Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای نظامی سودان که اخیرا نیز دست به کشتار معترضان این کشور زد، با هدف ترمیم چهره بین‌المللی خود با یک شرکت کانادایی به ریاست افسر سابق موساد، قرارداد امضا کرد.به گزارش بلاغ،شورای نظامی سودان با یک شرکت فعال در امور «روابط عمومی» کانادا به ریاست یک افسر سابق موساد، قراردادی به ارزش شش میلیون دلار امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه بی‌.بی.سی گزارش داد که هدف از انعقاد قرارداد، بهبود وجهه شورای نظامی در ازای پرداخت مبلغ ذکر شده و همچنین هدف این است که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و حمایت مالی دریافت نماید.

بر اساس این گزارش، به موجب این قرارداد شرکت کانادایی «دیکنز مادسن» که مقر آن در مونترال است، متعهد شده که برای ترمیم چهره شورای نظامی در سطح بین‌الملل تلاش کند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، «اری بن میناشی» رئیس این شرکت که افسر سابق موساد است، می‌گوید که با شورای نظامی سودان به منظور کمک به آن‌ها برای تشکیل یک دولت مدنی ، دستیابی به اقتصادی شایسته و نخست‌وزیری شایسته جهت اداره کشور تا زمان برگزاری انتخابات و سروسامان دادن به اوضاع کشور، توافق کرده است.

وی افزود که ما برای معرفی شورای نظامی به کشورهای جهان تلاش خواهیم کرد به خصوص که اعضای این شورا تمایل دارند روابط خوابی با آمریکا و اروپا و روسیه داشته باشند.

وی همچنین اشاره کرد که این شرکت برای جلب حمایت آمریکا، عربستان سعودی و روسیه از سیاست شورای نظامی و نیز تأمین حمایت مالی و تسلیحاتی از این شورا تلاش خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این توافقنامه بر انجام ترتیباتی جهت دیدار بین «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) معاون رئیس شورای نظامی و فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید شده است.

این توافقنامه بین بن میناشی و حمیدتی امضا شده است.

در این توافقنامه بر تشکیل ائتلاف بین دولت سودان و «شبه‌نظامیان لیبی» تحت امر ژنرال حفتر جهت کمک نظامی به شورای نظامی سودان تأکید شده است.

بن میناشی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعامل با حمیدتی با وجود اینکه وی در دارفور مرتکب جنایت کشتار جمعی شده است، مدعی شد : «این افراد نظامی هرگز در قدرت باقی نخواهند ماند».

وی اشاره کرد که در فوریه گذشته با «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان دیدار و به وی پیشنهاد تشکیل دولت انتقالی به شرط کناره‌گیری از قدرت در ازای تضمین بقای وی در سودان و لغو شکوائیه علیه او در دادگاه لاهه را کرده بود که این پیشنهاد مورد تأیید دولت ترامپ بود.

هنوز شورای نظامی سودان و دولت آمریکا به این گزارش بی بی سی واکنش نشان نداده‌اند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی؛ پدر مهران غفوریان افسر ساواک بود؟!

تعداد بازدید : 2232 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13745 بخشی از اعترافات مقامات و بازجوهای ساواک در فضای مجازی بازنشر شده که در آن یکی از ساواکی‌ها به نام «خسرو غفوریان» در حال صحبت درباره امام خمینی و تعریف شدید از بنیانگذار انقلاب است که قاعدتاً به واسطه فرار از سرنوشتی است که آن روزها در انتظار امثال این ساواکی بود. شباهت چهره‌ این فرد با مهران غفوریان و هم‌نام بودنش با این بازیگر سینما و تلویزیون گمانه‌زنی‌ها را درباره‌احتمال اینکه خسرو غفوریان همان پدر مهران باشد افزایش داد. عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای و مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد، در این باره در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت: «چند شب قبل در شبکه مستند، فیلم کنفرانس مطبوعاتی کارکنان ساواک در سال ۱۳۵۸ پخش شد. نکته جالب در این ویدیو، معرفی خسرو غفوریان به عنوان مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک است. خسرو غفوریان، پدر مهران غفوریان است که ۲۰ سال کارمند ساواک بود، و پس از آزادی از زندان، چند سال قبل درگذشت.» این ویدیو را می‌بینید. مهران غفوریان چند سال قبل با انتشار عکسی در دل‌نوشته‌ای برای پدر خود نوشته بود: «بابا جونم خیلی دلم برات تنگ شده ، میدونم که هوامو داری میدونم که یک روز دوباره میبینمت ،دوستت دارم بابا روز پدر رو بهت تبریک میگم جناب ناخدا خسرو غفوریان»

دیگر خبرها

  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • تصاویر جنجالی؛ پدر مهران غفوریان افسر ساواک بود؟!
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • ستاره سابق پی‌اس‌جی به بارسا پیشنهاد شد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت