیرکوه و احتمال شکستگی آن و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها، دستور تخلیه این روستا صادر شد.

فرماندار زیرکوه هم اعلام کرد: امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه تمامی ادارات این شهرستان به جز دستگاه های خدمات رسان تعطیل است.

محمدرضا غیرتی افزود: حجم خسارت‌ها بالاست و نیازمند کمک شهرستان‌های استان هستیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال شرق بیرجند است.

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان