Web Analytics Made Easy - Statcounter

  فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اردبیل در نشست با معاون وزیر کشور از شکاف جنسیتی و همچنین بی‌توجهی در استفاده از توان مدیریتی بانوان انتقاد کرده و بر سر مسایل سیاسی بین فعالان اصولگرا و اصلاح‌طلب بحث بالا .ِگرفت

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این جلسه یاور عبدی به نمایندگی از جامعه ایثارگران و آزادگان با انتقاد از برخی فرصت‌طلبان که انقلاب اسلامی را دکان ثروت، شهرت و ریاست خود دانسته و همواره از جاه‌طلبی‌ها سخن به میان می‌آورند ضرورت اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تکمیل پروژه راه آهن اردبیل به عنوان مطالبه مردم با گذشت 18 سال از شروع عملیات اجرایی آن و همچنین خروج استان از بن بست ریلی و هوایی را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحاتمی به عنوان نماینده بانوان اعلام کرد؛ شکاف جنسیتی در کشورمان در بالاترین سطح قرار دارد به طوری که در بین 149 کشور دنیا ایران در این زمینه 142 را دارد به طوری که این شکاف جنسیتی در استان اردبیل در عرصه‌های مختلف اسفناک به نظر می‌رسد. این فعال اجتماعی به غفلت و بی‌توجهی نسبت به مدیریت توانمند بانوان اشاره کرد و گفت: در برابر این حرکت بی‌نظیر عده‌ای همچون صخره‌ای بتنی در برابر خواسته بانوان ایستاده‌اند به طوری که ما کمترین انتصاب‌ها را در مدیریت بانوان در این استان شاهد هستیم که این عامل نارضایتی زنان توانمند این استان است.
اصلاح‌طلبان در تشکیل کابینه شریک نیستند
شهرام محمدی به نمایندگی از حزب اصولگرایان با تاکید بر تقویت مولفه‌های سرمایه اجتماعی و نقش و کارکرد دولت در ایجاد باورهای اطمینان‌بخش برای جوانان تصریح کرد: جریان اصولگرایی که به عنوان منتقد دولت در عرصه حاضر است همسو با اهداف نظام اسلامی برای حرکت شتابنده نظام اسلامی هیچ بن‌بستی قایل نیست اما به نظر می‌رسد در دولت تدبیر و امید توسعه در مدار شتابانی نیست و ما در همین استان اردبیل شاهد از دست رفتن کشت و صنعت و زنجیره ارزشمند آن با واگذاری ارزان قیمت به بخش خصوصی، تاخیر و تعلل در تکمیل پروژه‌ها به ویژه راه آهن اردبیل، احیای حقابه قزل اوزن، تروما و ... هستیم به طوری که منطقه آزاد تجاری همچنان به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است.
فلسفی رئیس شورای اصلاح‌طلبان نیز با بیان اینکه همه مشکلات کشور زیر سر دولت اصولگرای احمدی‌نژاد بوده و هنوز هم ملت تاوان ندانم‌کاری‌ها را در آن مقطع خفت‌بار پس می‌دهند، خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که با درآمدهای افسانه‌ای دولت مهرورز از زمین تا آسمان تفاوت احساس می‌شود استاندار اردبیل با چنگ و دندان پروژه راه آهن اردبیل را به جد دنبال می‌کند به طوری که در 16 سال گذشته این پروژه تنها 46 درصد پیشرفت داشته و در این یک سال 10 درصد به پیشرفت آن افزوده شده است.
وی بیان کرد: هر چند ما اصلاح‌طلبان در تشکیل دولت شریک هستیم اما در کابینه شراکتی نداریم ولی از دولت اول و دوم روحانی نیز به خاطر این شرایط سخت اقتصادی گله‌ای وجود ندارد.
فلسفی با بیان اینکه بسیاری از تاخیر و تعلل در تکمیل پروژه‌ها میراث دولت مهرورز است، گفت: راه آهن، پتروشیمی اردبیل، منطقه ویژه اقتصادی، تروما و ده‌ها پروژه دیگر نوزاد نارس دولت گذشته است که امروز در این شرایط سخت اقتصادی دولت تدبیر و امید باید آنها را به سرانجام برساند در حالی که تصمیمات دولت مهرورز هیچ گلی بر سر مردم استان نزده است.
فتحی‌ بیطرف به نمایندگی از فعالان اقتصادی صنعتگران را بیچاره و درمانده در این سیاست‌بازی دولتمردان اعلام و اظهار کرد: بنده در کمتر از 9 ماه پتروشیمی اردبیل را آماده  افتتاح کردم در حالی که سال‌های سال است که پروژه پتروشیمی دولتی در این استان خاک می‌خورد.
سجاد محمدحسین‌پور به نمایندگی از کارگران ضرورت تامین امنیت شغلی، ارتقای مهارت کارگران و بهبود معاش آنها را یادآور شد و بیان کرد: کارگران امروز از عدم تامین امنیت شغلی و بیکاری‌های فصلی نگران هستند که ضرورت دارد دولت در این زمینه برنامه منسجمی را داشته باشد.
آرش بیگ‌پور به نمایندگی از جوانان گفت: در دولت نهم شاهد یاس و ناامیدی در بین جوانان بودیم اما دولت تدبیر و امید با میدان دادن به تشکل‌های مردم‌نهاد و ارتقای فضای مدنی و گفتگو سعی کرده تا اعتماد و اطمینان حضور جوانان را در عرصه‌های مختلف افزایش دهد.
وی به ساختار ناکارآمد دولت‌ها در ایجاد فساد و رانت اشاره و تصریح کرد: در این ساختار اداری غیرچابک و بروکراسی پیچیده قطعا ناکارآمدی مدیریت نیز زمینه برخی از مفاسد را فراهم کرده که باید با میدان به جوانان در این زمینه بهتر و شایسته‌تر از این عمل کرد.
حامد نقی‌زاده نماینده جامعه دانشجویان به نبود صنایع مادر و صنعتی در این استان و تعطیلی بسیاری از واحدها اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی این استان تنها روی کاغذ مانده و هیچ اقدامی برای راه‌اندازی آن نشده است.
وی با انتقاد از فضای ناسالم نقد و پیگیری مطالبات در 6 سال اخیر بیان کرد: سرکوب جوانان و دانشجویان به یاس و ناامیدی آنها منجر شده و هیچ تحرکی را در دانشگاه‌ها در راستای پیگیری مطالبات به حق آنها شاهد نیستیم.
نقی‌زاده ادامه داد: دولت به جای امن کردن دانشگاه‌ها به امنیتی کردن دانشگاه‌ها روی آورد که انتظار می‌رود در دو سال باقیمانده شاهد آزادی زندانیان دربند و دوری دانشگاه‌ها از فضای خفقان باشیم.
ایرانی جم نماینده بازاریان و اصناف محورهای گفتگو و تعامل هر چه بهتر نخبگان، احزاب و گروه‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: بازاریان نیز در این شرایط سخت اقتصادی در کنار مردم هستند و تلاش می‌کنند تا با رعایت انصاف زمینه بهبود معیشت آنها را فراهم کنند.
حسن‌زاده نماینده اساتید دانشگاه‌ها ضرورت سیاست‌گذاری پخته در استان را در بهبود شرایط اقتصادی و تحرک طرح‌ها و پروژه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: ما باید مکانیزم گفتگوی منطقی و نقد سازنده را در استان فراهم کنیم تا در یک فرآیند تفاهم و همدلی بتوانیم این تصمیمات درست را در راستای توسعه و پیشرفت استان بکار ببریم.
هادی صباغی نیز به نمایندگی از جامعه رسانه و مطبوعات استان اردبیل اظهار کرد: مطبوعات و رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند اما در این شرایط سخت به ویژه نشریات استان‌های کمتر توسعه یافته در تخصیص یارانه و توزیع کاغذ با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی به فعالیت 198 رسانه در این استان در قالب 141 نشریه، 44 پایگاه خبری و 13 پایگاه الکترونیکی اشاره و خاطرنشان کرد: نیمی از این رسانه‌ها در استان غیرفعال هستند در حالی که در این جنگ روانی و گسترده رسانه‌ای دشمنان رسانه‌ها در خط مقدم قرار دارند.
صباغی با انتقاد از فضای نابسامان مجازی در سطح کشور و استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه فعالان این عرصه خود را رسانه تلقی می‌کنند در حالی که آنها را باید در حیطه پیام‌رسان‌ها دانست که امیدواریم به شکل سالم فعالیت‌ها در این حوزه ساماندهی شود.
گنجی به نمایندگی از جامعه فرهنگیان نیز گفت: براساس اسناد بالادستی رسالت عظیم تعلیم و تربیت برعهده معلمان است اما معلمان ما امروز با دغدغه‌های جدی در انجام مسئولیت و ماموریت روبرو هستند در حالی که در دولت تدبیر و عقلانیت انتظار می‌رود جریان تعلیم و تربیت مورد حمایت جدی قرار گیرد.
وی اولویت آموزش و پرورش را در عرصه تعلیم و تربیت نسل آینده جلب رضایتمندی معلمان، صیانت از استعدادهای ناب در این عرصه و تعیین یک مکانیزم مشخص برای جلب مشارکت معلمان اعلام کرد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بیکاری تعلیم و تربیت توسعه و پیشرفت دموکراسی نوزاد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل

استان اردبیل تا چند سال پیش در حوزه فضای کسب و کار، شرایط مطلوبی نداشت به طوری که بر اساس آخرین ارزیابی و پایش انجام شده این استان در بهبود فضای کسب و کار،‌ در رتبه سی ام کشور قرار داشت اما این میزان از سال گذشته به رتبه بیستم کاهش یافته و بر اساس اعلام استاندار اردبیل این استان تا پایان سال جزو ۱۰ استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار شناخته می‌شود.

به عقیده کارشناسان اقتصادی ، تاخیر در صدور مجوزها، تاخیر در استعلام دستگاه‌های اجرایی، مشکل صدور و تمدید پروانه ، قوانین مربوط به تامین اجتماعی ، قوانین مربوط به اخذ مالیات ،قوانین مربوط به عوارض گمرکی ، وجود استعلام‌های زاید، دشواری و کندی فرآیندهای اقتصادی، تفاسیر سخت‌گیرانه از قوانین در مقایسه با سایر استان‌ها، بالا بودن تعرفه‌ صادرات محصولات استان و موانع واردات مواد اولیه از جمله قوانین مخل و همچنین موانع پیش روی فضای کسب و کار در استان اردبیل به شمار می رود.

در سال‌های اخیر برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و همچنین قوانین مخل کسب و کار ، سامانه شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب و کار به عنوان دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار راه‌اندازی شده تا نظرات فعالان اقتصادی در مورد قوانین و مقررات مزاحم کسب و کار به منظور امکان تحلیل آماری و بررسی محتوایی آنها توسط کارشناسان مربوطه اخذ و آسیب‌شناسی شود.

بر این اساس وظایف اصلی هیات مقررات‌زدایی بهبود فضای کسب و کار، تایید عناوین مجوزهای اعلامی و تعیین سقف زمانی صدور مجوز در هر کسب و کار و شرایط و مراحل صدور مجوزها شامل استعلامات پیش‌نیاز، هزینه‌های قانونی، مدارک لازم و فرایندهای بین‌دستگاهی صدور مجوز و مدت زمان اعتبار، تسهیل و تسریع شرایط و مراحل صدور مجوزهای کسب و کار با حداقل هزینه و ترجیحا به صورت آنی و غیرحضوری و راه‌اندازی آن در کمترین زمان ممکن است.

 

عاملی رونق تولید در واحد های تولیدی و صنعتی و هم چنین تامین زیرساخت‌های مربوط به بخش راه، آب و کشاورزی را راهبرد دیگر توسعه استان برشمرد و گفت: احداث بزرگراه‌ها، تکمیل راه آهن اردبیل- میانه ، راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی، تسریع در منطقه ویژه اقتصادی نمین و تکمیل طرح‌های آبیاری و زهکشی جزو طرح‌های اولویت‌دار استان است که منجر به توسعه کسب و کار و رونق سرمایه گذاری در استان خواهد شد.

صدور مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیکی در استان اردبیل

یکی از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته سرمایه گذاران استان با آن در اخذ مجوزها دست و پنجه نرم می‌کنند موضوع صدور مجوزها از سوی دستگاه‌های اجرایی است که با پیگیری‌های به عمل آمده مسئولان استان اردبیل در مرحله اول مجوزهای کسب و کار کاغذی به مجوزهای الکترونیکی تبدیل خواهد شد با این شرط اگر فعالان اقتصادی تا مهلت مقرر اقدامی در این زمینه انجام ندهند از سوی دولت به عنوان فعال اقتصادی شناخته نمی شوند.

یعثوب نژاد محمد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه از ۲۵ اردیبهشت ماه به بعد ارائه خدمات بانکی و مالیاتی، امکان تمدید، توسعه و اصلاح مجوز برای دارندگان مجوزهای قدیمی امکان پذیر نخواهد بود، اظهار کرد: پس از این تاریخ تمام مجوزهای کاغذی باطل خواهد شد.

 موقع سازمان‌ها، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی ، صادرات غیرنفتی و مسایل مرتبط با سازمان امور مالیاتی مواجه می‌باشد که باعث پایین آمدن رتبه این استان در کشور شده است.

پیر موذن اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در این استان باید مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاران اعمال شود ضمن اینکه در کنار این مشوق‌ها، زمین مورد نیاز هم به صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار داده شود.

توسعه سرمایه گذاری و کسب و کار های نوین در سال جهش تولید

یاسر عبداللهی عابد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: مصمم هستیم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری شعار جهش تولید را با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم محقق کنیم تا شاهد توسعه سرمایه گذاری و کسب و کارهای نوین در استان باشیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت مردمی در استان اردبیل طی سال‌های اخیر اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم ساماندهی فضای کسب و کار و تولید و اشتغال استان را با ارائه تسهیلات کم‌بهره و همچنین احیای طرح‌ها و واحدهای تولیدی راکد پیش بردیم و در سال جدید هم ضمن احیای طرح‌ها و واحدهای راکد ، چندین واحد تولیدی به باشگاه هزار نفری ملحق خواهد شد.

عبداللهی افزایش ظرفیت اشتغال واحدهای تولیدی را از برنامه‌های مدیریت استان در راستای بهبود فضای کسب و کار و رشد تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۱۵ واحد بزرگ تولیدی در استان مدنظر قرار گرفته است که با پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید به دنبال این هستیم هر واحد یک هزار نفر به ظرفیت اشتغال استان اضافه کنند و این واحدها به عنوان محرک و پیشران در دستیابی به رشد تولید و اشتغال عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین برای بهبودی فضای کسب و کار برای نخستین بار باشگاه هزار نفری‌ها در استان راه‌اندازی شد تا واحدهایی که با تکمیل و توسعه زنجیره یا خط تولید میزان اشتغال خود را به بیش از یک هزار نفر ارتقا دهد، عضو این باشگاه شود.

شناسایی ۷۰ قانون مخل کسب و کار در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل شناسایی و رفع قوانین و مقررات مخل کسب و کار را از دیگر اتفاقات خوب اقتصادی استان دانست و گفت: در جلسات و نشست‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تاکنون بیش از ۷۰ عنوان از این قوانین احصا شده که تعداد قابل توجهی از آنها برطرف و تعدادی هم به هیات مقررات زدایی ارجاع شده است.

وی در ادامه تامین منابع مالی را یکی از عوامل و عناصر تحقق رشد تولید استان دانست و افزود: رشد تولید و به تبع آن رشد اشتغال در استان منوط به تامین منابع مالی است که در این زمینه بانک‌های عامل استان به رغم محدودیت‌هایی که دارند، به‌صورت ویژه عمل کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل برنامه‌ریزی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی راکد را از اولویت‌های اصلی استان ذکر کرد و گفت: یکی از راهکارهای افزایش تولید توجه و تمرکز بر واحدهای راکد توسعه سرمایه گذاری و کسب و کار در استان است.

وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر در جلسات ستاد تسهیل بیش از ۲ هزار مصوبه با هدف ساماندهی فضای کسب و کار و همچنین احیای واحدهای راکد به تصویب رسیده و در این جلسات مشکلات اساسی واحدهای تولیدی بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد