Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:30:02 GMT

لزوم جذب بودجه بازآفرینی شهری برای کلان‌شهر کرج

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۵۲۸

لزوم جذب بودجه بازآفرینی شهری برای کلان‌شهر کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، علی کمالی زاده با بیان اینکه دولت بودجه مناسبی را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری اختصاص داده است، اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم، می توان بودجه های بازآفرینی دولتی را به سمت شهر کرج جذب کرد.

وی با تاکید بر پیگیری این موضوع از سوی معاونان مربوطه شهرداری، گفت: دیگر کلانشهرها از جمله مشهد، قم و شیراز، مبلغ قابل توجهی را در این خصوص جذب کرده اند و شایسته است که شهرداری کرج نیز از این امتیاز استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کرج با اشاره به اینکه طرح ملی بازآفرینی طی چند سال گذشته تدوین شده است، گفت: در لایحه بودجه سال جاری کشور، ردیف های اعتباری قابل توجهی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و باید نهایت بهره برداری را از این ردیف ها داشته باشیم.

کمالی زاده افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، بهره برداری از این ردیف ها می تواند کمک زیادی به افزایش اعتبارات شهرداری و افزایش سطح خدمت رسانی و ارتقای امنیت شهری داشته باشد.

وی اضافه کرد: هر متراژ زمینی که در طرح بازآفرینی تملک شود ارزش افزوده قابل توجهی برای شهرداری به همراه دارد که می تواند به افزایش درآمدها کمک کند.

کد خبر 4652404

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شورای شهر کرج ستاد ملی بازآفرینی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ استاندار زنجان گفت: نهاد شورا اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین ساختار مردم سالاری دینی است و اگر قرار باشد کشورمان در تحزب رشدی داشته باشد به این نقطه باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شورا‌ها ایجاد شده است افزود: از زمان شکل گیری شورا‌ها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهاد‌ها اکنون به بلوغ رسیده اند، عملکرد و رفتار‌ها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

افشارچی بابیان اینکه در ۲ و نیم سال گذشته کار‌های متعددی در حوزه شورا‌های شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که پیش بینی می شود این رقم در سال‌های آینده به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستا‌ها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

وی با تأکید بر اینکه روستا‌های استان باید بیشتر مولد باشند ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره روری آب در روستا‌ها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان به لزوم بهره گیری از تکنولوژی‌های روز اشاره کرد و گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهر‌های ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان