Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@02:44:55 GMT

بازگشت اسطوره‌ها به خانه

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۱۱۳۵

بازگشت اسطوره‌ها به خانه

برگشتن یک قهرمان به خانه همیشه باشکوه است، در دنیای فوتبال حرفه‌ای خاطرات ناشی از این بازگشت‌های باشکوه زیاد نیست اما می‌شود آنها را یک کتاب کرد و اسمش را گذاشت: «بازگشت بزرگان.»

به گزارش مشرق، اینجا دیگر ماجرا، تحت مالکیت هواداران چلسی نیست که از بازگشت لمپارد خوشحال باشند، اینجا پای فوتبال به میان می‌آید و اهالی فوتبال از بازگشت یک قهرمان مردمی لذت می‌برند، قهرمانی که در زمان بازیگری خود فوق‌العاده بود، اخلاق را محور بازی خود می‌دانست و البته به‌رغم فراز و نشیبی که داشت درنهایت به‌عنوان یک بازیکن موفق و دوست داشتنی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این روزها برزخی بین خداحافظی رسانه‌ای و خداحافظی رسمی در دنیای فوتبال حرفه‌ای به وجود آمده است، برزخی به نام چین، امارات، گاهی شاید آمریکای جنوبی و حتی باشگاه‌هایی در آمریکا اما این هم حدی دارد و بزرگانی مثل دل پیه‌رو، توتی، اینیستا، خود لمپارد و شاید بوفون حق ندارند برای مدت زمان طولانی در این برزخ بمانند و باید پاسخگوی احساسات هواداران خود نیز باشند. 

بیشتر بخوانید:

سرمربی چلسی انتخاب شد بوفون برای حضور در پاریس، نه‌تنها مردم ایتالیا بلکه هواداران خود را در تمام جهان نگران کرده بود. خودش هم متوجه شده بود که دیگر بس است و حالا زمان تصمیم‌گیری است، یک خداحافظی رسمی یا یک سال دیگر درخشش در لباس بانوی پیر و جی‌جی، سرانجام دومی را انتخاب و هدیه‌ای تاریخی به دنیای فوتبال تقدیم کرد.


 عدم درخشش یک ستاره

بوفون سال گذشته پس از 17 سال درخشش در لباس تیم اول تورین، ساز جدایی خود را کوک کرد و به پیشنهاد قابل توجه تیم قطری پاری‌سن‌ژرمن پاسخ مثبت داد اما ستاره‌ها در فوتبال همیشه در حال درخشش نیستند، گردی توپ است یا بی‌رحمی فوتبال چندان روشن نیست اما لوشامپیونه برای جی‌جی، چندان خوش‌یمن نبود و او به همراه ابرستارگان دیگر تیم اول پاریس هر چند در فرانسه به اوج رسید اما در اروپا در چندمین تجربه ناکامی پاریسی‌ها شریک بود. قهرمانی در فرانسه هم چندان به چشم فوتبال جهان نمی‌آید، در واقع گویا چندان مهم نیست، کنار زدن رقبایی مثل لیل، مارسی یا لیون برای تیمی که ثروتش به نفت قطر متصل شده و مربی بزرگی مثل توخل دارد، کار عجیب و غریبی نیست. بوفون قدرت تحمل این ناکامی را نداشت و در حالی که زمزمه خداحافظی او برای همیشه به گوش می‌رسید، بار دیگر به تورین بازگشت و در لباس یک قهرمان خود را برای درخشش در یک فصل دیگر از کالچو آماده کرد.  مردی که 18 سال پیش از پارما به تورین، تست پزشکی – ورزشی داده بود و دروازه یوونتوس را فتح کرد، حالا در این سن بار دیگر با لبخندی آرامش بخش وارد کلینیک تورین شد و آزمایش پزشکی و سلامت خود را با موفقیت کامل پشت سر گذاشت.  بوفون به جای بزرگ‌ترین نویسندگان ورزشی حق مطلب را در صفحه توئیتر خود ادا کرد و نوشت: از اینکه به خانه برگشته‌ام بسیار خوشحالم، امروز روز بسیار با ارزشی برای من است، حالا مطمئن شدم که زندگی فوق‌العاده است و ارزش آن را دارد که برایش همچنان رویاپردازی کنم.

 فرانکی این بار در لباس مربی

فرانک لمپارد، جانشین مائوریتزیو ساری شد. خبر به همین اندازه کوتاه و درنهایت تصور، دوست داشتنی و خوب بود. این نه‌فقط برای هواداران چلسی بلکه برای هواداران دنیای فوتبال نیز خبری خوش محسوب می‌شد. لمپارد بازگشته و خود را برای محکی جدی در لیگ برتر فوتبال جزیره آماده می‌کند. او در شرایطی لباس سرمربیگری چلسی را بر تن کرده که هواداران این تیم از افت و خیز چلسی خسته هستند و دوست ندارند یک فصل دیگر را با همین بالا و پایین‌ها، تحمل کنند. چلسی شاید با کمی مسامحه، به‌طور جدی لایق یک قهرمانی بزرگ و تاریخی باشد.  لمپارد در جمع هواداران تیم فوتبال باشگاه چلسی گفت: «افتخار می‌کنم که سرمربی چلسی هستم و همه مطمئن هستند که با همه عشق و علاقه خود برای موفقیت چلسی تلاش خواهم کرد.» فرانکی کار بسیار سختی را در پیش خواهد داشت، چلسی در خرید و فروش بازیکن تا پایان زمستان 2019 محروم است و البته ادن هازارد را نیز از دست داده است، اکنون لمپارد نه با دست خالی اما با تیمی زخمی و ناامید فصل را شروع خواهد کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اینستکس درگیری های اسرائیل فوتبال لمپارد لیگ جزیره سرمربی چلسی جانلوئیجی بوفون یوونتوس سری A ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم از برتری تیمش مقابل پرسپولیس ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش مشرق، سیدمجتبی حسینی بعد از برتری تیمش مقابل پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی بسیار خوب و جذابی از آب درآمد. چیزی که خیلی ما را خوشحال کرده، فقط بحث صعود تیم‌مان نیست، چون در جام حذفی تا وقتی قهرمان نشوید سودی برای‌تان ندارد. دو چیز خیلی ما را خوشحال کرده است، اول شکل بازی تیم‌مان است که خیلی شکیل بازی می‌کند و بازیکنان سعی می‌کنند فوتبال خوبی به نمایش بگذارند. دوم هم خوشحالی هواداران و مردم خوب اراک است.

وی افزود: هر دو تیم فوتبال خوبی بازی کردند. ما روی دو غافلگیری دو گل خوردیم، اما به بچه‌ها ایمان داشتیم. علی‌رغم اینکه دو بازی قبلی را در لیگ باخته بودیم می‌دانستیم یک جا این داستان قطع می‌شود که خدا را شکر آنجا این بازی بود. بچه توانستند با یک نیمه دوم خوب و مسلط بازی را برگردانند. در وقت اضافه دوباره عقب افتادیم که بچه‌ها باز هم توانستند بازی خوبی ارائه کنند. خدا را شکر از این مرحله و از این حریف سرسخت عبور کردیم. بچه‌های ما باید بدانند مسئله اصلی ما الان لیگ است. در حذفی ما به هشت تیم رفتیم و اتفاق خاصی نیفتاده است، اتفاق خاص این است که تیم ما خوب فوتبال بازی می‌کند و هواداران خوشحال هستند. من هم جا دارد از هواداران خوب آلومینیوم تشکر کنم و این برد را به همه مردم اراک و کارگران خوب آلومینیوم تبریک می‌گویم.

سرمربی آلومینیوم اراک درباره دو بار عقب افتادن تیمش و بازگشت به بازی و اینکه چطور این جو را در تیم تحت هدایت خود ایجاد کرده است، گفت: ما به این کاری که شده است و بچه‌های‌مان ایمان داریم. ما در نیم‌فصل دوم نسبت به نیم‌فصل اول امتیاز کمتری جمع کردیم، اما نوع فوتبال‌مان در نیم‌فصل دوم بهتر بوده است. متأسفانه روی اتفاقات در نیم‌فصل دوم چهار پنج گل در وقت‌های اضافه خوردیم. من می‌دانستم کار خوب یک روز جواب می‌دهد. امیدوارم این بازی یک شروع برای فوتبال اراک باشد تا هم خوب بازی کند و هم نتیجه بگیرد. بچه‌ها باید به این بلوغ برسند که ما الان فقط به هشت تیم برسیم و اگر خدای نا کرده بازی بعد ببازیم همه چیز زود فراموش می‌شود. این قضیه حذفی را باید کنار بگذاریم و تمام فکر و ذکرمان لیگ باشد و جایگاه‌مان را بهتر کنیم.

مجتبی حسینی در مورد اینکه آیا صحبتی با هواداران تیمش دارد، توضیح داد: هواداران ما همیشه سعی کردند انرژی بدهند. استقلال و پرسپولیس همیشه در شهرستان‌ها طرفداران خودشان را دارند، اما جو استادیوم خیلی خوب بود. خوشحالم بازی هیجان‌انگیزی شد. خوشحالم مردم از این قضیه لذت بردند و در نهایت ما برنده شدیم.

وی راجع بع محرومیت هواداران بانوان از حضور در این بازی گفت: ان‌شاءالله ما بتوانیم مقررات را رعایت کنیم. حضور بانوان اتفاق خوبی بود. امیدوارم کسی دیگر وارد حاشیه نشود و همه بانوان و آقایان از فوتبال لذت ببرند و یک تفریح خوب را داشته باشند.

سرمربی آلومینیوم در پایان یادآور شد: مدل فوتبال ما تغییر کرده و خوب شده است. نیمه دوم بازی با استقلال هم بازی دست ما بود. به هر حال در فوتبال اتفاقات هم هست، شاید ضربه سر دقیقه آخر جبیره در آن بازی گل می‌شد ما کامبک زده بودیم، اما در آن بازی اتفاق نیفتاد و در این بازی اتفاق افتاد.

دیگر خبرها

  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه / ایران- تایلند؛ فردا ساعت ۱۴:۳۰ در فینال جام‌ملت‌های فوتسال آسیا
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟
  • فوتبال از دریچه فان؛ آرنه اسلوت پس از اولین جلسه تمرینی با داروین نونیز
  • ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم