Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:57:16 GMT

برگزاری گرامیداشت «محمد معین» با حضور وزیر ارشاد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۵۲۴۸

برگزاری گرامیداشت «محمد معین» با حضور وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر دوشنبه در سفر شهرستانی به آستانه اشرفیه و دیدار با فرماندار این شهرستان که در فرمانداری آستانه اشرفیه انجام شد با اشاره به سابقه فرهنگی و مذهبی این شهرستان، اظهار کرد: آستانه اشرفیه با حضور مرقد مطهر آقا سیدجلال الدین اشرف برادر بزرگوار امام رضا (ع) و مفاخری همچون دکتر معین به عنوان یک هویت مذهبی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه دارای محیطی علمی، فرهنگی و رسانه‌ای است، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات شهرستان آستانه اشرفیه از اداره کل ارشاد گیلان راه اندازی بنیاد دکتر معین بوده که ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل یک بنیاد را نیازمند مصوبه هیئت دولت و داشتن ردیف بودجه‌ای مجزا دانست و گفت: بعد از پیگیری‌های فراوان در سطح وزارتخانه مقرر شد در ابتدا یک مؤسسه چند منظوره با مجوز این وزارتخانه راه اندازی شده و اقدامات لازم برای چاپ و نشر آثار، پژوهش‌ها و فعالیت‌های هنری را انجام داده و سپس در مراحل بعدی بتوانیم مجوز راه اندازی بنیاد را از دولت بگیریم.

فاضلی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت چهل و هشتمین سالگرد درگذشت دکتر معین، تصریح کرد: این مراسم ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه امسال با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

گفتنی است محمد معین متولد ۹ اردیبهشت ۱۲۹۷ در محله زرجوب رشت یکی از محققان برجسته و پدیدآورنده یکی از مهمترین لغت‌نامه‌های فارسی یعنی فرهنگ معین است.

کد خبر 4655158

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عباس صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی