Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@20:44:20 GMT

آبه شینزو: حفظ امنیت «تنگه هرمز» حیاتی است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۴۶۷۹

آبه شینزو: حفظ امنیت «تنگه هرمز» حیاتی است

نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور فرانسه چهارشنبه ضمن دیدار باهم و پرداختن به مسائل دوجانبه، درباره آخرین وضعیت منطقه خلیج فارس به رایزنی پرداختند.

به نوشته «آسوشیتدپرس»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نشست مطبوعاتی به همراه «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن بر افزایش روابط دفاع دریایی در منطقه ایندوپاسیفیک غربی تاکید کرده و نگرانی خود از شدت گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه را ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ماکرون که برای شرکت در نشست جی-۲۰ در اوساکای ژاپن به سرمی‌برد، در این نشست مطبوعاتی ابراز امیدواری کرد که تنش تجاری آمریکا و چین در اجلاس «جی-۲۰» رفع شود.

وی سپس افزود که با نخست وزیر ژاپن در زمینه اطمینان از خلع سلاح هسته‌ای «قابل اطمینان» و «غیرقابل بازگشت» «ایران» و «کره شمالی» هم عقیده است.

به گزارش این منبع خبری، آبه شینزو نیز در این نشست مطبوعاتی اظهار داشت که حفظ امنیت «تنگه هرمز» حیاتی است.

این در حالی است که نخست‌وزیر ژاپن کمتر از دو هفته بعد از سفرش به تهران و دیدار با مقام‌های ارشد ایران، در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت که این سفر با هدف تحقق صلح و امنیت در منطقه انجام شد.

آبه در پاسخ به این سؤال که «وضعیت کنونی خاورمیانه را چطور می‌بینید؟» گفت: «صلح و ثبات در خاورمیانه از مسائل مهم است، هر چند که در سال‌های اخیر، وضعیت پیچیده‌تر شده است. ژاپن از حیث دین، مذهب، و قومیت و تاریخ بی‌طرف است و روابط خوبی با همه کشور‌های خاورمیانه دارد. ما به دلیل وضعیت منحصر به‌فرد خود می‌توانیم با هدف تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه، دیدگاه‌ها را با آمریکا تبادل کنیم.»

رئیس جمهور فرانسه نیز شب گذشته با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران گفتگو کرد. بر اساس اعلام کاخ الیزه، این گفت‌وگوی تلفنی در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آبه شینزو تنگه هرمز خلیج فارس سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشورهای دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

کد خبر 6096423

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس