Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه ناشران و کتابفروشان از معاون اول رئیس جمهور جهت جلوگیری از برداشت‌هایی که معافیت صریح مالیات ناشران و کتابفروشان را مخدوش می‌کند، درخواست مساعدت کرد. ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از معاون اول رئیس جمهور جهت جلوگیری از برداشت‌هایی که معافیت صریح مالیات ناشران و کتابفروشان را مخدوش می‌کند، درخواست مساعدت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری، معاون محترم رئیس جمهور

با سلام و احترام

پیرو مذاکره حضوری گروهی از همکاران ناشر در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با جنابعالی درخصوص مسائل و مشکلات مالیاتی و توجه به نظر مساعد و فرمایش‌های مثبت حضرت‌عالی در این رابطه، به استحضار می‌رساند:

با توجه به قوانین موجود درخصوص معافیت ناشران و کتابفروشان، فرض قانونگذار تحقق این معافیت است که با وجود رویکرد فرهنگی دولت جناب آقای دکتر روحانی انتظار می‌رفت این امر تمام و کمال محقق شود ولی متأسفانه در چند ساله اخیر برخی مسئولان سازمان امور مالیاتی با قرائت خاص خود از قانون، به انحای مختلف مانع اجرایی شدن کامل این معافیت‌ها می‌شوند.

با توجه به نص صریح قانون و آگاهی از نظرات رئیس جمهور محترم و حضرت عالی تقاضا می‌شود امر به صدور دستور عاجل و روشنی فرمایید تا به این نوع برداشت‌ها خاتمه داده شود و این صنف خادم فرهنگ از این رهگذر احساس امنیت شغلی کنند.

به پیوست تصویر نامه 300 تن ناشر و کتابفروش که در همین خصوص و طی نامه شماره 7376 در تاریخ 21/‌04/‌1393‬ از سوی این اتحادیه به رئیس جمهور محترم ارسال شده بود، تقدیم می‌شود.

با تجدید احترام

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، هومان حسن پور

با نظر مساعد جهانگیری، از دفتر وی موضوع درحال پیگیری است و مقرر است به‌زودی جلسه‌ای با حضور مسئولان ذی‌ربط و نمایندگان این اتحادیه در دفتر معاون اول رئیس جمهور جهت پیگیری و حل و فصل موضوع برگزار شود.

معافیت مالیاتی ناشران در انتظار تصویب هیأت وزیرانمعافیت مالیاتی ناشران هفته آینده نهایی می‌شودتشکیل کارگروه تشخیص معافیت مالیاتی ناشران/ راه‌اندازی کارخانه‌های تولید کاغذ در داخلدرخواست از ارشاد برای پیگیری جدی اصلاحات آیین‌نامه معافیت مالیاتی ناشران

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه ناشران و کتابفروشان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه ناشران و کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد