Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهادکشاورزی گفت: زنجیره عظیم نهالستان گردوی تویسرکان نگرانی نسل های آینده درباره تولید این محصول اقتصادی را برطرف می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ «محمود حجتی» امروز در آیین افتتاح نهالستان باغ مادری در تویسرکان گفت: روزی ما در آروزی آن بودیم که بتوانیم نهال پروش دهیم و امروز تکنولوژی کشت نهال گردو به صورت علمی و تخصصی رسیده ایم، آن هم به این عظمت را در شهرستان تویسرکان که مهد پرورش گردو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بهره برادری از زنجیره تولید نهال پیوندی گواهی شده گردو در تویسرکان، اظهار کرد: این زنجیره عظیم در تویسرکان نگرانی نسل های آینده درباره تولید این محصول اقتصادی را برطرف می کند.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به پیگیری های مجددانه مفتح در حمایت از باغداران خسارت دیده به دلیل سرمازدگی محصولاتشان، در سال های گذشته افزود: کشاورزی که هم محصولش را سرما زده از همه طرف آسیب دیده است، امیداوریم که بتوانیم که ۳۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده و به تعویق افتاده کشاورزان تویسرکانی در این خصوص را از سازمان برنامه و بودجه و ستاد حوادث غیر مترقبه گیری کنیم.

بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار در اسدآباد

وی در ادامه جهت بهره برداری پروژه آبیاری تحت فشار شهرستان اسدآباد وارد این شهرستان شد، این پروژه در منطقه جنت آباد به میزان ۴۶ هکتار است که شامل ۳۸ هکتار آبیاری قطره ای و ۸ ۸ هکتار بارانی است.

برای اجرای این پروژه ۷۱۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که از این میزان ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار یارانه ای و ۱۶۰ میلیون تومان آورده متقاضی است و این اعتبارات از محل صندوق توسعه کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح این پروژه با بیان اینکه سیستم نوین آبیاری جز طرحهای اقتصاد مقاوتی است و حساس است گفت: استان همدان جز استانهای پیشرو و جز دو استان اول کشور در اجرای آبیاری تحت فشار هستند.   حجتی گفت: ما در وزارتخانه در تلاشیم که با مشارکت خود مردم و نیروهای بسیحی و سپاهی بتوانیم امر آبخیزذاری را انجام و پیشرو باشیم.

وی در پایان  همچنین جهت بهره برداری از سردخانه الوند سازان کیمیا، بازدید از پروژه کشتارگاه ماکیان الوند و واگذاری گلخانه روستای عمان به شهرستان رزن سفر خواهد کرد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان

مهرداد آهکی گفت: جاده گنجنامه - تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جزو مسیر‌های فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود.

وی افزود: هرساله این جاده از اواخر آذر ماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود. ️

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای همدان اظهار داشت: در فصل سرما ۷۰ هزار متر مکعب برفروبی در مسیر گنجنامه- تویسرکان انجام شد.

آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار متر مکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ متر مکعب ترانشه برداری و ریزش برداری،۱۷۰ تن آسفالت گرم جهت لکه گیری،۱۹۰ مورد لق گیری سنگ‌های بزرگ در این مسیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات ایمن سازی این جاده همچنان ادامه دارد، گفت: اکنون ۲ تیم لکه گیری و چاله گیری، یک تیم تعمیر و نصب گارد ریل، یک تیم نصب نیوجرسی به همراه ۲ تیم گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند. ️

️مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای همدان اضافه کرد: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت زنی در جاده گنجنامه - تویسرکان هستند و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه و روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

آهکی با باینکه جاده گنجنامه -تویسرکان از امروز هشتم اردیبهشت بازگشایی شد، یادآور کرد: اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نیروی راهدار، یک دستگاه برف خور، یک دستگاه گریدر،۲ دستگاه لودر، سه دستگاه کامیون برفروبی آغاز شد.

وی  گفت: ۱۴ کیلومتر از این مسیر کوهستانی بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می‌رسید که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان