Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روز گذشته دهم تیرماه طی نشستی با حضور حجت نظری، عضو و رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، رباطی، سرپرست سازمان ورزش و معاونان و مدیران وی، نصیری مدیرکل اداره سلامت و رفیعی مدیرکل اداره فرهنگی شهرداری تهران، روسای فدراسیون های ورزشی، معاونان اجتماعی و فرهنگی و مدیران تربیت بدنی مناطق 22گانه شهر تهران ضمن بررسی اقدامات انجام شده در حوزه ورزش شهروندی در مورد برنامه های تفریحی ـ ورزشی فصل تابستان برنامه ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست با قرائت کلام الله مجید و ضرب و نوای مرشد آغاز شد و پس از آن کلیپی از عملکرد سه ماهه سازمان ورزش شهرداری تهران پخش شد.

در ادامه سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران به حاضران خیر مقدم گفت و از زحمات دست اندرکاران برگزاری فعالیت های ورزشی در شهر تهران تقدیر کرد.

برنامه های فرهنگی ـ ورزشی، شهر پویا، شهروند سلامت

مدیرکل اداره فرهنگی شهرداری تهران در گزارشی کوتاه از اقدامات انجام شده درحوزه فرهنگی، گفت: ترویج فرهنگ ورزش در جامعه بسیار ضروری و راهکاری کاهش ناهنجاری های اجتماعی است.

رفیعی ادامه داد: از ابتدای سال سعی شده تا در مناسبت های مختلف مانند نوروز، برخی اماکن و فضاهای شهری در سطح مناطق را به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی اختصاص دهیم که این برنامه ها با مشارکت و همکاری خوب سازمان ورزش شهرداری تهران اجرا شد.

وی افزود: به طور قطع اجرای برنامه های مشارکتی فرهنگی ـ ورزشی نشاط و سرزندگی که موتور محرک جامعه است را  به مردم و شهر هدیه خواهد کرد.

یارانه های ورزشی را هدفمند کنیم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران با حضور در این نشست  به بیان نظرات و تجربیات خود در جهت همگانی شدن ورزش پرداخت.

گل محمدی با بیان اینکه برای تاثیرگذاری بر مردم و نهادینه ساختن ورزش در سبد خانوار حضور و مشارکت مسوولان ورزش در تمام عرصه های ورزشی ضروری است، اظهار کرد: از تمام ظرفیت های موجود در شهر استفاده کنیم و با  زیرپا گذاشتن وجدان کاری در حق مردم شهرمان جفا نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: ورزش راهکاری مناسب برای کاهش استرس ناشی از شهرنشینی و بیماری ها است؛  مسوولان ورزش نباید کار خود را دست کم بگیرند و باید بدانند با انجام دقیق وظیفه خود و خدمت صادقانه به مردم خشنودی خداوند را از آن خود خواهند کرد.

گل محمدی در خصوص یارانه های ورزشی نیز گفت: بهتر است طوری برنامه ریزی شود که  یارانه های ورزشی به مناطق محروم و افراد کم برخوردار اختصاص یابد تا همه مردم شهر بتوانند ورزش کنند.

در ادامه نشست یادشده دو تن از مدیران ورزش بانوان و آقایان به نمایندگی از 22 منطقه پایتخت گزارشی از عملکرد سه ماهه ورزش شهروندی ارایه کردند.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران نشست مذکور را با توضیحاتی در خصوص فعالیت های سه ماهه ان سازمان و بررسی ویژه برنامه های تابستان ادامه داد.

اجرای مزایده مجموعه های ورزشی، مشارکت در اجرای ویژه برنامه های نوروزی مانند پیاده راه ها و خیابان ورزش،  راه اندازی سیستم مالی فاینانس، ارایه لایحه تعرفه بهره برداری از اماکن ورزش از جمله مواردی بود که رباطی به آنها پرداخت.

وی همچنین پیرامون استفاده بهینه از دو هزار و هشتصد متر فضای بلا استفاده در اماکن ورزشی و درآمد زایی از این طریق سخن گفت.

رباطی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال اقداماتی نظیر راه اندازی کارگروه ویژه معلولان و توان یابان با همکاری اداره سلامت شهرداری در راستای خدمت رسانی مطلوب به این اقشار و مناسب سازی اماکن ورزشی تابعه و کمک به مناطق سیل زده کشور بدون دخل و تصرف در بودجه و پیگیری اعتبارات و نقدینگی ورزش در ستاد و ادارات تربیت بدنی انجام شده است.

توسعه ورزش با تفریحات ورزشی و برنامه های خانوادگی میسر می شود

در خاتمه این نشست عضو شورای اسلامی تهران ضمن قدردانی از برگزاری این نشست،  گفت: براساس رویکردهای سازمان ورزش در حوزه ورزش همگانی ایجاد فضای مناسب برای تفریح  شهروندان لازم است.

ماموریت سازمان ورزش توسعه ورزش همگانی است و به اعتقاد من تجلی آن در تفریحات ورزشی صورت می گیرد و ما  باید بتوانیم خانواده های را درگیر این گونه رویدادها کنیم تا نهاد خانواده در زندگی ماشینی امروز به فراموشی سپرده نشود

وی ادامه داد: پیگیری من برای اجرای مستمر و جدی برنامه خیابان ورزش این است که فارغ از نوستالژی ورزش و بازی در خیابان، میتوانیم  اعضای خانوده را توام با یکدیگر در یک برنامه فرهنگی و تفریحی کنار یکدیگر داشته باشیم این یک موضوع ضروری جامعه امروز است.

رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای رویدادهای ورزشی با رویکرد بومی و محلی و حفظ هویت محله ای می تواند در جهت توسعه ورزش بین مردم بسیار کمک کند و برای تصویب ویژه برنامه های ورزشی محله ای در شورای اسلامی شهر تهران قول مساعد داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی اداره ورزش و جوانان سلامت شورای اسلامی شهر تهران شهروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام

ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند به صورت اینترنتی ثبت‌نام خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان به منظور بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های ورزشی، با حضور تمامی دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور در ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

مسؤولان سازمان امور دانشجویان درباره این المپیاد توضیحاتی ارائه دادند.

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان هم در رابطه با برگزاری المپیادهای فناورانه گفت: هدف ما این است تا با برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه اندازی کرده‌ایم؛ اظهار کرد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ابولفضل دانشور سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان کشور در رابطه با برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه گفت: یکی از فعالیت‌های ارزشمندی که در دولت سیزدهم در سازمان امور دانشجویان طراحی شده‌، المپیاد ورزش‌های فناورانه است که آئین نامه و شیوه نامه این المپیاد به دانشگاه‌ها نیز ابلاغ شده است.

وی افزود: ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه از ۲۵ فروردین آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

ابراهیم نعیمی سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان نیز در رابطه با برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه گفت: جامعه دانشگاهی نیازمند تحرک، شادابی و نشاط، پویایی و رقابت سالم دانشجویی است.

وی افزود: یکی از فاخرترین برنامه‌هایی که سازمان امور دانشجویان دارد در رویکرد جدید و در مدیریت جدید طراحی و اجرا شده المپیاد ورزش‌های فناورانه است، این المپیاد سعی می‌کند تا آن فضای المپیادی را وارد جامعه کند.

المپیاد ورزش‌های فناورانه در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

در حوزه ورزش‌های رباتیک شرکت کننده‌ها با تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های عملی با یک دیگر به رقابت می‌پردازند و در حین مسابقه با فناوری‌های روز و حل چالش‌های فناورانه آشنا می‌شوند.

در یکی دیگر از رویدادهای مهم این المپیاد دانشجویان با ارتقای روحیه تیمی، طراحی ربات‌های ورزشی را تجربه می‌کنند.

المپیادهای ورزشی رباتیک در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و دانشجویان علاقمند می‌توانند باتوجه به علاقمندی‌های خود در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند.

حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، شرکت کننده‌ها باید با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و در فضای مجازی با یکدیگر رقابت می‌کنند، ورزش‌های دیجیتال به صورت فردی و گروهی انجام می‌شود.
جزئیات مسابقه تحلیل بیو مکانیکی

مسابقه در روز اول با عنوان (تحلیل بیو مکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی) است که عمدتاً دانشجویان تربیت بدنی، مهندسی پزشکی، ریاضیات و فیزیک در آن شرکت می‌کنند اما محدودیتی برای دانشجویان دیگر وجود ندارد.
روز دوم مسابقه، بخش آسیب شناسی حرکات ورزشی برگزار خواهد شد که بر اساس آن نمودارهای گیت ورزشکاران و اطلاعات سینماتیک یک فعالیت ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد و شرکت کنندگان باید با استفاده از تحلیل بردارها و یا نرم افزارهای مهندسی به تحلیل آسیب ورزشی و میزان آن می‌پردازند.

لازم به ذکر است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

کد خبر 750670

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد